Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III Kombi Facelifting

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4667 mm
Szerokość 1814 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2017 mm
Wysokość 1466 mm
Rozstaw osi 2686 mm
Rozstaw kół - przód 1549 mm
Rozstaw kół - tył 1549 mm
Zwis przedni 886 mm
Zwis tylny 1087 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 983 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 995 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1454 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1449 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1330 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1310 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1782 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1740 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 610 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1010 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1050 mm
Kąt natarcia 13,9 stopnie
Kąt zejścia 12,2 stopnie
Maksymalna ładowność 585 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~OlekLama
Skoda Octavia III
Kombi Facelifting 1.8 TSI 180KM 132kW
Po O1 szukałem pojemnego kombi ze stajni VAG. Padło na O3. Jestem drugim właścicielem auta, przez pół roku przejechałem ok 10000 km. Kupiłem auto od starszego Pana, który kupił auto w salonie PL, jest zadbane. Szkoda tylko że wszystkie przeglądy były robione według zalecen producenta (np olej co 30000 km). Ogólne wrażenia po przesiadce z O1 - kosmos. Nie miałem okazji przetestować każde auto podobnej klasy/rocznika ale na pewno jakość wnętrza jest lepsza w porównaniu np do aut francuskich lub japońskich, wszystko co trzeba jest pod ręką, infotainment/carlink jest najlepszą rzeczą którą wymyślili przez ostatnią dekadę. Wygłuszenie jest w porządku oprócz nadkoli, na forum zalecają też wygłuszenie drzwi. Bardzo wygodne fotele w opcji Sport. W wersji 1.8TSI mamy w gratisie ogromne tarcze hamulcowe z przodu oraz wielowachacz z tyłu. Te rzeczy nie robią z tego auta wyścigówkę (na dodatek mam pakiet na beżdroża +15 mm prześwitu) ale auto hamuje i prowadzi się wyśmienicie. Przed zakupem miałem wątpliwości co do wersji silnikowej ze względu na spalanie: 1.5 czy 1.8. Jednak nie żałuję wyboru, auto jest mega dynamiczne. Szybsza jest tylko RS. Ze spalaniem po mieście (miasto 300k) spokojnie da się zejść poniżej 9 L/100 km pod warunkiem że zmieniamy biegi według wskazówek, kiedy jeżdzimy na wtrysku bezpośrednim (do 2000 ob/min), silnik ma spory zapas momentu (200 Nm przy 1500 ob), ale też bez przesady to nie jest diesel, dbamy o dwumasę :) Przy większym obciążeniu włącza się wtrysk pośredni = większe spalanie. W trasie przy 140 km/h jest trochę głośno przez "cegłowaty" kształt budy, spalanie w okolicach 6.7/100. Przed zakupem auta w podstawowych kolorach (biały, granatowy) warto sprawdić rdzę, coś im nie poszło z tymi lakieramu. Metalizowany jest ok, jednak na masce jest trochę za cięnka warstwa i są odpryski. Silnik 1.8 w tych autach jest na łańcuchu, stan rozrządu można sprawdzić pod korkiem po prawej stronie bloku silnika: jeżeli napinać jest wysunięty o 6 zwojów gwintu to prawdopodonnie niedługo będzie do wymiany. Na razie mam tylko 2. Mechaniczna skrzynia biegów jest taka sobie, bałem się kupować DSG, ale teraz już bez wahań wybrałbym automat, nawet ten awaryjny DQ200. Generalnie auto jest dobre, typowa Skoda: nie jest droga w eksploatacji, w środu wszystko jest pod ręką, komfort jazdy ponadprzeciętny, niezawodność też w porządku.
Dodane 1 miesiąc temu
2,6
~Michał
Skoda Octavia III
Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW
Simply clever, ale nie z technologią VW. Co się nie psuje w tym aucie... chyba tylko radio. I w sumie ruda nie wychodzi. Co jest złe: - zawieszenie przednie: amortyzatory leją, serwis twierdzi, że to norma, aż minie gwarancja; - hamulce tylnie: prze 30 lat debile z VW nie umieli zaprojektować zacisków tak, by się nie zapiekały na hamulcu ręcznym; - klimatyzacja: to panie ten kompresor musi cieknąć; - silnik : DPF i jego wypalanie co max 300km niezależnie od stylu jazdy, oczywiście bez żadnego czujnika , do tego regularne płukanki, wtryski się pierdolą. - turbina do 200k trzyma się, potem już nie - fotele: wygniatają się jak popierdzielone. - skrzynia: trójka lubi zgrzytanie. - ergonomia: osoba, która ustawiła sposób regulacji świateł w menu powinna zostać wykastrowana - elektryka: puśćmy wiązkę po kolektorze silnika- co może się stać? No kurwa może. Zalety: super zestaw głośnomówiący z radyjkiem, przestronne wnętrze, duży bagażnik.
Dodane 10 miesięcy temu
4,7
~Wojtek Woodź
Skoda Octavia III
Kombi Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Auto może bez emocjonalnych fajerwerków, ale solidnością i praktycznością rekompensuje inne braki. Na gwarancji wymieniono mi lusterka, które trzeszczały podczas składania. Z innych wartych odnotowania aspektów - delikatnie szarpiący przy ruszaniu silnik (tak jakby ruszać zawsze na zimnym), ale jeśli dłużej się pojeździ to można nauczyć się to niwelować, natomiast aktualizacji softu, o której na forach głośno, i która by usunęła problem nie doczekałem się. Z najistotniejszych plusów, które się nasuwają: wielki bagażnik, mała konsumpcja paliwa przy całkiem wydajnym, dziarskim silniku, niezły podstawowy system audio (zwłaszcza przy porównaniach z innymi markami), bardzo dobre światła led, wygodne fotele.
Dodane ponad rok temu
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III Kombi Facelifting
6,3 – 7,8
l/100 km
5,5 – 6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Skoda Octavia III
Kombi Facelifting 1.4 TSI 150KM 110kW
Na dystansie 100 000 km średnia 6,38l/100km (około 50/50 trasa/miasto), na podstawie aktualnie wlewanego paliwa, nie odczytu z komputera - ten pokazuje wynik o jakieś 0,2l/100km niższy. Jazda raczej spokojna a to przy tym silniku ma olbrzymie znaczenie, tryb sport i kręcenie wysoko można uzyskać sporo ponad 10l/100km. Emerycka jazda i można zejść poniżej 6l/100km. Minimalne zużycie w lecie z kompletem pasażerów i jazdą na tempomacie to 4,9l/100km. W zimie zużycie wyższe o około 0,5 l/100km - opony zimowe i dłuższe nagrzewanie się silnika.
Dodane 2 lata temu
5,2
Skoda Octavia III
Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW
Jestem właścicielem Octavii III fl 1.6 TDI lecz 105KM (77kW) DSG Euro 6. Spalanie w mieście Poznań, odcinek 5 km korki, z włączonym systemem Start & Stop, to przy normalnej jeździe spalanie wynosi 5,1 l/100 km, natomiast przy wyłączonym to spalanie wzrasta do 7l. W trasie przy 120 km/h auto zużywa ok 5l/100 km oleju napędowego, a przy 100 km/h około 4l, natomiast jadąc 90 km/h spalanie wynosi ok 3,5 l/100km. Prędkość obrotowa przy 120 km/h wynosi ok 2000 obr/min na 7 biegu. Natomiast przy 100 km/h ok 1600 obr/min. Auto dość szybko zmienia biegi, przez co nie zalecam jechać z prędkością 70 km/h bo auto ma zaledwie 1200 obr/min, i podczas jazdy pod delikatne wzniesienie są przenoszone lekkie drgania silnika, co zmniejsza komfort podróży. Dlatego polecam jechać wtedy 75 km/h, bo fotoradar nie zrobi zdjęcia, a komfort jest już idealny. Natomiast przy mocniejszym wzniesieniu, auto wykonuje redukcję, lecz wcześniej auto jak i sprzęgło się męczy. Ogólnie polecam tę jednostkę, z DSG silnik sprawdza się świetnie, ponieważ jest ekonomiczny w trasie jak i w mieście, oraz jest komfortowy ze względu na niskie obroty w trasie. Dodatkowo auto jest dobrze wygłuszone, więc oprócz ciszy spowodowanej niskimi obrotami jednostki, auto zapewnia dobre wyciszenie dźwięków otoczenia. Dlatego tramwaj czy ciężarówka nie psuje doznań akustycznych. Pozdrawiam.
Dodane 4 lata temu
6,0
Skoda Octavia III
Kombi Facelifting 2.0 TDI 150KM 110kW
Najniższy wynik 4.49 zanotowany na trasie do Chorwacji /jazda z maksymalną dozwoloną prędkością/ Spalanie z ostatniej trasy Trójmiasto - Katowice 6.4, ale widuje często również okolice 5.5 /jazda z maksymalnymi dozwolonymi prędkościami, głównie autostrada/ Najniższy wynik 3.7 - dziadkowa, płynna jazda nastawiona na wynik w porze wieczornej
Dodane 8 miesięcy temu

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 38
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Dodane 6 lat temu
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III Kombi Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów