Szukaj

Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.8 TSI 180KM 132kW 2017-2018

Informacje o Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.8 TSI 180KM 132kW 2017-2018

Lata produkcji: 2017 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1250-5000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,6 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~OlekLama
Skoda Octavia III
Kombi Facelifting 1.8 TSI 180KM 132kW
Po O1 szukałem pojemnego kombi ze stajni VAG. Padło na O3. Jestem drugim właścicielem auta, przez pół roku przejechałem ok 10000 km. Kupiłem auto od starszego Pana, który kupił auto w salonie PL, jest zadbane. Szkoda tylko że wszystkie przeglądy były robione według zalecen producenta (np olej co 30000 km). Ogólne wrażenia po przesiadce z O1 - kosmos. Nie miałem okazji przetestować każde auto podobnej klasy/rocznika ale na pewno jakość wnętrza jest lepsza w porównaniu np do aut francuskich lub japońskich, wszystko co trzeba jest pod ręką, infotainment/carlink jest najlepszą rzeczą którą wymyślili przez ostatnią dekadę. Wygłuszenie jest w porządku oprócz nadkoli, na forum zalecają też wygłuszenie drzwi. Bardzo wygodne fotele w opcji Sport. W wersji 1.8TSI mamy w gratisie ogromne tarcze hamulcowe z przodu oraz wielowachacz z tyłu. Te rzeczy nie robią z tego auta wyścigówkę (na dodatek mam pakiet na beżdroża +15 mm prześwitu) ale auto hamuje i prowadzi się wyśmienicie. Przed zakupem miałem wątpliwości co do wersji silnikowej ze względu na spalanie: 1.5 czy 1.8. Jednak nie żałuję wyboru, auto jest mega dynamiczne. Szybsza jest tylko RS. Ze spalaniem po mieście (miasto 300k) spokojnie da się zejść poniżej 9 L/100 km pod warunkiem że zmieniamy biegi według wskazówek, kiedy jeżdzimy na wtrysku bezpośrednim (do 2000 ob/min), silnik ma spory zapas momentu (200 Nm przy 1500 ob), ale też bez przesady to nie jest diesel, dbamy o dwumasę :) Przy większym obciążeniu włącza się wtrysk pośredni = większe spalanie. W trasie przy 140 km/h jest trochę głośno przez "cegłowaty" kształt budy, spalanie w okolicach 6.7/100. Przed zakupem auta w podstawowych kolorach (biały, granatowy) warto sprawdić rdzę, coś im nie poszło z tymi lakieramu. Metalizowany jest ok, jednak na masce jest trochę za cięnka warstwa i są odpryski. Silnik 1.8 w tych autach jest na łańcuchu, stan rozrządu można sprawdzić pod korkiem po prawej stronie bloku silnika: jeżeli napinać jest wysunięty o 6 zwojów gwintu to prawdopodonnie niedługo będzie do wymiany. Na razie mam tylko 2. Mechaniczna skrzynia biegów jest taka sobie, bałem się kupować DSG, ale teraz już bez wahań wybrałbym automat, nawet ten awaryjny DQ200. Generalnie auto jest dobre, typowa Skoda: nie jest droga w eksploatacji, w środu wszystko jest pod ręką, komfort jazdy ponadprzeciętny, niezawodność też w porządku.
Dodane 2 miesiące temu
4,9
~JarekTychy
Skoda Octavia III
Kombi Facelifting 1.8 TSI 180KM 132kW
Brak uwag
Dodane 2 lata temu

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 38
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Dodane 6 lat temu
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III Kombi Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów