Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III Liftback Facelifting 1.4 TSI 150KM 110kW 2017-2018

Lata produkcji: 2017 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1395 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,4
~Piotr
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.4 TSI 150KM 110kW
Samochód użytkuję od pół roku, zrobione ok 8500km, częściowo przeze mnie częsciowo przez żonę. Ogólne wrażenia bardzo dobre. Samochód zadziwiająco oszczędny-spalanie średnie od początku użytkowania samochodu to pokazywane przez komputer 5,8l/100km(przekłamanie na komputerze ok 0,2litra, co mnie cieszy bo to prawie nic a bywa z tym baaardzo różnie). Jak na te gabaryty naprawdę ekonomiczne auto, w mieście w korkach wychodzi ok 7 litrów, na trasie przy prędkości ok 90km/h pali około 4l, więc w trasie jadąc spokojnie można faktycznie zejść poniżej 5l/100km. Oczywiście wiele zależy od kierowcy, jak ktoś lubi jeździć 3tyś obrotów na liczniku i twierdzi, że wskaźnik zmiany biegów jest bezsensu, to niech nie kupuje Octavii 1,4 bo to auto do przemieszczania się a nie zabawy. Jednak przy spokojnej jeździe potrafi mieć świetne wyniki. Hamulce działają rewelacyjnie, w żadnym samochodzie nie miałem tak sprawnego hamowania. Bardzo fajne radio, właściwie żadna konkurencyjna marka o wyższych cenach nie ma tak dużego i praktycznego wyświetlacza, fajna rzecz. Samochód prowadzi się bardzo dobrze, pewnie, ładnie wybiera nierówności, jest bardzo praktyczny-wielki bagażnik a w nim sporo uchwytów. Polecam dokupić matę gumową do bagażnika. Jedyny, ale za to bardzo duży minus moim zdaniem to skrzynia biegów. Działa kiepsko. Biegi wbija się w sposób uciążliwy, mało płynny, sztywny a przy prawidłowym wbiciu biegu wstecznego bardzo często zazgrzyta aż uszy krwawią. Ale to akurat czuć od pierwszej zmiany biegów. Jak wsiadłem w salonie to wiedziałem czego się spodziewać. Jest to naprawdę irytujące, ale mimo wszystko uwzględniając ten defekt samochód oceniam bardzo pozytywnie. Karoseria miękka i cienka, ale obecnie to standard niemal we wszystkich markach, nawet premium. Dobre, proste auto do jazdy, silnik jeśli potrzeba to trochę mocy potrafi wygenerować, zupełnie wystarczająco jak na taki typ auta. Jestem póki co bardzo zadowolony z zakupu.
4,6
~rowol
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.4 TSI 150KM 110kW
Do 120 km/h wymarzone autko. Ciche, oszczędne, dynamiczne i wygodne. Przy prędkości 140 km/h robi się głośno i co gorsze przy podmuchach wiatru bardzo nim rzuca. Przy wyjeżdżaniu za ekranów potrafi mocno telepnąć. Wcześniej jeździłem Octavią 2 1.9 i tego efektu nie było, więc mam porównanie. Może dlatego, że jest lżejsze, bardziej napompowane i niestety z tyłu wielowahacz zamieniony na belkę skrętną. Gdybym wiedział że tak się będzie zachowywać nie kupiłbym Octavii. Szkoda. Było super auto a teraz uważam, że jest niebezpieczne. Pozdrawiam i zachęcam do dyskusji na ten temat.
3,6
~Michał
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.4 TSI 150KM 110kW
Cóż, to nie jest auto dla osoby, która interesuje się, może nawet fascynuje się motoryzacją, ma objeżdżonych jakąś ilość aut, szuka pewnych smaczków, ma w głowie jakiś tam swój ideał auta kompaktowego. Zaczynając od sprawy pewnie najmniej ważnej (chociaż zapewne nie dla wszystkich) - wygląd. To nie jest auto, na które chce się patrzeć, sylwetka jest bardzo nieciekawa, elementy, jak grill, czy ogromne klamki są wręcz odrażające. Całość totalnie bez polotu. Kwestia bardziej istotna, to bardzo słaba skrzynia biegów, przycinający się pierwszy i wsteczny bieg, słabe czucie skrzyni i spora droga prowadzenia drążka. Obsługa nie umywa się do skrzyni Forda, Hondy, Mazdy, czy nawet Opla Astry V, którą zrobiłem ostatnio kilkaset kilometrów. Skrzynia nie pomaga przy charakterystyce silnika, który ma sporą turbodziurę (zauważalnie większą niż Opel). Kolejna sprawa to fotele, wygodne, z podparciem lędźwi, ale bardzo obszerne, zdecydowanie najobszerniejsze w klasie i przez to niezapewniające odpowiedniego podparcia bocznego dla osób szczupłych, a tym bardziej kobiet.

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 34
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III Liftback Facelifting