Szukaj

Informacje o Skoda Rapid II Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Skoda Rapid to kompaktowy liftback segmentu C (niższa klasa średnia) produkowany od 2012 roku. Nowy model wypełniający w ofercie Skody lukę pomiędzy Fabią i Octavią jest trzecim samochodem czeskiej marki nazwanym w ten sposób. Skoda produkowała model Rapid w latach 1935-47 oraz 1981-1990 i w obu przypadkach było to coupe o sportowym charakterze. Zapowiedzią nowego Rapida, auta o bardziej rodzinnym charakterze, był prototyp MissionL z 2011 r. Wersję produkcyjną Skody Rapid zbudowano na płycie podłogowej VW PQ25, którą dzieli m.in. z bliźniaczym modelem Toledo IV. Konstrukcyjnie spokrewniony jest też ze Skodą Roomster i Fabią.
czytaj więcej
Powagosław
Potencjalny hit na polskim rynku, kolejny hit Skody, której auta nad Wisłą przyjmuje się z dużą atencją. No i majstersztyk konstrukcyjny – niby to delikatnie powiększona Fabia, a jak bardzo widać różnicę. Desing? Nad wyraz atrakcyjny jak na auto tej klasy. ~Powagosław
Luzacjusz
Wygląda umiarkowanie przyzwoicie, jak na rodzinny kompakt, całkiem przyzwoicie. Fajnie, że Skoda sięga do swojej historii w nazewnictwie nowych modeli, choć nie rozumiem, co rodzinny kompakt ma wspólnego z „czechosłowackim Porsche”, jak nazywano Rapida w latach 80. ~Luzacjusz

Dane techniczne Skoda Rapid II Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW 2012-2015

Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1550-4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71,0 x 75,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6

Oceny Skoda Rapid II Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW 2012-2015

Liczba ocen: 24
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Brak poważnych usterek + Koszty utrzymania

Wady

- Widoczność - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Rapidtsi1297
Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW
Skoda Rapid II
Rapid cale 5 lat przetrwał bez zarzutu i najmniejszej awarii a był uzytkowany raczej ostro bez ceregieli, a nadal wygląda jakby niedawno wyjechal z salonu -lakier błyszczy sie idealnie przez co jak jest wypucowany to nie ma porownania- inne kilkuletnie auta wyglądają przy nim jak wyblakłe. Oczywiscie to auto budzetowe ale mimo to wszystko jest przezwoicie spasowane i dziala zawsze w upale czy mrozie tak jak powinno. Najwiękasze zalty tego auta to zadkospotykane polaczenie bardzo uniwersalnego nadwozia i pakownego wnetrza ze swietnym napedem i ukladem jezdnym. Bagaznik Rapida liftbacka to klasa sama w sobie. Ilość miejsca w środku to także mistrzostwo świata np. ma tylnej kanapie jest go więcej niż ceedzie czy focusie. Autem jeździ się naprawdę przyjemnie a to głównie zasługa całkiem żwawego silnika TSI i bardzo dobrej 6 -biegowej skrzyni biegów- to auto potrafi pokazać pazurki zarozumialcom ale to przydaje się przy wyprzedzaniu i potrafi też pozytywnie zaskoczyć niskim spalaniem benzyny- o lpg można zapomnieć co niezmiernie cieszy. Z tegp auta jestem tak zadowolony, że nie zamierzam go sprzedawać bo ani nie potrzebuje niczego więcej ani nie widzę niczego co mogłoby go godnie zastąpić. Dodam , że poziom bezpieczeństwa Rapida jest godny zaufania bo auto było testowane przez NCAP przy 64 km/h i dostalo ***** gwiazdek ale postęp jest i obecnie nowe wersje można doposażyć w nowe systemy, które jeszcze podnoszą jego poziom a to wielka zaleta i w to warto zainwestować zamiast w zbędne gadżety, z których nie ma pożytku. Rapid to zwykłe ale bardzo przemyślane i dopracowane auto, które niczym nie zaskakuje negatywnie a to wielka zaleta- bo nie jest przeładowany gadżetami, co w dzisiejszych czasach nie jest często spotykane. Koszty utrzymania Rapida też nie są wysokie, wszystko jest łatwo dostępne, do wymiany oleju czy filtra kabinowego nie potrzeba żadnych cudów-prościzna jak to się mówi a ceny są przystępne bo te samy rozwiązania były już w innych autach tego koncernu np. golfie, fabii czy octavii. To kolejna zaleta tego auta -p prosta budowa np. proste i trwale zawieszenie, proste i czytelne przełączniki, brak skomplikowanych rozwiązań bo to auto powstałe z już sprawdzonych rozwiązań , bez eksperymentów. Szczerze można to auto polecać i do miasta i na trasy będziecie zadowoleni z jego funkcjonalności, osiągów, spalania i niezawodności - to pewne a auto jest bardzo uniwersalne ani za duże , ani za małe - łatwo się je parkuje choć nie ma automatycznego parkowania ale po co ono komu. Rapid to nadal zdecydowanie najlepszy wybór w tej klasie- budżetowych kompaktów ale swoimi zaletami i przewagami ośmieszy też niejednego suva.
2,7
~rs1983
Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW
Skoda Rapid II
Na poczatku trzeba sobie odpowiedziec, czy stac nas na samochod kalibru Passata / Audi A4 / Hondy Accord, czy tez wolimy kupic cos znacznie tanszego. Jesli to drugie, to w tym momencie mozliwosci sa dosc ograniczone i ewentualne uwagi (ponizej) bedziemy sami sobie zawdzieczac. Rapid byl kupiony troche z braku czasu i dlatego, ze szybko byl potrzebny wiekszy samochod, natomiast niestety drugi raz juz bym sie nie zdecydowal na ta marke. Wykonanie w miare niezle, widac, ze raczej taniosc i daleko idace kompromisy, ale mimo wszystko po 3 latach na razie nic w nim nie trzeszczy. Zuzycie paliwa pod warunkiem, ze nie "cisnie" sie go za bardzo, nie przekracza 5,5/100, czyli predkosc do 110km/h po autostradzie, ale nie moze wiac za mocno i oczywiscie na letnich oponach, czyli jazda spokojna, jednostajna i koniecznie malo wyprzedzania. Nawet przy silniku 105km, ale pozbawionego "zapasu", czyli 1.2 tsi szybsza jazda oznacza wir w baku, bo zwyczajnie sprezarka zmusza go do wiekszego wysilku, a on nie ma z czego dac wiecej mocy i zaczyna sie warkot sprezarki, czyli mniej wiecej jakby w 15 -o letnim VW Lupo dociskac gaz do dechy. Siedzenia srednio wygodne, przydalby sie 7 bieg. Brak "radaru" utrudnia parkowanie, bo samochod do najmniejszych nie nalezy (co akurat jest Bardzo duzym plusem ze wzgledu na pojemnosc bagaznika - 550L to wiecej niz w focusie combi. W srodku duzo miejsca, wiec gdyby nie mierne siedzenia daloby sie w miare dobrze podrozowac. Po miescie niestety spala wiecej, w korkach stac nie lubi. Brak podlokietnika. Minusem jest naprawde BADZIEWNY nawiew, we wspomnianym wczesniej Lupo juz po kilku chwilach na "pierwszym biegu" nawiew oczyszczal szybe i mozna bylo spokojnie jechac, tutaj trzeba wlaczyc na 3 lub czwarty "bieg" i nadal efektu brak - co bardzo denerwuje, szczegolnie zima. Brak kluczyka z pilotem w standardzie i koniecznosc jego dokupienia, ASO odsyla do jakiejs swojej szopy gdzies na zadupiu, gdzie zarobiony pracownik w pocie czola zaklada czujnik do zamka centralnego i sklada pilota - zenada. Przejechane 15 000 km
4,8
~Michal_87
Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW
Skoda Rapid II
Samochód bardzo wygodny w środku, dużo miejsca zarówno dla pasażerów siedzących z przodu, jak i z tyłu, ogromny bagażnik. Widoczność bardzo dobra, dobre prowadzenie. Samochód dynamiczny i ekonomiczny. Jedyną wadą jest wrażliwość nadwozia na podmuchy wiatru, np. podczas wyprzedzania tirów, lecz łatwo to skorygować kierownicą. Generalnie jak za tą cenę samochód godny polecenia. Przd zakupem rozważałem kupo Mitsubishi Lancera, Opla Astry, Chevroleta Cruz, Hyundaia i30 oraz Kii Ceed, jednak mając na uwadze koszt zakupu, wyposażenie, ilość miejsca w środku, osiągi, zużycie paliwa oraz wielkość bagażnika zdecydowałem się na wybór Skody Rapid.

Raporty spalania Skoda Rapid II Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW 2012-2015

Liczba raportów: 32
Średnie spalanie dla Skoda Rapid II Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW 2012-2015
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW
Skoda Rapid II
13000 km, zimowe opony 185/55 r 15-pozostałość po fabii wiec nieco za małe. Autem jeźdze od 8 mięsiecy, latem palił trochę wiecej bo opony 215/40 R 17. Spalanie mieszane wacha się mi od 6,2 do 6,6. W ten weekend postanowilem odwiedzić rodzine w Chorzowie, wyjazd z Wałbrzycha przez Modliszów na Swidnice z kad fajna betonówką do wjazdu na autostradę "Kostomłoty". Spalanie do autostrady około 7,5 litra ale było trochę kręcenia silnikiem i pare wyprzedzań. Na autostradzie prędkości od liczników 150 do licznikowych 185, nielicząc zwalniania przed punktem poboru opłat- Do Chorzowa jazda bez tempomatu 278 km i około 2,5 godziny jazdy-spalanie 8,2 litra.Z powrotem tempomat na licznikowe 150 -czas podobny spalanie 7,4. Dzis do Czech trasa 150 km na tempomacie z zachowaniem dozwolonej szybkości +max 10...Dwa solidniejsze przyspieszania w celu wyprzedzenia-spalanie 4,6.
6,4
Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW
Skoda Rapid II
Mam go 4 miesiące, wcześniej jeździłem też rapidem ale 1.6 tdi 105 koni. Z początku ciężko mi było sie wjeździć w benzyne, teraz gdy już prawie 8 tys na liczniku rozumiem te auto, po prostu czasem trzeba dać mu 3 i but a motor ładnie ciągnie w okolice 130 km/h.Chce zaznaczyć że jeźdzę w górskim terenie a do spokojnych kierowców nie należę, czasem jeźdze sam a czasem z kompletem pasażerów. Spalanie mieszane 6,6 na trasie w zależności od ciężkości buta 5,5-7,5 , w mieście- rodzinnym Wałbrzychu potrafie nawet pojechać za 5 litrów, 4,5 bieg 1300 obrotów auto się spokojnie po równym toczy...Ale i potrafi zjeść 8... Wcześniej miałem diesla i różnice przy podobnym stylu jazdy wynosiły w ogólnej konsumpcji 1,4 litra na korzyść diesla, na trasie spalanie jest do 2 litrów wieksze niż w 1.6 tdi. Przyjemny silnik, polecam nie raz jestem w stanie uciec ciężkim krowom typu passat b6 z 2 litrowym 140 konnym dieslem, oczywiscie trzeba wiedziec jaki bieg wbić i nie bać sie go krecic...
6,9
Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW
Skoda Rapid II
Auto z wypożyczalni, 2000 km przebiegu. Jeżdżę nim od dwóch tygodni i muszę przyznać, że coraz bardziej mi się podoba. Spalanie również z dnia na dzień spada. Jak już zrozumiałem do czego służą dwa tryby wyświetlania spalania zabrałem się do testów. Dziennie pokonuje ok 60-80 km. Trasa Sopot - obwodnica trójmiasta - Pruszcz Gdański. Pomimo korków w mieście i szybkiej jazdy obwodnicą spalanie jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Jak się człowiek postara to wynik wdł. komputera poniżej 7 litrów na 100 km nie jest wyczynem. Niestety krótkie trasy okupowane są wyższym spalaniem. Przy odcinkach 3-4 kilometrowych spalanie nie zdąży zejść poniżej 10 litrów (co ostatecznie przy tankowaniu i tak da średnią niewiele wyższą niż 7/100). Przyjemność z jazdy - 1.2 z ponad 100 konnym silnikiem pozytywnie zaskakuje. Małolaty w golfach mają zagadkę bo spod świateł ciężko mnie dogonić. Niestety silnik nie nadaje się do wyczynowej jazdy. Liczę, że wkrótce przejadę się 1.4 - może on pozwoli osiągnąć wyższa prędkość przelotową z mniejszym wysiłkiem i bez obawy o wir w baku. A podsumowując mój wykład po 2 tygodniach jazdy i 2 pełnych bakach paliwa z pełną odpowiedzialnością stwierdzam, że można bez problemu w cyklu mieszanym (obwodnica prędkości ok 130 - 140, a w mieście korki i maks 80-90 przy wyprzedzaniu:) ) zejść do spalania rzędu 7 litrów na 100.
Skoda Rapid II Liftback