Szukaj

Informacje o Skoda Rapid II Liftback 1.2 TSI 85KM 63kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Skoda Rapid to kompaktowy liftback segmentu C (niższa klasa średnia) produkowany od 2012 roku. Nowy model wypełniający w ofercie Skody lukę pomiędzy Fabią i Octavią jest trzecim samochodem czeskiej marki nazwanym w ten sposób. Skoda produkowała model Rapid w latach 1935-47 oraz 1981-1990 i w obu przypadkach było to coupe o sportowym charakterze. Zapowiedzią nowego Rapida, auta o bardziej rodzinnym charakterze, był prototyp MissionL z 2011 r. Wersję produkcyjną Skody Rapid zbudowano na płycie podłogowej VW PQ25, którą dzieli m.in. z bliźniaczym modelem Toledo IV. Konstrukcyjnie spokrewniony jest też ze Skodą Roomster i Fabią.
czytaj więcej
Powagosław
Potencjalny hit na polskim rynku, kolejny hit Skody, której auta nad Wisłą przyjmuje się z dużą atencją. No i majstersztyk konstrukcyjny – niby to delikatnie powiększona Fabia, a jak bardzo widać różnicę. Desing? Nad wyraz atrakcyjny jak na auto tej klasy. ~Powagosław
Luzacjusz
Wygląda umiarkowanie przyzwoicie, jak na rodzinny kompakt, całkiem przyzwoicie. Fajnie, że Skoda sięga do swojej historii w nazewnictwie nowych modeli, choć nie rozumiem, co rodzinny kompakt ma wspólnego z „czechosłowackim Porsche”, jak nazywano Rapida w latach 80. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 85 KM (63 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71,0 x 75,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~flop
Skoda Rapid II
Liftback 1.2 TSI 85KM 63kW
Bardzo dobry i funkcjonalny samochód, przez okres 2 lat żadnych poważnych usterek absolutnie żadnych. Temat łańcucha rozrządu nie jest taki straszy pod warunkiem częstszych niż zaleca producent wymian oleju w moim rapidzie autoryzowany serwis załatwił sprawę za 800 zł wymiana napinacza łańcucha wraz z wymianą oleju. jedyna wada to to że przy padającym deszczu nie można uchylić okna bo woda się leje na sterowanie szyb. Fajny bezawaryjny i oszczędny pod względem eksploatacji i paliwa. Aktualny przebieg to 100 000 tys
1,1
~Tomasz
Skoda Rapid II
Liftback 1.2 TSI 85KM 63kW
Dramat - twardy jak kamień, wyje jak odkurzacz najgorszy zakup jakiego dokonałem. W wersji active wnętrze zużywa się w zastaszającym tempie po naciśnięciu pedału gazu nie dzieje się nic, prowadzi się jak wóz drabiniasty. Układ kierowniczy mało precyzyjny, "fotele" a właściwie krzesła potwornie niewygodne, wnętrze słabo wygłuszone. Ogólnie nie polecam. Naturalnie jest to samochód produkowany na rynek wschodnio - europejski, myślę że idealnie nadaje się na kraje których nazwa kończy się na "stan". Reasumując w tej cenie lepiej kupić używane auto z wyższej półki lub któryś z modeli europejskich z drugiej ręki np Oktavię albo nieco starszą Jettę.
4,6
~rav
Skoda Rapid II
Liftback 1.2 TSI 85KM 63kW
Auto mam od 2 lat zakupione w salonie, obecnie zrobiłem 40000km. Skoda Rapid liftback - auto rodzinne, poprawne, bardzo duży bagażnik, dużo miejsca na tylnej kanapie, z przodu bez zastrzeżeń, (troszkę wąski, 140km/h czuć podmuchy boczne wiatru, za pierwszym razem gdy jechałem na "pusto' przestraszyłem się - kwestia przyzwyczajenie Auto bez zbędnych bajerów (takiego szukałem), prosta bezawaryjna konstrukcja, przód zawieszenie kolumna mcpherson, tył belka skrętna. Niskie koszty eksploatacji tj. (oleje, filtry, tarcze hamulcowe, klocki), z drugiej strony" Jak dbasz tak masz". Lekka buda 1050kg. Silnik 1.2tsi, 5-biegowa skrzynia, 85 koni, moim zdaniem optymalny stosunek pojemności silnika do mocy(pamiętajmy to samochód rodzinny a nie sportowy na zwijanie asfaltu spod świateł). Układ kierowniczy bardzo dobry. Spalanie miasto 6 do 8l, na trasie 6,5 do 7 z całą załogą na pokładzie przy 130km/h. Moim zdaniem godny polecenia,(przed zakupem skody testowałem forda focusa, kia creed, opla astrą, - zdecydowałem się na skodę nie żałuje).
Średnie spalanie dla Skoda Rapid II Liftback 1.2 TSI 85KM 63kW 2012-2015
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Skoda Rapid II
Liftback 1.2 TSI 85KM 63kW
Rewelacja, jak już wcześniej wspomniałem lepiej niż w Octavi 1.9TDI. Mija się z celem kupowanie diesla, nawet przy dużych przebiegach rocznych. Aktualnie róznica w cenie pomiędzy 1.2TSI 85KM a 1.6TDI 90KM to ok 13000zł!!!!! Różnica w spalaniu (przy moim stylu jazdy: w mieście spokojnie, w trasie nie więcej niż 10-20km/h powyżej dopuszczalnej) nie cały litr paliwa nie zwróciłby mi się do końca mojej eksploatacji pojazdu. Średnia spalania (podawana prze komputer, nigdy sam nie liczyłem, ale podaje wg mnie prawidłowo, widząc po zasięgu jaki robię na jednym baku) 5.7L/100km. Jeżdżę 70% trasa 30% miasto (głównie Warszawa, Łódź, Radom, Trójmiasto)
5,7
Skoda Rapid II
Liftback 1.2 TSI 85KM 63kW
Rewelacja. Po raz pierwszy widzę i nie wierzę, że silnik benzynowy spala mniej od diesla. Przy spokojnej jeździe poza miastem do 120 km/h udało mi się zejść do 5,3 l/100km. Jest jeszcze na dotarciu , bo przebieg poniżej 2000 km. Dopiero później zacznie mnie palić. W mieście wyszło 7,2l/100km. Średnio 5,7l. Silnik jest bardzo dynamiczny. Ceny przeglądów jak pytałem to koszt około 300 zł brutto jeśli przywiezie się swój olej i filtr. Wymiany co 30 tyś lub co dwa lata, ale ja i tak będę wymieniać co 15 tyś km.
6,3
Skoda Rapid II
Liftback 1.2 TSI 85KM 63kW
Trasa Toruń - Trogir (Chorwacja), następnie około 300 km po Chorwacji i powrót. 4 osoby na pokładzie (dwie kruche dziewczyny, każda max 50kg) i chłopaki (86kg i 75 kg). Bagażnik załadowany ubraniami. Generalnie trasa przejechana przepisowo w trybie autostradowym (Polska 140-150km/h, pozostałe kraje 130 km/h). Tryb jady raczej spokojny, gdyż nigdzie się nie spieszyliśmy. Tylko w trasę:)
Skoda Rapid II Liftback