Szukaj

Informacje o Skoda Superb I 2.5 V6 TDI 163KM 120kW 2004-2007

Lata produkcji: 2004 – 2007
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowana w latach 2001-2008 pierwsza generacja Skody Superb (oznaczona symbolem B5) odwoływała się do tak samo nazwanej, luksusowej, przedwojennej limuzyny i zapełniła lukę w nieobsadzonym do tej pory przez czeską markę segmencie E. Skoda Superb I oparta była na prototypie z roku 2001 o nazwie Montreux. Model powstał na platformie podłogowej B5 Volkswagena, tak jak model Passat. Auto przeszło modernizację w roku 2006 – zmianami objęła ona m.in. przednie i tylne reflektory oraz grill. Mimo że czeski producent przygotował też wariant kombi samochodu, nie wdrożono go do produkcji, tak samo zresztą jak opartego na Superb sportowego prototypu Tudor.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2496 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78,3 x 86,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Drobne usterki - Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,2
~DAMIANO
Sedan 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
Skoda Superb I
AUTO DUŻE, SOLIDNE, LECZ NIE DLA SNOBA I INDYWIDUALISTY. NIE MOŻNA PORÓWNYWAĆ Z AUTAMI LUKSUSOWYMI TYPU BMW 5, AUDI A6. ZA DUŻO PODRÓBEK WE WNĘTRZU. MAM WERSJE PLATINUM Z JASNĄ SKÓRĄ I ELEMENTAMI DREWNOPODOBNYMI. Z CZARNYM METALICZNYM LAKIEREM, PRZYCIEMNANYMI ORYGINALNIE SZYBAMI I DODATKOWMI Z CHROMU ROBI NIESAMOWITE WRAŻENIE. NISKA AWARYJNOŚĆ MODELU WG OPINII UŻYTKOWNIKÓW. OPISAŁEM TU WIELE WAD SAMOCHODU ACZKOLWIEK LUBIE SIĘ CZEPIAĆ SZCZEGÓŁÓW. Z AUTA JESTEM BARDZO ZADOWOLONY I NIE ŻAŁUJE ZAKUPU.MYSLAŁEM O PASSACIE-OSTATNI MODEL, ACZKOLWIEK AUTO AWARYJNE I PODATNE NA KRADZIEŻ.
4,2
~Marcin
Sedan 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
Skoda Superb I
Gdyby nie skrzynia biegów samochód oceniał bym doskonale. Podobnie w silniku 2,5 TDi nie zachwyca zużycie paliwa. Gdyby był to 1,9, najlepiej zachipowany zadowolony byłbym w 100%, a i zatrzymał bym 40 tyś. w kieszeni.
5,0
~pawel0306
Sedan 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
Skoda Superb I
Auto duże, komfortowe, niesamowita ilość miejsca na tylnej kanapie.
Skoda Superb I