Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Skoda Superb II

Lata produkcji: 2008 - 2015
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja modelu (oznaczenie B6) produkowana w latach 2008-2015. Nowy model odróżniał się od swojego poprzednika nie tylko większymi rozmiarami, ale i elegantszą stylistyką. Superb II zbudowano na platformie podłogowej PQ46 Volkswagena, na której powstał też Passat szóstej generacji (B6). W przeciwieństwie do wcześniejszego modelu, Superb II był liftbackiem, choć miał sylwetkę sedana. W 2013 roku model został poddany face-liftingowi. Superb II okazał się jeszcze większym sukcesem rynkowym – sprzedano go w liczbie ponad 360 tys. egzemplarzy, to prawie 3 razy więcej niż Superb I.
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz

Oceny Skoda Superb II

Ogólna ocena
4,40
Średnia dla segmentu 4,31
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(86%) NIE(14%)
ZALETY + Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów
WADY - Układ jezdny - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

3.6 V6 FSI
Skoda Superb II Sedan
3.6 FSI 4x4 260KM 191kW (od 2008) 4,62
Ogólnie samochód nadający się praktycznie do wszystkiego. Moc pozwala na po ściganie się z większością użytkowników, napęd 4x4 pozwala na w miarę bezstresową jazdę w zimie, a skrzynia DSG dobiera odpowiednio przełożenia do stylu jazdy, jedziesz spokojnie to zmienia tak, aby mieć jak najmniejsze spalanie , a jeśli chcesz podeptać to wyzwala z tego silnika potwora, kręci aż w czerwone pole. Komfort, wyposażenie nawiązuje do klasy premium, ale...
dodano 3 lata temu przez 3.6 V6 FSI
bulletproof19
Skoda Superb II Kombi
1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW (od 2010) 5,00
Posiadam wersję GreenLine (sprowadzoną z Niemiec) - autko ma obniżony o 15 mm prześwit, opony o niższych oporach toczenia, system odzyskiwania energii podczas hamowania i układ start-stop (który oczywiście jest cichym zabójcą silnika, dlatego zawsze go wyłączam!). Świetne auto za rozsądne pieniądze - przestronne, ergonomiczne, mega oszczędne. Superb wygląda świetnie, po zaparkowaniu za każdym razem oddalając się od auta, zatrzymuję się aby...
dodano 2 lata temu przez bulletproof19
Arturo_25
Skoda Superb II Kombi
1.8 TSI 160KM 118kW (od 2010) 4,69
Wybierając Skodą miałem wcześniejsze, dwuletnie doświadczenia z Volkswagenem Passatem 170 KM (diesel) z automatyczną skrzynią DSG. Szukałem samochodu kombi większego, bardziej przestronnego i równie bezawaryjnego. Wybierając Skodę nie zawiodłem się ani trochę. Obecne kombi jest o wiele większe, benzynowy silnik dużo, dużo cichszy a koszty zakupu i eksploatacji również spadły wyraźnie :) W tym porównaniu Skoda wygrywa, podobnie jak w wielu...
dodano 6 lat temu przez Arturo_25

Autodiagnoza Skoda Superb II

Liczba wpisów: 5
Niedogrzany silnik
dodał: pawel1977, 4 lata temu
Problem dotyczy niedogrzania silnika w trasie. W mieście nie ma problemu silnik dochodzi do 90 stopni. Problem zaczyna się w trasie. Nie chce osiągnąć więcej niż 70 stopni a najczęściej jest to 50stopni, temperatura oleju 63stopnie. Przez to pali więcej niż powinien bo wychodzi na trasie gdzie nie przekraczam 90 km/h spalanie 6,7l a komputer pokazuje 5,5l. Dodam że auto jest z dsg i maa niezależne ogrzewanie webasto. Mechanik wymienił mi już termostat i czujnik g62 ale to nic nie pomogło. Czy ktoś jest na tyle mądry i wie o co chodzi co jest popsute. Pozdrawiam
radio ne działa
dodał: karwoj, 8 lat temu
W radiu wyświetla się tylko funkcja phone. Nie mogę jej wyłączyć. Radio nie działa. Nadmieniam ,że nie mam zainstalowanej żadnego systemu głóśnomówiącego i podłączonego telefonu
wyświetla się funkcja phone
dodał: ~wojtylakarol@interi, 8 lat temu
nie mogę uruchomić radia . Wyświetla się tylko funkcja phone.
Radio nie działa . Co robić? może bardzo niska temperatura.(-20C)...
samoczynnie wzrastają obroty na biegu jałowym
dodał: ~jacekzuk3, 7 lat temu
Co jakiś czas samoczynnie wzrastają obroty na biegu jałowym(już normalnie są dość wysokie jak dla mnie ok 900obr. i spalanie 0,9 l/h)
pali sie kontrolka cisnienia oleju
dodał: ~lukasz, 6 lat temu
zapalona kontrolka cisnienia oleju.samochod na pierwszym biegu rusza normalnie ,na drugim nie reaguje juz na gaz

Autorentgen Skoda Superb II

Liczba wpisów: 23

Przeguby.

dodał: wiepap, 8 lat temu
SUPERB rok 2002 - najczęstsze wymiany podczas przeglądów to przeguby , albo osłona gumowa albo cały wkład ( objawia się to terkotaniem ) jest to dość szybki zabieg wymiany ale kosztowny.

Trzaszczenie w okolicy słupków środkowych przy przyspieszaniu lub hamowaniu

dodał: ~EnzoFerrari, 6 lat temu
Po przejechaniu około 15000 najpierw z lewego, potem też z prawego słupka zaczęły dochodzić bardzo denerwujące dźwięki (trzeszczenie). Dzieje się to podczas hamowania lub przyspieszania. Po dwóch wizytach w serwisie, i dokręcaniu tuneli dolotu powietrza usterki nie udało się usunąć. W końcu wszedłem na forum i dowiedziałem się że nie jestem w tym temacie odosobniony, wystarczy nasmarować wszystkie zamki drzwi oraz zawiasy i temat znika.

Elektronika-system ESP i parktronic.

dodał: ~niezadowolony, 9 lat temu
Po 40 (czterdziestu) kilometrach wysiadła elektronika.Nie można usunąć usterki od reki. Brak oprogramowania skanującego w stacjach serwisowych.

Problemy z klapą bagażnika.

dodał: ~lklklklk, 8 lat temu
wada fabryczna - ciężko zamyka i otwiera się klapa, pomaga jedynie wymiana zawiasów, które niestety trzeba pomalować na kolor nadwozia

Korozja drzwi i progów.

dodał: ~Kazimierz S., 6 lat temu
posiadam Superba I z 2005 grudzień i po zimie okazało się że na drzwiach powstały wypryski rdzy oraz na progach w drzwiach pasażera lakier odchodzi płatami a w roku ubigłym wymieniałem klapę tylną która skorodowała.

Dane techniczne Skoda Superb II

Moc silników 105–260 KM
Pojemność silników 1,4–3,6 l
Prędkość maksymalna 187–250 km/h
Przyspieszenie 0-100 6,4–12,6 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Skoda Superb II
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 2097
Koszt ogólny 29,62 PLN
ON46.41 PLN
PB72.18 PLN
Wydatki serwisowe 7,64 PLN Pozostałe wydatki 13,24 PLN

Publikacje o Skoda Superb

Newsy o Skoda Superb

2 pomiary
Dla Skoda Superb II. Zobacz!
Pomiar Spalania
Pomiar Przyśpieszenia
Pomiar Wyciszenia
Skoda Superb II