Szukaj

Informacje o Skoda Superb II Sedan 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia
W ogromnym aucie mały, benzynowy motor 1.4l? Tak! Bo ma doładowanie i wyciąga ponad 120KM. Fakt, trochę mało, ale w praktyce jest znośny. Do tego spójrzcie na cenę – po prostu się opłaca. Jeśli wolicie coś mocniejszego, to już następny w kolejce 1.8l 160KM powinien okazać się odpowiedni. Niecałe 9 sekund do 100km/h to dobry wynik, a do tego przyjemnie się zbiera i nabiera obrotów. Na szczycie – widlaste 3.6l o sześciu cylindrach i 260KM. Naprawdę boska jednostka. Wśród diesli najmniejszy 1.9TDI 105KM można polecić flotom i spokojnym ludziom. Wszystkim pozostałym zdecydowanie bardziej spodoba się 2.0TDI o mocach 140 i 170KM. Po chwili namysłu na początku obrotomierza dostaje zastrzyk mocy i zgrabnie ciągnie auto w stronę horyzontu – już ten słabszy wariant osiąga „setkę” w nieco ponad 10 sekund. W sam raz dla pożeraczy kilometrów.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1800-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~uzzytkownik
Skoda Superb II
Sedan 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Jest to moja druga ocena, pierwszą napisałem po 10 000 km, teraz po trzech latach mam na liczniku 95 000 km i na kilka rzeczy patrzę inaczej. Samochód wciąż oceniam na 5 (biorąc pod uwagę zadowolenie vs koszt/przeznaczenie samochodu). Po prawie 100k km w samochodzie nie zepsuło się zupełnie nic. Poza 3 serwisami obowiązkowymi zmieniłem jedynie klocki. Komfort wciąż doskonały, układ jezdny bez zmian. Jedynie można odnieść wrażenie, że plastiki są obliczone na 2-3 lata - teraz wydają się być mniej elastyczne, te zewnętrzne zaczęły rozjaśniać się od słońca.
4,7
~Uzzytkownik
Skoda Superb II
Sedan 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Doskonałe auto dla osoby podróżującej. Planuję przebiegi ok 50kkm rocznie z czego większość w trasie (wycieczki prywatne, wyjazdy "na wieś" co drugi weekend). Bardzo małe spalanie, niesamowity komfort (tyyyyle miejsca + cisza), bardzo mała utrata na wartości (5 letnie auta kosztują ok 60% wartości oryginalnej), niezawodne, ogromny bagażnik. Długie podróże nie męczą, samochodód jest cichy i dobrze się prowadzi. W mieście nieco duże (w Chorwacji nie pchaj się do centrów miast! :) ), ale za to w korku masz swoje 5 metrów przestrzeni. Generalnie przyszedłem do salonu po Octavie 1.6 TDI. Po przejechaniu się oboma samochodami różnica okzazała się kolosalna na korzyść Superba (komfort jazdy). Niestety Octavia 1.6 ma tylko 5 biegów co ją zdyskfalifikowało. Między Superbem 2.0 TDI a Octavią 3 2.0 TDI jest 2k zł różnicy (po zniżkach). Wersja Active ma bogatsze wyposażenie niż średnia Octavia + wielowahaczowe zawieszenie + to w końcu wyższy model. Niczym lepszym w tej cenie nie jeździłem. Nie zapominajmy, że za te pieniądze dostajemy limuzynę a braknie nam na znaczek Audi w wersji A3.
2,2
~Marceli
Skoda Superb II
Sedan 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Przy zakupie w 2009 raku byłem bardzo zadowolony. Teraz gdy emocje minęły a auto ma przejechane 120 tyś km zachwyt już minął. A zdrowy rozsądek karze zastanowić się nad sprzedażą szkoda że Skoda ma niesamowitą utratę wartości i tak sprzedając stracę tak ok 70 tyś zł to sporo bo nawet moja Laguna III tyle na wartości nie straciła co Skoda. NIE POLECAM ! auto ponad przeciętne a nawet kiepskie konkurencja nie spała tak jak skoda i auta mają lepsze Taka laguna III w Niemieckich rankingach awaryjności zajmuje 9 miejsce a Skoda 65 czasy się zmieniają tak jak opinie a na nie istniejącej dobrej opinii nie da się wiecznie aut sprzedawać . Panowie ze Skody do roboty .
Średnie spalanie dla Skoda Superb II Sedan 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Skoda Superb II
Sedan 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Zależy od buta. Natomiast przy tej wielkości samochodu jest doskonale. W mieście przy dłuższej spokojnej jeździe (>10KM) spalanie spada do katalogowych 6,9L/100KM. Krótkie przebiegi + korki + "nie jestem ostatni na światłach" = 8,5 - 9L/100KM. W trasie znakomicie: - Do 130 KM/h + drogi jednopasmowe + spokojna jazda (ale nie zawalidroga) = 4,8L/100KM. - Do ok 160 KM/h + drogi jednopasmowe + spieszy mi się = 5,5 L (czytaj normalne wyjazdy na weekend z Warszawy). - 180KM/h+ - około 7,5 i więcej (tu byłem zaskoczony in plus). Cen przeglądów jeszcze nie znam, natomiast samochód jest raczej prosty, części zamiennych dużo. Wierzę, że nie będzie drogo.
5,4
Skoda Superb II
Sedan 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Samochód kupiłem żeby jezdzic do Norwegii, podchodziłem sceptycznie ale ze względów ekonomicznych jest bajka, trasa 2500km w okresie letnim 2 osoby na pokładzie (zaladowani) do 100km/h spaliła 4.0l/100km :) Natomiast jazda 120-130 spalanie wyszło 5.0-5.1 mimo, ze mam bardzo ciezka noge samochód na trase idealny :) Po miescie przy ciężkiej nodze pokaze 7-8litra
7,3
Skoda Superb II
Sedan 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Jest bardzo tanio. Przeglądy wraz z cześciami kosztują ok 600 zł. Opony są w najpopularniejszym rozmiarze (marki premium za 330zł/sztuka). Części eksploatacyjne są wspólne z VW - ceny są mocno konkurencyjne.

Usterki Skoda Superb II

Liczba wpisów: 14
Niedogrzany silnik
  • Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2010-2013
  • układ chłodzenia
Problem dotyczy niedogrzania silnika w trasie. W mieście nie ma problemu silnik dochodzi do 90 stopni. Problem zaczyna się w trasie. Nie chce osiągnąć więcej niż 70 stopni a najczęściej jest to 50stopni, temperatura oleju 63stopnie. Przez to pali więcej niż powinien bo wychodzi na trasie gdzie nie przekraczam 90 km/h spalanie 6,7l a komputer pokazuje 5,5l. Dodam że auto jest z dsg i maa niezależne ogrzewanie webasto. Mechanik wymienił mi już termostat i czujnik g62 ale to nic nie pomogło. Czy ktoś jest na tyle mądry i wie o co chodzi co jest popsute. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Nadmierne zużycie oleju
  • Skoda Superb II Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW od 2010
  • silnik
  • 120 tys. km
Zużycie oleju od początku użytkowania S2 2010r (na poziomie 0,1 - 0,5l /1000 km) było bagatelizowane przez ASO, zasłaniając się "normą" która wynosi w Skoda Auto 0,5l /1000 km !!! po osiągnięciu przebiegu 100 kkm zużycie oscylowało w okolicy 0,8-1,0 l/1000 km. Próba olejowa i procedura naprawy w ASO potwierdziły zużycie pierścieni które są elementem niewymiennym (w oryginale), uszkodzenie napinacza łańcucha rozrządu który jeszcze nie spowodował spustoszenia w silniku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Trzaszczenie w okolicy słupków środkowych przy przyspieszaniu lub hamowaniu
  • Skoda Superb II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 3
Po przejechaniu około 15000 najpierw z lewego, potem też z prawego słupka zaczęły dochodzić bardzo denerwujące dźwięki (trzeszczenie). Dzieje się to podczas hamowania lub przyspieszania. Po dwóch wizytach w serwisie, i dokręcaniu tuneli dolotu powietrza usterki nie udało się usunąć. W końcu wszedłem na forum i dowiedziałem się że nie jestem w tym temacie odosobniony, wystarczy nasmarować wszystkie zamki drzwi oraz zawiasy i temat znika.
2 komentarze
Skoda Superb II Sedan