Szukaj

Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW 2015-2018

Informacje o Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym Skody Superb III był, przedstawiony rok wcześniej, prototyp noszący nazwę VisionC. Konstrukcyjnie Skoda Superb III jest tradycyjnie powiązana z odpowiednią generacją Volkswagena Passata (w tym przypadku – B8). Oba auta postały na tej samej platformie podłogowej VW MQB Platform. Skoda Superb została zaprojektowana przez Winfrieda Vahlanda i Jozefa Kabana. Ponownie zwiększone zostały wymiary zewnętrzne względem poprzednika. Skoda Superb III jest klasycznym liftbackiem, a w gamie modelowej nie zabrakło również jeszcze bardziej praktycznej odmiany kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,6
~Grzegorz
Skoda Superb III
Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW
Samochód pojemny z dużą ilością miejsca dla kierowcy i pasażera. Wykonany byle jak: obicia drzwi twarde i nietrwałe, Do dziś wymieniłem sterownik szyb kierowcy oraz płytkę frontową tego układu. Rozleciała się kieszeń po stronie kierowcy w desce rozdzielczej, ostatnio wymieniony pasek rozrządu z osprzętem (z tzw "górnej półki") wytrzymał tylko 70 tys km a był wymieniony po całkowitym rozszczelnieniu pompy cieczy chłodzącej. Aktualizacje map darmowe ale ściąganie ich to zajęcie na parę godzin (prawie 30 GB) i często przerywa przed zakończeniem pobierania. Układ Front Assist oparty na zabudowanym przed chłodnicą radarze, który wymaga kalibracji po każdym rozregulowaniu zbieżności kół. Ponowne skalibrowanie u dilera Skody lub VW ale tylko przy całkowicie nowych oponach. Tempomat adaptacyjny to nic nie wart gadżet, który po ustawieniu odległości do pojazdu poprzedzającego oraz samej prędkości steruje pojazdem według zasady "pedał do dechy". Jedzie OK do momentu gdy inny pojazd nie wykorzysta luki z przodu i nie zajedzie wam drogi. Wtedy ACC z pełną siłą tylnych hamulców wyhamowuje samochód do zadanej odległości z minimalnym nadmiarem po to by zaraz uruchomić funkcję OVERBOOST i uzyskać prędkość zaprogramowaną. Rezultat jest taki, że na trasie gdzie jadę w sposób tradycyjny z butem na gazie uzyskuję 4,6 litrów na 100 km to z ACC jest to minimalnie 9,5 l/100 km. Do tego dochodzą przedwcześnie zużyte tarcze i klocki hamulcowe tylnej osi. Infotainment żyje własnym życiem i już nie liczę ile razy sam z siebie się wyłączył. Jako nawigacja (mam Columbusa) jest niewiarygodna z tego powodu więc jeżdżę używając Google Maps na smartfonie. Jakość wykonania samochodu to.. JAKOŚ TO BĘDZIE. Ogólnie NIE POLECAM. A, jeszcze jedno: system ABS służy jako system kontroli ciśnienia w oponach. Ikona tego systemu i powiadomienia wyświetlają się częściej niż reklamy na Wirtualnej Polsce.
Dodane 8 miesięcy temu
4,6
~Mike
Skoda Superb III
Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW
Uzupełniam ocenę po ponad czterech latach eksploatacji - w tym czasie przebieg zwiększył się ze 130 000 km do aż 290 000 km. Jak na siedmioletnie auto i tak wysoki przebieg wszystko super - samochody japońskie czy też koreańskie mają już przy takim przebiegu: przetartą kierownicę, porysowane plastiki, skrzypiące fotele - wiem, bo wcześniej takie samochody długo eksploatowałem. W Skodzie jest naprawdę solidność i estetyka a w dodatku - z tym silnikiem - niezawodna eksploatacja. W ciągu tych prawie pięciu lat żadnych usterek. Auto dzięki wymianie oleju co 10-15 tys. km rewanżuje się naprawdę świetną niezawodnością. W ostatnich pięciu latach tylko wymieniane części eksploatacyjne: olej, olej skrzyni DSG, tarcze, klocki etc.
Dodane ponad rok temu
2,6
~PRAWDA
Skoda Superb III
Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW
Na zakup Skody Superb III 2.0 TDI skusiła mnie obiegowa opinia jakoby to dobre nie kłopotliwe auta prawda jest jednak taka że to fatalne i usterkowe auto. Podpowiem że uratowała mnie przedłużoną gwarancja bo koszt napraw puściły by nie jednego człowieka z torbami . Na dodatek kłopoty które ja mam nie są tylko moimi wiem bo częste wizyty w serwisie pozwoliły na rozwinięcie tematu usterek w tych autach a jest tam dramatycznie źle . Pierwsza usterka : selektor biegów DSG, kolejna usterka pompę wody , ale po roku kolejny raz -pompę wody i dodatkowo rozrząd bo ciekła ( rozrząd prawie się rozleciał ) Kolejną usterką która to praktycznie doprowadziła do kolizji padła skrzynia DSG na autostradzie przy 140km/h ( nie muszę opisywać co się mogło stać ) wymiana na nową. czujniki parkowania dwukrotnie wymieniane na nowe , czujnik klimatyzacji , czujnik przy silniku , klapka od paliwa . Jeszcze kilka mniejszych usterek ale by się znalazło . Zatem jak ktoś nadal wieży kłamczuszką co kupują auto na firmę wiedząc że zostanie sprzedane za 2 -3 lata to wierzcie dalej prawda jest taka że Skody wiecznie stoją u mechaników bo są kiepskie mój przypadek to potwierdza lecz ja miałem gwarancję co gdyby jej nie było ?
Dodane 3 lata temu

Usterki Skoda Superb III

Liczba wpisów: 40
Elektronika sterowanie samoczynne
  • Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 189 tys. km
Część jestem użytkownikiem skody Superb 3 od niedawna jakieś dwa dni temu wchodząc do samochodu zauważyłem jakieś dziwne sytuacje. 1 . Po załączeniu zapłonu i uruchomieniu się zaniknął całkowice głos radia , głosowe sterowanie nic nie było słuchać, 2 . W tym samym dniu zniknęło wyświetlanie komputera między zegarami, 3. Samoczynnie zamykanie i otwieranie drzwi . 4. Po uruchomieniu samoczynne przełączenie skrzyni biegów DSG na sport a wyświetla normal. Takie są objawy za każdym razem gdy zaliczę i wyłączę samochód poczasie wszystko powraca . Proszę o pomoc lub namiar na kogoś z okolic Katowic
Dodane 3 lata temu
Problem rozwiązany
3 komentarze
wyciek z pompy wodnej
  • Skoda Superb III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 24
Nie 3
Po przejechaniu ok.138000 km (auto ma 4 lata),zaczęło ubywać płynu w zbiorniku wyrównawczym o czym ostrzegł komunikat dźwiękowy i świetlny.Po dolaniu wszystko wróciło do normy...na jakieś 1000 km.I to samo.Zauważyłem plamy pod samochodem.Po zgłoszeniu się do ASO okazało się ,że do wymiany jest pompa wodna.Koszt 1300zł.Auto jest jeszcze na gwarancji (do stycznia 2020), ale przekroczony jest limit km.W mojej subiektywnej ocenie to jest trochę nie fair,że ogranicza się gwarancję na limit km .Wygląda to tak jakby producent(dealer) w tym przypadku skody wiedział,że po przejechaniu 120 000 km coś się zepsuje.
Dodane 6 lat temu
9 komentarzy
Metaliczne stuki z silnika , przy ruszaniu na biegach 1-2 oraz przy zwalnianiu 1-2.
  • Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018
  • silnik
  • 49 tys. km
Dzień Dobry, Posiadam nowego Superba z 2017r, DSG 7 biegów, przebieg 49000, mam metaliczne stuki z okolic silnika, skrzyni. Raz ciszej raz głośniej. Słyszalne przy ruszaniu biegi 1-2, przy zwalnianiu biegi 1-2, na nierównościach kołatanie jakby jakieś blaszki o siebie uderzały. Grzechotanie. Problem wystąpił już przy 15 tyś Serwis ASO wymienił wtedy sprzęgło. Przy 25 tyś problem powrócił, ASO wymieniło Mechatronikę. Jest 49 tyś problem znów powrócił. Samochód nadal na gwarancji, ASO nie chce znać już problemu i unika mnie jak ognia, twierdzi że te modele tak mają i nie da się nic już zrobić. Obecnie Wsparłem się prywatnymi serwisami DSG w Krakowie oraz rzeczoznawcą i otrzymałem odpowiedz że to nadal problem ze skrzynią biegów. Że to Łożyska w skrzyni i przesuwki. Zaznaczę że nie znam się na tym. Serwis prywatny mówi Że trzeba rozebrać skrzynię aby sprawdzić co dzieje się w środku. A skoda tylko nasłuchuje :( Za kilka miesięcy kończy się gwarancja a Skoda ASO Kraków nie widzi problemów. Nagrałem kilkanaście filmików, zbieram właśnie opinie prywatnych serwisów. Jestem zmuszony sprawę załatwiać przez Skoda Poznań. Jeśli ktoś miał problem uprzejmie proszę o pomoc. Sam nie wiem jak już reagować w serwisach ASO w Krakowie. Za każdą uwagę będę niezmiernie wdzięczny - to już moja 4 skoda i pierwszy raz borykam się z serwisem Skody. Proszę o kontakt email (robert.kofin@gmail.com), lub przez platformę autocentrum. Pozdrawiam
Dodane 6 lat temu
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skoda Superb III Kombi

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów