Szukaj

Informacje o Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 190KM 140kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym Skody Superb III był, przedstawiony rok wcześniej, prototyp noszący nazwę VisionC. Konstrukcyjnie Skoda Superb III jest tradycyjnie powiązana z odpowiednią generacją Volkswagena Passata (w tym przypadku – B8). Oba auta postały na tej samej platformie podłogowej VW MQB Platform. Skoda Superb została zaprojektowana przez Winfrieda Vahlanda i Jozefa Kabana. Ponownie zwiększone zostały wymiary zewnętrzne względem poprzednika. Skoda Superb III jest klasycznym liftbackiem, a w gamie modelowej nie zabrakło również jeszcze bardziej praktycznej odmiany kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Całokształt - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~TomaszK
Skoda Superb III
Kombi 2.0 TDI 190KM 140kW
Posiadam Suberba w wersji L&K od nowości, obecnie 3 lata użytkuje. Pod względem wielkości, pojemności to nie ma sobie równych.Bezdyskusyjnie nr. 1 DSG - na ten moment bez zastrzeżeń, naprawdę super skrzynia natomiast ciężko przewidzieć co będzie w przyszłości, koszta naprawy itp. Jeden ale bardzo duży minus to wyciszenie. Faktycznie potwierdzam negatywne opinie. Jeździłem różnymi samochodami, superb jest zdecydowanie najgłośniejszy. Ja u siebie wyciszyłem drzwi boczne, wymieniłem uszczelki. Obecnie zastanawiam się nad wyciszeniem nadkoli. Trochę głupio aby w samochodzie za przeszło 180 tys. zł robić takie modyfikacje.
4,3
~TomaszK
Skoda Superb III
Kombi 2.0 TDI 190KM 140kW
Posiadam Suberba w wersji L&K od nowości, obecnie 3 lata użytkuje. Pod względem wielkości, pojemności to nie ma sobie równych.Bezdyskusyjnie nr. 1 DSG - na ten moment bez zastrzeżeń, naprawdę super skrzynia natomiast ciężko przewidzieć co będzie w przyszłości, koszta naprawy itp. Jeden ale bardzo duży minus to wyciszenie. Faktycznie potwierdzam negatywne opinie. Jeździłem różnymi samochodami, superb jest zdecydowanie najgłośniejszy. Ja u siebie wyciszyłem drzwi boczne, wymieniłem uszczelki. Obecnie zastanawiam się nad wyciszeniem nadkoli. Trochę głupio aby w samochodzie za przeszło 180 tys. zł robić takie modyfikacje.
4,6
~atomix
Skoda Superb III
Kombi 2.0 TDI 190KM 140kW
Wersja sportline kombi. Auto do tej pory bezawaryjne. Niezbędne było wyciszenie nadkoli - minimum , które znacznie poprawiło komfort, ale nie jest jeszcze jak w A6. Spalanie przy ciężkiej nodze i prędkościach autostradowych znacznie przekroczonych: 8,1 l/100km ( średnia całkowita po 43000 km na kołach 19") .Prowadzi się "dostojnie", auto super wyważone, o ile na serpentynach układ kierowniczy pomimo obniżonego zawieszenia nie daje sobie zaufać na tyle żeby kroić zakręty i manewrować z chirurgiczną precyzją, to na autostradach przy 200 można śmiało trzymać kierownicę w jednym ręku, praktycznie korygując tor jazdy palcami. Układ 4x4 może nie quarto (chociaż w quarto przy nieumiejętnej jeździe prędzej można znaleźć się w rowie)- daje poczucie bezpieczeństwa i na śliskich nawierzchniach zdaje egzamin. W trudnych warunkach zwłaszcza dla mniej zaawansowanych kierowców może okazać się bardzo pomocne. Systemy elektroniczne w wersji full wypas, działają, i to jest ten argument ekonomiczny , który w zestawieniu do innych marek każdemu w wyliczeniach wychodzi dużo in plus na korzyść Skody. Trochę słabo zestrojony radar aktywnego tempomatu. Multimedia i aplikacja Skoda connect - żyją swoim życiem , ale można się przyzwyczaić. To auto zawsze mnie intrygowało , głównie przez rekordowo przestronne i funkcjonalne wnętrze oraz walory estetyczne (kwestia gustu). Auto z duszą i charakterem -trochę jak "czeski film", u jednych czasem (jak coś nie zagra) wzbudzi uśmiech, u innych białą gorączkę. Być może będzie to pierwszy i ostatni Superb, ale każdemu kto się zastanawia polecam - przeżyj to sam :)
Średnie spalanie dla Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 190KM 140kW 2015-2018
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Skoda Superb III
Kombi 2.0 TDI 190KM 140kW
Przejechane 11000km. Pierwsze 1500 km to czyste szaleństwo ze zużyciem żarło 9-11L/100km i do tego AdBlue znikał 2-3x szybciej niż komputer przewidywał na początku, a jeździłem ostrożnie jak na dotar**** Po 1,5k km spalanie zeszło do średniego 8 ale nadal dalekie od deklaracji producenta. Po kilku tysiącach km przestałem się nad tym zastanawiać i teraz przy 11000 km średnia się ustabilizowała na 6,8 L/100 km. 60% trasa (często autostrada) 40% wokół komina. Co ciekawe w trybie ECO spala o 0,5 L/100km mniej od pozostałych trybów - jazda autostradowa na tempomacie.
6,2
Skoda Superb III
Kombi 2.0 TDI 190KM 140kW
Spalanie w tarsie tempomat aktywny ustawiony na 160km/h(6.3 l/100km) Auto obciazone 4 osobowa rodzina z i bagaznikiem zaladowanym po brzegi tzn.do rolety maskujacej. Czasami przy wyprzedzaniu wskazowka predkosciomierza dotykala 200km/h przy wyprzedzaniu. Dynamika auta zadowalajaca, wiadomo to nie samochod klasy GTI. Ogólne wrażenia w skali od 1 do 10, to 9-ka. Jak narazie przebieg 12 tys km w pól roku, użytkowanie w zakresie prywatnym.Pozdrawiam
7,4
Skoda Superb III
Kombi 2.0 TDI 190KM 140kW
Superb kombi pali średnio w okolicach 7 (jazda mieszana). Powyżej 160km/h podchodzi do 8. Na drogach krajowych przy dłuższej trasie i jeździe 90~120km/h schodzi do 6. Przy jeździe w miarę przepisowej (90-100km/h) poniżej 6. Przebieg 4800km.

Usterki Skoda Superb III

Liczba wpisów: 39
Elektronika sterowanie samoczynne
  • Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 189 tys. km
Część jestem użytkownikiem skody Superb 3 od niedawna jakieś dwa dni temu wchodząc do samochodu zauważyłem jakieś dziwne sytuacje. 1 . Po załączeniu zapłonu i uruchomieniu się zaniknął całkowice głos radia , głosowe sterowanie nic nie było słuchać, 2 . W tym samym dniu zniknęło wyświetlanie komputera między zegarami, 3. Samoczynnie zamykanie i otwieranie drzwi . 4. Po uruchomieniu samoczynne przełączenie skrzyni biegów DSG na sport a wyświetla normal. Takie są objawy za każdym razem gdy zaliczę i wyłączę samochód poczasie wszystko powraca . Proszę o pomoc lub namiar na kogoś z okolic Katowic
Problem rozwiązany
2 komentarze
wyciek z pompy wodnej
  • Skoda Superb III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 3
Po przejechaniu ok.138000 km (auto ma 4 lata),zaczęło ubywać płynu w zbiorniku wyrównawczym o czym ostrzegł komunikat dźwiękowy i świetlny.Po dolaniu wszystko wróciło do normy...na jakieś 1000 km.I to samo.Zauważyłem plamy pod samochodem.Po zgłoszeniu się do ASO okazało się ,że do wymiany jest pompa wodna.Koszt 1300zł.Auto jest jeszcze na gwarancji (do stycznia 2020), ale przekroczony jest limit km.W mojej subiektywnej ocenie to jest trochę nie fair,że ogranicza się gwarancję na limit km .Wygląda to tak jakby producent(dealer) w tym przypadku skody wiedział,że po przejechaniu 120 000 km coś się zepsuje.
9 komentarzy
Metaliczne stuki z silnika , przy ruszaniu na biegach 1-2 oraz przy zwalnianiu 1-2.
  • Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018
  • silnik
  • 49 tys. km
Dzień Dobry, Posiadam nowego Superba z 2017r, DSG 7 biegów, przebieg 49000, mam metaliczne stuki z okolic silnika, skrzyni. Raz ciszej raz głośniej. Słyszalne przy ruszaniu biegi 1-2, przy zwalnianiu biegi 1-2, na nierównościach kołatanie jakby jakieś blaszki o siebie uderzały. Grzechotanie. Problem wystąpił już przy 15 tyś Serwis ASO wymienił wtedy sprzęgło. Przy 25 tyś problem powrócił, ASO wymieniło Mechatronikę. Jest 49 tyś problem znów powrócił. Samochód nadal na gwarancji, ASO nie chce znać już problemu i unika mnie jak ognia, twierdzi że te modele tak mają i nie da się nic już zrobić. Obecnie Wsparłem się prywatnymi serwisami DSG w Krakowie oraz rzeczoznawcą i otrzymałem odpowiedz że to nadal problem ze skrzynią biegów. Że to Łożyska w skrzyni i przesuwki. Zaznaczę że nie znam się na tym. Serwis prywatny mówi Że trzeba rozebrać skrzynię aby sprawdzić co dzieje się w środku. A skoda tylko nasłuchuje :( Za kilka miesięcy kończy się gwarancja a Skoda ASO Kraków nie widzi problemów. Nagrałem kilkanaście filmików, zbieram właśnie opinie prywatnych serwisów. Jestem zmuszony sprawę załatwiać przez Skoda Poznań. Jeśli ktoś miał problem uprzejmie proszę o pomoc. Sam nie wiem jak już reagować w serwisach ASO w Krakowie. Za każdą uwagę będę niezmiernie wdzięczny - to już moja 4 skoda i pierwszy raz borykam się z serwisem Skody. Proszę o kontakt email (robert.kofin@gmail.com), lub przez platformę autocentrum. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skoda Superb III Kombi