Szukaj

Informacje o Skoda Yeti Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pięciomiejscowy kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 2009-2017. Pierwsze auto w tej klasie w historii czeskiej marki. Samochód bazował na prototypie Skoda Yeti Concept z 2005 roku. Jego projektantem był Thomas Ingenlath. Konstrukcyjnie Yeti oparty był na modelu Octavia 4x4 ze zmodyfikowanym zawieszeniem. Oba auta powstały też na tej samej płycie podłogowej VW Group A5 (PQ35). Yeti zwyciężył w czeskiej edycji plebiscytu na Samochód Roku 2010. W 2012 roku model został poddany face-liftingowi. W sumie wyprodukowano go w liczbie 630 tys. egzemplarzy. Jego następcą jest Skoda Karoq.

 

czytaj więcej
Powagosław

Najodważniej wyglądająca Skoda — lekka, przyjemna i nienudna. To wciąż tylko samochód rodzinny, do tego nie za duży, ale w segmencie SUV jest ciekawą alternatywą. Choćby ze względu na oryginalność.

~Powagosław
Luzacjusz

Auto, które udaje terenówkę musi wyglądać przekomicznie. Do tego jest strasznym brzydalem. Ale nadrabia bezpretensjonalnością i tak zwanym byciem cool. A tak naprawdę już odlicza czas do pierwszego faceliftingu.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1550-4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71 x 75,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,4
~Radek73
Skoda Yeti
Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW
Yeti to bardzo ciekawe autko. W różnych źródłach klasyfikowane jako minivan, suv lub samochód terenowy. Dla mnie zdecydowanie jest to SUV - pojazd uniwersalny. Klasyczna bryła przypomina małego jeepa. Mnie się podoba, choć to kwestia gustu. Kopiłem bogato wyposażoną wersję z najsłabszym silnikiem od pierwszego właściciela. Autko ma swoje wady, lecz nie żałuję zakupu. Jeżdżę głównie po mieście (Łódź - najbardziej zakorkowane miasto Polski). Raz do roku na wakacje do Chorwacji. Roczne przebiegi około 14 tys.km. Wcześniej przez 12 lat jeździłem turbodieslami: fiat brava 1.9 JTD oraz citroen C4 1.6 HDI. Ponieważ robię mało kilometrów, tym razem wybrałem turbodoładowaną benzynę. To zupełnie inna bajka. Musiałem od nowa nauczyć się jeździć, żeby osiągnąć spalanie zbliżone do katalogowego. Yeti 1.2 TSI idealnie nadaje się do miasta i okolic. Jest bardzo wygodne i praktyczne. Jedyny mankament zaniżający ogólną ocenę, to jazda autostradowa. Powyżej 120km/h zużycie paliwa zdecydowanie rośnie. Zaczyna też drażnić szum powietrza i opon. Jednak w mieście nie ma sobie równych. Siedzi się wysoko co ułatwia wsiadanie i zapewnia dobrą widoczność. Autko żwawo rusza spod świateł i przyspiesza jak turbodiesel, ale jest dużo cichsze. Dzięki krótkiej karoserii dobrze się nim parkuje na osiedlu lub pod sklepem. Duży prześwit sprawia, że krawężniki i torowiska nie stanowią problemu. To doskonały miejski samochód dla czteroosobowej rodziny.
4,1
~jfidelk
Skoda Yeti
Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW
Samochód dobry, ale nie uniwersalny. Trzeba wybrać go dokładnie pod swój profil użytkowania, by być zadowolonym. To świetne auto miejsko-podmiejskie, czy nawet w lżejszy teren (mimo braku u mnie 4x4). Za to do pokonywania długich dystansów (zwłaszcza drogami szybkiego ruchu) nadaje się już znacznie mniej, głównie z uwagi na nie za dobre wyciszenie. Docenić trzeba niską awaryjność i wytrzymałość (pod wieloma aspektami samochód wciąż wygląda jak nowy!). Zganić twarde zawieszenie (kompromis wynikający z wysokości auta) i braki w ergonomii.
4,7
~Misza
Skoda Yeti
Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW
orginalny i sympatyczny samochod w cenie kompakta, bezpretensjonalny niczym szkrab w koszulce \"no guilty\" (ocena kolegi). Na plus - bardzo dobre wykonanie wnetrza, uklad jezdny, silnik i praktycznosc. Super-relaksujaca DSG. Na minus - jak ktos chce poszalec to duzo spali. Brak napedu 4 na 4. dwa slowa o silniku. Podawany przez producenta wynik 12s na 100km/h, mozna spokojnie poprawic w trybie manual lub s. W tym ostatnim zmierzylem 11,5 z 4 osobami na pokladzie (doroslymi) plus bagaze. Tryb s - mozna spokojnie wykorzystac w trasie.
Średnie spalanie dla Skoda Yeti Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2013
7,6
l/100 km
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Skoda Yeti
Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW
Skoda Yeti 1,2TSI, 33000km przebiegu, manual. Jak to bywa w małych silnikach z turbo, auto jest oszczędne przy spokojnej jeździe, a pali sporo przy jeździe dynamicznej. To trochę za mały silnik do tak nadmuchanego nadwozia, więc tym bardziej przy mocnym wciskaniu gazu auto pali sporo. Generalnie, Yeti z tym silnikiem doskonale nadaje się do miasta. W dużym mieście, przy codziennych dojazdach do pracy (20km w jedną stronę, powolnie, ale płynnie) auto pali 7,2-7,5 l, co uważam za bardzo dobry wynik. Przy tym charakterystyka silnika (elastycznie ciągnie już od 2tys obrotów) sprawdza się doskonale. W trasie poza miastem też jest OK, choć brakuje trochę mocy przy wyprzedzaniu to spokojna jazda daje ok 6,2-6,5l/100km. Najgorzej jest na autostradzie, gdzie przy 120-140km/h spalanie skacze do 8,5-9,5l/100km, a to już niemało na to auto, nie wspominając o wyższych prędkościach (aerodynamika cegły). Generalnie jednak, do miasta i na podmiejskie dojazdy jest to całkiem zwinne i wygodne auto.
9,5
Skoda Yeti
Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW
Auto było zastępcze 2013 r, z przebiegiem 21000 km, jazda normalna bez deptania pedału gazu i jazdy do odcięcia, jak trzeba to wyprzedzałem i wtedy było szybciej, ale nic na siłę. Sportowe zacięcie to miałem 20 lat temu, jak miałem Poloneza ;-). Wracając do Skody, to cały czas klima, spalanie tragedia, autostrada 130-150 (400 km) 11,5 litrów!, miasto delikatnie i trochę trasy delikatnie to 9,5 litrów, trasa wlokąc się (70-90) i delikatnie pedał gazu to 7,5, ale tak się długo nie da jechać, bo to męczy, cały czas musisz pilnować obrotów, biegów i zastanawiać się czy wyprzedzać czy nie.
7,1
Skoda Yeti
Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW
Jak na silnik benzynowy, relatywnie wysoką masę i opór czołowy (wysoka wartość) to spalanie satysfakcjonujące. Średnie średnie wychodzi 6,6 (trasa, miasto, okolice miasta itp). Natomiast przyznam, że z pedałem gazu należy obchodzić się bardzo delikatnie, aby taki wynik uzyskać. Przy mocniejszym bucie średnie spalanie spokojnie będzie na poziomie 8-9, a to już nie jest mało jak na gabaryty i nowoczesną technologię budowy tego silnika. Generalnie znośnie, ok 1-1,5 litra więcej niż moje poprzednie diesle (c-max i zafira II)

Usterki Skoda Yeti

Liczba wpisów: 4
Słabe łożyska mechanizmu różnicowego
  • Skoda Yeti Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2013
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
W sześciobiegowych manualnych skrzyniach biegów grupy VW zastosowano łożyska mechanizmu różnicowego słabej jakości. Skutek - bieżnia łożyska zużywa się a dyferencjał dostaje luz i wieniec kola frezuje obudowę skrzyni. U mnie przy 190 tys. km ten luz wyniósł ponad 5 mm! Półosie napędowe zaczynają "latać" promieniowo, co niszczy uszczelniacze. Efekt to wyciek oleju ze skrzyni, hałas pod obciążeniem i utrudnione włączanie biegów. Nie sposób przegapić. Choć zestaw łożysk kosztuje około 200zł, naprawa z robocizną to kwota 700zl. To i tak jest tanio, bo jeden z fachowców zaproponował mi remont kapitalny skrzyni za 2500zl! Niestety producent nic z tym nie zrobił i te skrzynie w całej grupie VW są uważane za wadliwe.
1 komentarz
Rozciągliwy łańcuch rozrządu/awaryjny napinacz łańcucha
  • Skoda Yeti Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2013
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
Zastosowany w silnikach typu CBZB w latach 2009/2012 łańcuch rozrządu bardzo szybko się wyciąga (po 60-80 tys.km). Słaby napinacz łańcucha nie jest w stanie zrekompensować luzu i dochodzi do przeskoczenia łańcucha na kole zębatym. Jeśli o jeden ząbek - to czujnik synchronizacji wałków to wychwyci i wygeneruje błąd (kontrolka MIL). Silnik działa, tylko dużo pali i jest słaby. Jeśli łańcuch przeskoczy dalej - dojdzie do kolizji tłoków z zaworami i poważnej awarii silnika. W 2013 r producent usunął wadę i zmodernizował silnik stosując pasek rozrządu i 16-zaworową głowicę. Niestety mnie pozostaje systematyczna kontrola łańcucha i wymiany co kilkadziesiąt tys. km.
podczas jazdy spada moc silnika
  • Skoda Yeti Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2013
  • silnik
Zapala się lampka kontrolna EPC i lampka kontroli składu spalin w tym momencie spada moc silnika /bywa to nieraz przy wyprzedzaniu jest to niebezpieczne gdy jeszcze za mną też jedzie samochód/ Zapala si lampka kontrolki EPC i składu spalin
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Skoda Yeti Minivan