Szukaj

Informacje o Skoda Yeti

Lata produkcji: 2009 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pięciomiejscowy kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 2009-2017. Pierwsze auto w tej klasie w historii czeskiej marki. Samochód bazował na prototypie Skoda Yeti Concept z 2005 roku. Jego projektantem był Thomas Ingenlath. Konstrukcyjnie Yeti oparty był na modelu Octavia 4x4 ze zmodyfikowanym zawieszeniem. Oba auta powstały też na tej samej płycie podłogowej VW Group A5 (PQ35). Yeti zwyciężył w czeskiej edycji plebiscytu na Samochód Roku 2010. W 2012 roku model został poddany face-liftingowi. W sumie wyprodukowano go w liczbie 630 tys. egzemplarzy. Jego następcą jest Skoda Karoq.

 

czytaj więcej
Powagosław

Najodważniej wyglądająca Skoda — lekka, przyjemna i nienudna. To wciąż tylko samochód rodzinny, do tego nie za duży, ale w segmencie SUV jest ciekawą alternatywą. Choćby ze względu na oryginalność.

~Powagosław
Luzacjusz

Auto, które udaje terenówkę musi wyglądać przekomicznie. Do tego jest strasznym brzydalem. Ale nadrabia bezpretensjonalnością i tak zwanym byciem cool. A tak naprawdę już odlicza czas do pierwszego faceliftingu.

~Luzacjusz

Skoda Yeti – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Skoda Yeti

Liczba ocen: 92
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Koszty utrzymania - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~jfidelk
Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW
Skoda Yeti
Samochód dobry, ale nie uniwersalny. Trzeba wybrać go dokładnie pod swój profil użytkowania, by być zadowolonym. To świetne auto miejsko-podmiejskie, czy nawet w lżejszy teren (mimo braku u mnie 4x4). Za to do pokonywania długich dystansów (zwłaszcza drogami szybkiego ruchu) nadaje się już znacznie mniej, głównie z uwagi na nie za dobre wyciszenie. Docenić trzeba niską awaryjność i wytrzymałość (pod wieloma aspektami samochód wciąż wygląda jak nowy!). Zganić twarde zawieszenie (kompromis wynikający z wysokości auta) i braki w ergonomii.
4,6
~lrespondek
Outdoor 2.0 TDI 170KM 125kW
Skoda Yeti
Yeti spełnił moje oczekiwania. Nie udaje auta z wysokiej półki ale oczekiwałem sprawnego poruszania się w pracy i z rodziną, trochę wygody w podróży (wybrałem bogate wyposażenie) i praktyczności. Wszystko w 100% tak jak się spodziewałem. Jak na swój segment auto jest bardzo dobrze wykonane. Wszystko działa bez zarzutu. Oczywiście moja wysoka ocena nie świadczy, że Yeti jest lepsze od np. Audi czy Lexusa itp., ale oceniam Skodę i to, czego się można po aucie tej klasy spodziewać. Wybrałem Yeti godząc się na pewne kompromisy, ale priorytetem była praktyczność i napęd 4x4, bo mieszkam w takim miejscu, że przy normalnej zimie bez łańcuchów trudno wyjechać. Auto w 90% służy do jazdy w pracy - cała Polska, czasem Czechy, Niemcy. Nie jeżdżę po mieście tylko trasy często 300 - 500 - 700 km. Yeti ma niewielki bagażnik, ale możliwości systemu varioflex robią cuda. 3 razy w roku pakuję sprzęt firmowy na targi i auto jest wtedy małą ciężarówką. Inni pożyczają minivana a ja się mieszczę w Yeti. Za tę cenę a nawet nieco drożej nie znalazłem tak wszechstronnego samochodu.
4,1
[email protected]
Minivan Facelifting 2.0 TDI 140KM 103kW
Skoda Yeti
Jest to mój służbowy samochód. Dostałem je z przebiegiem 173tys I w ciągu 3 miesięcy zrobiłem prawie 30tys. To co na duży plus to napęd 4x4, auto super trzyma się drogi na zakrętach. Również przy prędkoścach 180/190km/h bardzo pewnie się prowadzi. Nie wypowiem się na temat spalania bo jeżdże dużo autostradami z gazem w podłodze. Jedyne co ostatnio zarejestrowałem przy przepisowych prędkościach + krajówki/drogi lokalne średnie spalanie wyszło wg komputera 5,9l/100km. Minusem mały bagażnik, dlatego nie polecam jako auto rodzinne. Poza tym zwrotne I przyjemne w prowadzeniu auto. Bardzo irytuje wypalanie DPF... Wokół auta nawet na postoju robi się biało. Na serwisie powiedzieli, że tak ma być.

Raporty spalania Skoda Yeti

Liczba raportów: 127
Średnie spalanie dla Skoda Yeti
6,5 – 10,3
l/100 km
4,7 – 8,4
l/100 km
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Minivan 1.4 TSI 122KM 90kW
Skoda Yeti
W mieście pali od 7 (przy bardzo oszczędnej jeździe) do 10 (jeśli nie patrzę na spalanie i jeżdżę dynamicznie) - to w Poznaniu. Trasa Poznań - Głogów, czyli 130km, drogi krajowe z dopuszczlną prędkością 90 i jazdą w większości przepisową (góra 110-120km/h na krótkich odcinkach) to 5,9 na trasie i 6,5 jeśli uwzględnić w tym przejazd przez Poznań. Trasa Poznań - Stargard, czyli jakieś 220, przy jeździe przepisowej po DK2 i ok. 150-160 aż do maksymalnej prędkości po S3 to spala jakieś 12 litrów aż do 14-15 jak nie puszcza się nogi z gazu. Można oszczędnie, ale zwykle mi się nie chce ;)
7,7
Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW
Skoda Yeti
Skoda Yeti 1,2TSI, 33000km przebiegu, manual. Jak to bywa w małych silnikach z turbo, auto jest oszczędne przy spokojnej jeździe, a pali sporo przy jeździe dynamicznej. To trochę za mały silnik do tak nadmuchanego nadwozia, więc tym bardziej przy mocnym wciskaniu gazu auto pali sporo. Generalnie, Yeti z tym silnikiem doskonale nadaje się do miasta. W dużym mieście, przy codziennych dojazdach do pracy (20km w jedną stronę, powolnie, ale płynnie) auto pali 7,2-7,5 l, co uważam za bardzo dobry wynik. Przy tym charakterystyka silnika (elastycznie ciągnie już od 2tys obrotów) sprawdza się doskonale. W trasie poza miastem też jest OK, choć brakuje trochę mocy przy wyprzedzaniu to spokojna jazda daje ok 6,2-6,5l/100km. Najgorzej jest na autostradzie, gdzie przy 120-140km/h spalanie skacze do 8,5-9,5l/100km, a to już niemało na to auto, nie wspominając o wyższych prędkościach (aerodynamika cegły). Generalnie jednak, do miasta i na podmiejskie dojazdy jest to całkiem zwinne i wygodne auto.
9,5
Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW
Skoda Yeti
Auto było zastępcze 2013 r, z przebiegiem 21000 km, jazda normalna bez deptania pedału gazu i jazdy do odcięcia, jak trzeba to wyprzedzałem i wtedy było szybciej, ale nic na siłę. Sportowe zacięcie to miałem 20 lat temu, jak miałem Poloneza ;-). Wracając do Skody, to cały czas klima, spalanie tragedia, autostrada 130-150 (400 km) 11,5 litrów!, miasto delikatnie i trochę trasy delikatnie to 9,5 litrów, trasa wlokąc się (70-90) i delikatnie pedał gazu to 7,5, ale tak się długo nie da jechać, bo to męczy, cały czas musisz pilnować obrotów, biegów i zastanawiać się czy wyprzedzać czy nie.
Skoda Yeti