Szukaj

Informacje o Skoda Yeti Minivan 1.4 TSI 122KM 90kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pięciomiejscowy kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 2009-2017. Pierwsze auto w tej klasie w historii czeskiej marki. Samochód bazował na prototypie Skoda Yeti Concept z 2005 roku. Jego projektantem był Thomas Ingenlath. Konstrukcyjnie Yeti oparty był na modelu Octavia 4x4 ze zmodyfikowanym zawieszeniem. Oba auta powstały też na tej samej płycie podłogowej VW Group A5 (PQ35). Yeti zwyciężył w czeskiej edycji plebiscytu na Samochód Roku 2010. W 2012 roku model został poddany face-liftingowi. W sumie wyprodukowano go w liczbie 630 tys. egzemplarzy. Jego następcą jest Skoda Karoq.

 

czytaj więcej
Powagosław

Najodważniej wyglądająca Skoda — lekka, przyjemna i nienudna. To wciąż tylko samochód rodzinny, do tego nie za duży, ale w segmencie SUV jest ciekawą alternatywą. Choćby ze względu na oryginalność.

~Powagosław
Luzacjusz

Auto, które udaje terenówkę musi wyglądać przekomicznie. Do tego jest strasznym brzydalem. Ale nadrabia bezpretensjonalnością i tak zwanym byciem cool. A tak naprawdę już odlicza czas do pierwszego faceliftingu.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

1,9
~100 tyś za co
Skoda Yeti
Minivan 1.4 TSI 122KM 90kW
Auto które przejechało 40-50-70 tys w ogóle nie powinno się psuć. Na dobrą sprawę powinno dopiero zacząć się domagać wymiany jakiegoś elementu eksploatacyjnego. To wszystko. Jestem załamany usterkowością nowych samochodów SKODY. Najlepiej jest chyba kupować auto jak najnudniejsze z jak najstarszym silnikiem i jak najprostsza konstrukcją, bo wszelkie nowinki po krótkim czasie okazują się bublami.Widać że skoda jak i cały koncern VW nie daje sobie rady z tymi tzw innowacjami a Niemieckie statystyki awaryjności wskazują że RENAULT pod tym względem pokonało VW !!!!! dodatkowo skandal z silnikami TSI i 2.0TDI ( rankingu 10 najgorszych silników świata TSI i 2.0 2.5 TDI to czołówka) pokazała że jakość to była ale kiedyś a dziś liczy się szybki zysk. NIE POLECAM.
4,5
~Piotr
Skoda Yeti
Minivan 1.4 TSI 122KM 90kW
Samochód kupiłem "oczami" - podobała mi się sylwetka, zależało mi na podwyższonym zawieszeniu, bo często jeżdżę po polnych drogach. Z każdym miesiącem uzykowania bylem z zakupu coraz bardziej zadowolony. Doceniam zwłaszcza wysoką jakość wykonania wnętrza - miękkie plastiki, żadnego skrzypienia. Choc auto ma napęd tylko na przednia oś, to wysokie zawieszenie daje mu dobre właściwości terenowe w tym zakresie, w jakim ich potrzebuje - jazda po polnych lub nieodśnieżonych drogach.
3,9
~andrzej
Skoda Yeti
Minivan 1.4 TSI 122KM 90kW
dobre auto, ale irytują drobne powtarzające się usterki, widać że skoda poszła w masówkę a nie jakość którą próbuje budować wizerunek. ale w stosunku do innych nowych samochodów należy powiedzieć że w prosta obsługa, łatwy dostęp do mechanizmów,to znaczy żeby wymienić żarówkę nie trzeba rozbierac pół samochodu
Średnie spalanie dla Skoda Yeti Minivan 1.4 TSI 122KM 90kW 2010-2013
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Skoda Yeti
Minivan 1.4 TSI 122KM 90kW
W mieście pali od 7 (przy bardzo oszczędnej jeździe) do 10 (jeśli nie patrzę na spalanie i jeżdżę dynamicznie) - to w Poznaniu. Trasa Poznań - Głogów, czyli 130km, drogi krajowe z dopuszczlną prędkością 90 i jazdą w większości przepisową (góra 110-120km/h na krótkich odcinkach) to 5,9 na trasie i 6,5 jeśli uwzględnić w tym przejazd przez Poznań. Trasa Poznań - Stargard, czyli jakieś 220, przy jeździe przepisowej po DK2 i ok. 150-160 aż do maksymalnej prędkości po S3 to spala jakieś 12 litrów aż do 14-15 jak nie puszcza się nogi z gazu. Można oszczędnie, ale zwykle mi się nie chce ;)
7,3
Skoda Yeti
Minivan 1.4 TSI 122KM 90kW
Dla mnie to rewelacja. Pali miej więcej tyle co Felicja 1.3, którą miałem kilka lat temu. W mieście i na trasach do 10-15km pali średnio 7,5l, w trasie często poniżej 6,5l. Latem raczej nie przekracza 8l. Zimą max 9l. Jak delikatnie się ją traktuje i przełącza biegi zgodnie z wskazaniami komputera, potrafi być rozsądna w spalaniu (rekord na trasie długości 120km - 5,3l). Najdłuższa trasa to z Raciborza na Ukrainę 50 km za Tarnopol, około 700 km w jedną stronę (w Polsce do max. 140 km/h, na Ukrainie do max. 120 km/h). Średnia z całego wyjazdu w 5 osób (3 dorosłych i 2 dzieci) 6,4l. Przy spokojnej jeździe do 90 km/h wiele razy udało mi się zejść poniżej 6l. Na autostradzie, po przegazowaniu potrafi pokazać 200, ale o spalanie chwilowe lepiej nie pytać 17-18l. W miarę ekonomiczna do 120 km/h.
7,2
Skoda Yeti
Minivan 1.4 TSI 122KM 90kW
Jak na 1,3 tony,122km, średnie zużycie z komputera 7,3 l/100km, faktycznie po zatankowaniu pod korek 6,5 l głównie trasa 5 osób plus pełny bagażnik, ogrzewanie, warunki zimowe, to całkiem dobrze jazda spokojna ale bez przesady , drugi zbiornik średnio 7,3 l/100 km. po 5000 średnio 6,8 miasto20%/trasa80% Trasa 5500 km średnio 7,2 głównie autostrady 130 km/h ,4 osoby plus bagaż (katalogowe 5,9 możliwe jedynie do prędkośco ok 90-100 n płaskim bez przyspieszania), na trasę i duże obciążenie należy koniecznie sprawdzić ciśnienie w kołach zgodnie z zaleceniami producenta - klapka wlewu paliwa nawet 3,0 bar

Usterki Skoda Yeti

Liczba wpisów: 4
Słabe łożyska mechanizmu różnicowego
  • Skoda Yeti Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2013
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
W sześciobiegowych manualnych skrzyniach biegów grupy VW zastosowano łożyska mechanizmu różnicowego słabej jakości. Skutek - bieżnia łożyska zużywa się a dyferencjał dostaje luz i wieniec kola frezuje obudowę skrzyni. U mnie przy 190 tys. km ten luz wyniósł ponad 5 mm! Półosie napędowe zaczynają "latać" promieniowo, co niszczy uszczelniacze. Efekt to wyciek oleju ze skrzyni, hałas pod obciążeniem i utrudnione włączanie biegów. Nie sposób przegapić. Choć zestaw łożysk kosztuje około 200zł, naprawa z robocizną to kwota 700zl. To i tak jest tanio, bo jeden z fachowców zaproponował mi remont kapitalny skrzyni za 2500zl! Niestety producent nic z tym nie zrobił i te skrzynie w całej grupie VW są uważane za wadliwe.
1 komentarz
Rozciągliwy łańcuch rozrządu/awaryjny napinacz łańcucha
  • Skoda Yeti Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2013
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
Zastosowany w silnikach typu CBZB w latach 2009/2012 łańcuch rozrządu bardzo szybko się wyciąga (po 60-80 tys.km). Słaby napinacz łańcucha nie jest w stanie zrekompensować luzu i dochodzi do przeskoczenia łańcucha na kole zębatym. Jeśli o jeden ząbek - to czujnik synchronizacji wałków to wychwyci i wygeneruje błąd (kontrolka MIL). Silnik działa, tylko dużo pali i jest słaby. Jeśli łańcuch przeskoczy dalej - dojdzie do kolizji tłoków z zaworami i poważnej awarii silnika. W 2013 r producent usunął wadę i zmodernizował silnik stosując pasek rozrządu i 16-zaworową głowicę. Niestety mnie pozostaje systematyczna kontrola łańcucha i wymiany co kilkadziesiąt tys. km.
podczas jazdy spada moc silnika
  • Skoda Yeti Minivan 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2013
  • silnik
Zapala się lampka kontrolna EPC i lampka kontroli składu spalin w tym momencie spada moc silnika /bywa to nieraz przy wyprzedzaniu jest to niebezpieczne gdy jeszcze za mną też jedzie samochód/ Zapala si lampka kontrolki EPC i składu spalin
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Skoda Yeti Minivan