Szukaj

Zużycie paliwa Citroen Xsara – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Najnowsze raporty Citroen Xsara

12,7
Hatchback 2.0 VTS 167KM 123kW
Citroen Xsara II
Przy spokojnej jeździe autostradą 110 - 120km/h spalanie mieści się w granicach 8 - 10 litrów gazu. Jeśli przyciśnie się VTS powyżej 150km/h spalanie rośnie nawet do poziomu 16 - 18 litrów gazu. W mieście przy spokojnej jeździe, bez gwałtownych przyśpieszeń spalanie mieści się w 10 - 11 litrów gazu. Ten silnik z takim stadem koni musi palić. Kupując takie auto trzeba się liczyć, że będzie palić sporo. Jak dla mnie jazda autostradą to czysta przyjemność. A kto patrzy na spalanie nie powinien kupować auta.
6,3
Kombi 2.0 HDi 90KM 66kW
Citroen Xsara I
Wersja Exclusive z Niemiec. Pierwsza rejestracja luty 2000. Zasięg rzeczywisty mieszany 1147 km na baku (54l) przy średniej jeździe w trasie 105-115 km/h i 80 km/h w mieście (Warszawa po estakadach, na piątym biegu), aż do wyłączenia silnika z braku paliwa. Po mieście jakieś 300 km, reszta autostradami i drogami szybkiego ruchu. Miałem na tę okazję zapasowe 5l, które dolałem gdy wysuszyłem zbiornik i wyłączył się silnik. To było jeszcze przed zmianą rozrządu na nowy - jadąc na starym, który przejechał 200 tys. km. Sprawdzona na innej trasie maksymalna utrzymywana prędkość na autostradzie przez bite 3 godziny (!), to 195-198 km/h, a nie 181 km/h jak podaje producent. Pali wtedy dokładnie 9l/100 km. Głośność wtedy nadal znośna - da się spokojnie słuchać radia (pewnie mam dobre opony). Po zmianie rozrządu w Polsce wciąż prawie 200 km/h przy ok. 4200 obr./min. Przyspieszenie takie, że mało który nowy (!) samochód o porównywalnej mocy może utrzymać do mnie dystans na starcie spod świateł (a to 17-letni egzemplarz). Startuję zwykle szybko do osiągnięcia ok. 100 km/h zmieniając biegi przy 2k obr./min. Wyprzedzanie to bajka bo ma niesamowite rwanie na piątym biegu, nie mówiąc o redukcji do 4. Samochód, który na autostradzie dopiero co wyprzedzał Tira jadącego 100 km/h (i zjechał na prawo bez hamowania) wyprzedzam na drugiego jakbym wyprzedzał rower bo wtedy mam już 150 km/h. Cała wyprzedzanie to kilka sekund. Zdarza się, że bez obawy mogę wyprzedzić 30 samochodów na raz w ogonku za tirem gdy warunki na to pozwolą. Tak więc trafiłem sobie egzemplarz zarówno bardzo oszczędny, piekielnie zrywny i jeszcze cholernie szybki jak dla mnie. Chyba ważne, żeby kupować opony z indeksem H lub lepszym i pompować do 2,4-2,7 bar przy załadowanym bagażniku bo wtedy jeździ fantastycznie, Opona nadal przylega całą szerokością, a hamuje 3-4 metry krócej niż przy fabrycznym dolnym ciśnieniu 2.3+2.1. Na zakrętach trzyma się drogi tak dobrze, że po berlińskich i warszawskich estakadach jadę bez obawy nawet dwa razy szybciej niż inni wyprzedzając po zewnętrznej wszystko na sąsiednich pasach. Obrys samochodu bardzo niski, więc i mały przekrój, co przy prędkości do 110 km daje obroty na piątym biegu poniżej 2200 obr./min. Moc jest taka, że na trójce bez naciskania gazu sam ciągnie po płaskim mając 900 obr./min. bez żadnego dławienia i szarpania. To samo na dwójce i jedynce, ale wtedy nawet pod małą górkę. Może trafiłem na cholernie zadbany egzemplarz? Wg VIN był niemal całe życie serwisowany w berlińskim ASO. Z tego co już wiem HDi 2.0 90KM wytrzyma przy dobrej obsłudze do miliona km bez szlifowania cylindrów, więc jakieś 600 tys. km powinienem zrobić tanio lub szybko. A to wszystko za 300 euro, bez koła dwumasowego i DPF. :) Jestem bardzo zadowolony. Samochód kupiony spontanicznie. :)
7,1
Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW
Citroen Xsara II
Chciałem zaznaczyć "źle" ale jednak może nie jest aż tak fatalnie. Drobiazgi jak klocki hamulcowe, typowe elementy zawieszenia, płyny czy żarówki kosztują standardowo. Zabawa zaczyna się gdy potrzeba nabyć coś typowego do Xsary. Nowe oryginalne reflektory to koszt ~750 zł. Za sztukę. Ogólny obraz wydatków na auto psują także denerwujące drobiazgi jak zaśniedziałe styki, wypalona żarówka do której dostęp jest typowo francuski, urwana linka ręcznego czy tym podobne. Niby nic takiego ale ziarnko do ziarnka i z portfela ubywa spora kwota. Pominę drobną rzecz jaką jest brak wsparcia firmy Citroen dla starszych aut ("do Xsary? Takim starociem pan jeździ? C4 niech sobie pan kupi to będą części". Kupię. Ale nie Citroena). Nie interesuje mnie "zdobywanie" części. Idąc do sklepu motoryzacyjnego chcę mieć możliwość zakupu danej rzeczy właśnie teraz, a nie "znajomy szwagra kolegi syna może sprowadzić za trzy miesiące". Koszty utrzymania są windowane przez nietypowy i drogi rozmiar opon (195/55/15).
5,9
Kombi 2.0 HDi 90KM 66kW
Citroen Xsara II
Spalanie jak na kombi z 2 litrowym diesla oceniam na dobre. Samochód spala średnio ok. 6,5-7,5L/100km (lato/zima) w cyklu miejskich (głównie dojazdy do pracy 6,5 km), samochód więc nawet nie zdążą się rozgrzać. Jeżeli chodzi o trasę to przy spokojnej jeździe ale bez zamulania 90-100km/h (tempomat) auto spokojnie mieści się w 5,3L/100km. Komplet pasażerów i pełen bagażnik wcale nie podnosi wiele spalania, które utrzymuje się w granicach 5,5L/100km. Jazda autostradowa 140-150km/h na tempomacie to spalanie na poziomie 6,5-7L/100km.
10,7
Hatchback 1.8 i 90KM 66kW
Citroen Xsara I
11 litrów to wynik średni z kilku tysięcy kilometrów użytkowania samochodu, głównie w mieście. Wersja bez klimy. Benzyny na rozruch zużywał w tym czasie minimalne ilości. Trudno o tańszy środek transportu (diesel musiałby palić 4-5 litrów po mieście, żeby to przebić).
6,6
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Citroen Xsara I
Jedno z moich najekonomiczniejszych samochodów. Miałem wersję golas na wąskich 14calowych kołach. Cytryna w trasie,jazda po dziadkowemu potrafila zejsc ponizej 5l a to super wynik jak na auto 5d tych gabarytow. W mieście przy normalnej jeździe spokojnie poniżej 8 spałam więc też dobry wynik. Jedyne to wkurzajace drobne usterki i regeneracja tylnej belki. Ogólnie polecam dla oszczędnych A jak ktoś chce większa dynamikę i umiarkowane spalanie to 1.8 jest dobra alternatywa.
6,9
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Citroen Xsara II
Używany samochód do dostaw, trasy mieszane, silnik cały czas nagrzany spalanie 6,6. Załadowany pełny bagażnik i 5 osób, na autostradzie pali 6l, nie ma co jeździć poniżej 120, bo różnica nawet przy bardzo długich trasach jest prawie nie zauważalna
7,0
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Citroen Xsara I
Na autostradkach jade tyle ile minister zezwala tzn 140, potrafi wyzlopac nawet do 9,5l/100 w miescie udalo mi sie dojsc do 7,5l poza tym gorke czuje wczesniej niz widzi... wstawiam gaz bo innego wyjscia nie widze
8,3
Kombi 1.8 i 16V 110KM 81kW
Citroen Xsara II
silnik 1.8 to kompromis w tym aucie między oszczędnością a osiągami. Pracuje na gazie bez zarzutów.Przy dobrze wyregulowanej instalacji(blue box) nie ma możliwości zorientowania się,na jakim paliwie jedziemy. Polecam!
9,1
Kombi 1.6 i 16V 109KM 80kW
Citroen Xsara II
Instalacja stag 300 isa 2 super współpracuje z silnikiem;Auto na prawdę chodzi praktycznie tak samo jak na benzynie!Wymieniam tylko regularnie filtry, nawet regulacji jeszcze nie robiłem od założenia(50tyśkm przejechane)ponieważ cały czas tak samo jeżdzi i parametry przy przeglądach są cały czas takie same ;-)!SIlnik prosty wytrzymały i wręcz stworzony do gazu!dynamiczny i ekonomiczny zarazem polecam!
Citroen Xsara