Szukaj

Raporty zużycia paliwa Ford Mondeo III Hatchback

Podsumowanie 548 raportów Filtruj
Lata produkcji
Rodzaj paliwa
Silniki Benzynowe Ford Mondeo III Hatchback
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
7,9
52,81 zł
19
8,6
57,60 zł
83
7,9
52,59 zł
3
9,0
60,50 zł
59
10,4
69,61 zł
8
11,2
74,62 zł
8
Pokaż więcej silników
Silniki Benzynowe Ford Mondeo III Hatchback
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
10,2
28,77 zł
5
9,8
27,57 zł
28
10,7
30,16 zł
9
11,9
33,53 zł
3
13,1
36,75 zł
10
Silniki Diesla Ford Mondeo III Hatchback
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
6,5
43,56 zł
11
6,8
45,49 zł
59
6,9
46,12 zł
76
6,5
43,43 zł
147
6,6
44,55 zł
20

Lista raportów zużycia paliwa (548)

8,3
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 16V 145KM 107kW
Średnia z 10 miesięcy to 8,8 Litra (10046km 883,85Litra). 90% to jazda po Warszawie, krótkie odcinki. Typowa trasa 13 km rano spokojny dojazd do pracy, popołudniu 13 km powrót w korku, kilka razy w tygodniu dojazd do sklepu 3 km a raz w tygodniu dalej 25 km. Średnie spalanie z tankowania pod korek: Miasto od 8,5 Litra do 9,3 Litra. Trasa od 5,8 do 6,3 Litra Generalnie dobry na długą trasę, na odcinku 500-600 km spali średnio koło 6, gorzej w mieście tu trzeba liczyć średnio 9. Tak wiec spali z 2 litry więcej niż Turbodiesel o tej samej pojemności ale na krótkie dystansy do miasta dla mnie lepszym wyborem był silnik benzynowy, W zimę Diesel nawet by się nie nagrzał do właściwej temperatury.
7,0
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDCI 115KM 85kW
Spala z włączoną klimą tak naprawdę ok. 7.5 litra, natomiast komputer usilnie twierdzi, że 6.8. Kolejna sprawa: trzeba bardzo uważać na jakość paliwa. Po zatankowaniu na wielce autoryzowanej stacji paliw znanej firmy ich najlepszego produktu przez sześć - siedem tankowań przejeźdzałem na baku zaledwie 650 km (zima 2018), podczas gdy zwykle przejeźdzam ponad 800 km. Nie wiem, co było w tym paliwie, ale ono ewidentnie coś uczyniło z moimi wtryskiwaczami chociaż rzekomo to była werfa. Na szczęście spalanie wróciło do normy, ale potem jeszcze pojawił się inny problem a mianowicie taki iż przez pewien czas nie odpalał za pierwszym razem choć nie świeciła się sławetna spiralka, po wyłączeniu i ponownym włączeniu trzeba było odczekać aż pojawi się mrugająca spiralka po czym znów wyłączyć, a następnie znów włączyć i odpalał. Teraz jakoś i ten problem zaniknął i znów pali od razu. Podsumowując nie należy się sugerować bzdurami podawanymi przez komputery tylko trzeba sprawdzić na podstawie tankowań. Ja zastosowałem lanie pod sam korek z odczekaniem na odpowietrzenie dzięki czemu bardzo dokładnie kontrolowałem zuzycie paliwa i wizualnie i po ilości wtłoczonego paliwa. A tak przy okazji okazało się że jak mi zgasł z braku paliwa to władowałem w niego aż ok. 65 litrów (pod sam korek) choć oficjalnie tyle nie wchodzi do baku. Zwykle tankuję pod korek 63 litry. Co do dynamicznej jazdy nie powinien spalać więcej niż przy wolnym przyśpieszaniu (termodynamika: nie ważne jaką drogą się dochodzi od stanu początkowego do końcowego) bo to nie ma znaczenia czy szybko czy wolno dochodzi się do tego samego stanu. Niestety wpływ tutaj mają częste straty energii związane z niepotrzebnym wyhamowywaniem przez co traci się dużo energii i to jest przyczyna większego zużycia paliwa. Natomiast dla diesli wskazane są obroty 1500 - 2000 obr/min, przy mniejszych (jeździłem 1100-1200) na zwykłym paliwie zatkały mi się wtryski i przy ok 178 tys musiałem wszystkie cztery regenerować. Ponadto koło dwumasowe nie "lubi" za bardzo obrotów w tym zakresie na 4-tym lub 5-tym biegu. A około 1000 obr/min komputer sam utrzymywał obroty niczym Cruise Control, a nawet zwiększał pomimo że zupełnie zdjąłem nogę z akceleratora.
6,1
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW
8,3
Ford Mondeo III
Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW
8,3
Ford Mondeo III
Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW
Nie mam pojęcia jak można mondkiem osiągnąć spalanie średnie powyżej 10L. Auto jest duże ale to nie terenówka. Przy prędkościach rzędu 90km/h może spalać bardzo nisko. Natomiast wszystko powyżej dramatycznie podwyższa spalanie. Brak 6 biegu i 2k obrotów już przy 80km/h na piątym biegu robi swoje. Na autostradzie/ekspresówce nie ma co liczyć na ekonomię. Natomiast na wszystkich drogach krajowych/powiatowych gdzie nie przekracza się 90km/h spala mniej niż nie jeden mały hatchback. Zaznaczam, że latem jeżdżę na klimatyzacji a auto ma swój przebieg już. Czyli w skrócie, jak se dbasz tak se masz.
8,7
Ford Mondeo III
Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo III Hatchback
Średni koszt przejechania 100 km
38,67 zł
7,0
l/100km
10,6
l/100km
12,6
l/100km
Zobacz dzienniki
5,8
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDDi 115KM 85kW
9,3
Ford Mondeo III
Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW
7,7
Ford Mondeo III
Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW
8,5
Ford Mondeo III
Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW
W porządku
Ford Mondeo III Hatchback