Szukaj

Raporty zużycia paliwa Ford Mondeo IV

Podsumowanie 790 raportów Filtruj
Lata produkcji
Rodzaj paliwa
Silniki Benzynowe Ford Mondeo IV
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
8,0
53,24 zł
19
8,5
56,84 zł
17
7,6
50,81 zł
47
9,0
59,71 zł
73
9,9
65,78 zł
9
10,6
70,26 zł
10
11,4
76,21 zł
14
10,9
72,30 zł
41
Pokaż więcej silników
Silniki Benzynowe Ford Mondeo IV
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
8,4
23,43 zł
4
10,5
29,50 zł
14
12,5
34,97 zł
1
11,5
32,28 zł
8
Pokaż więcej silników
Silniki Diesla Ford Mondeo IV
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
5,9
39,55 zł
20
6,5
43,35 zł
144
6,4
42,86 zł
16
6,7
45,19 zł
23
7,3
48,89 zł
19
Pokaż więcej silników
Silniki Diesla Ford Mondeo IV
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów

Zużycie paliwa Ford Mondeo IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Lista raportów zużycia paliwa (790)

6,6
Ford Mondeo IV
Kombi 2.2 TDCi 175KM 129kW
Mondeo ma już 445 tyś km w tym ze mną - drugim właścicielem 270 tyś. Więc mogę uczciwie powiedzieć, że się znamy :) Wciąż oryginalne wtryski, oryginalne turbo i oryginalna dwumasa i sprzęgło. Po mieście nocą spalanie około 7 litrów, w dzień wzrasta do 8 litrów, w dużych korkach nawet 9 lirów. A na trasie zależy bardzo od prędkości. Zimą na trasie Augustów-Kraków (596 km po śniegu i lodzie) nie włączając nawet 6-tego biegu, czyli prędkości 80-100 km/h to spalanie z komputera 4,6 litra, ale realnie jest to 0,2-0,3 litra więcej. Ale było ślisko i byłem sam w aucie. Dodatkowe 3 osoby w kabinie to 0,3-0,4 litra większe spalanie. Przy prędkości stałej 110 km/h to 5,5 litra, stałe 140 km/h na tempomacie to już 6,8 litra. Dopiero przy 190 km/h przekraczam 8 litrów. Najczęściej na trasie ponad 100 km i umiarkowanej jeździe , widzę na wyświetlaczu komputera spalanie od 5,8 do 6,3 litra. Średnia z ostatnich 270 tyś km to 7,1 litra, co przy mocy tego auta można uznać za przyzwoitą
8,8
Ford Mondeo IV
Hatchback 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
W mieście i na krótkich odcinkach to istny smok.
7,7
Ford Mondeo IV
Kombi 2.2 TDCi 175KM 129kW
5,7
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW
8,3
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.0 Duratorq TDCi 130KM 96kW
Na zimnym silniku, po mieście sięga do 11 litrów. Mieszana trasa wychodzi ok 8litrów, większość miasto. Średnio na trasie ok 6-6,5L. Przy mocniej zakorkowanej autostradzie bywa że sięga do 7L. Autko ma dobrą dynamikę i komfort jazdy, ale automat trochę podnosi spalanie w porównaniu z tradycyjnym manualem. (Mondeo MK4 2008, 2.0 TDCi, Automat, DPF)
12,5
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Auto posiadam od półtora roku, zakupione z przebiegiem 180tyś. Wiedząc jaka to pijawka, od razu poszło w gaz. Nie ma co się oszukiwać, przy 240km to auto nie będzie mało pić. W mieście w korkach dochodzi do 16l, jak już się zaczyna jechać schodzi do 13l. Za to na trasie jest bajka, idealne prowadzenie a przyśpieszenie pozwala wyprzedzić każdego wałęsającego się tir'a. Przy ustawionym aktywnym tempomacie na 140km/h na trasie Gdańsk-Warszawa, spalanie 11l.
5,8
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Mondeo użytkuję od roku, pierwotnie było 140 koni ale szybko była zmiana na 163. Co do spalania, najmniejsze, kiedyś komputer pokazał na 170km trasie we mgle z prędkością max 80km/h 4.4l ale to tylko komputer. Nie tankowałem do pełna żeby to sprawdzić. Spalanie na trasie 1700km do szwajcarii z pełnym bagażnikiem 2 osoby, prędkość Średnia z trasy 100km/h a większą część trasy 130-140 na liczniku to 6.2l, ostatnio nawet wyszło 5.7 ale padał śnieg i deszcz więc jechaliśmy wolniej. Jeżdżąc koło domu poza miastem to 5.5- 5.7 Klima praktycznie nie zwiększa spalania. Auta nie użytkuję w mieście ale jadąc z prędkością 60km/h komputer pokazuje 3.9-4.4l Na 5 biegu 80-90 również w okolicach 3.9-4.6 Powyżej tej prędkości autko jest już mniej ekonomiczne. 105 na 6 to już powyżej 5l a potem już z każdą dychą pół litra więcej. Autko bardzo wygodne, można by się tylko przyczepić do jazdy w korkach. Nie wiem czy tylko u mnie tak jest ale jadąc w korku czasem szarpnie na 1, trzeba się pilnować i że sprzęgłem obchodzić jak z jajkiem, z kolei na 2 przy niskich obrotach silnik mało elastyczny. Trochę to nieprzyjemne. Moim zdaniem można było te biegi lepiej zgrać.Wkurza też ciągła zmiana biegów na trasie. Nie jestem zwolennikiem jazdy na 6 z prędkościami 1200obr jak to zaleca komputer. Chcąc nie chcąc poniżej 100 trzeba wbijać 5 i tak po polskich drogach czasem lepiej jechać na 5 wolniej niż co chwile wachlować. Chciałem automat ale mają złe opinie. Do minusów można też zaliczyć podłogę w bagażniku. Jakaś porażka. Kto widział ten wie co mam na myśli. Najgorzej wykonana rzecz w aucie. Poza tym autko super, godne polecenia. Nagrzewnica elektryczna zimą robi robotę, przednia szyba również. Po minucie auto rozmrożone a po przejechaniu 2km jest już cieplutko. Tylko żeby ceny na stacjach tak nie przerażały bo zalać pod korek to niemały wydatek. Kociołek 70l, idealny na długie trasy. Podane spalania to wyniki z realnego tankowania. Czasem się pokrywają z tym co komputer pokazuje, czasem rozbieżność jest nawet 0.5l. Staram się za każdym razem tankować podobnie - 4 odbicia. Co do naprawy, przy zakupie robiłem kompletne sprzęgło z dwumasą 181000km Potem wyszedł jeszcze termostat bo trzymał 63stopnie od początku jak kupiłem. Latem było ok ale zimą wkurzało jak przez 300km nagrzewnica działała, i spalanie przez to większe bo alternator musiał ostro pracować. Po zmianie jest 83-84 i jest ok. Nagrzewnica się wyłącza jak silnik osiągnie 70° Jak już się tak rozpisałem to wspomnę jeszcze o oponach. Autko było wyposażone w nowe goodyear 235/45r17 wielosezonowe. Mimo kosmicznej ceny ponad 500zł za sztukę nie polecam ich jeśli ktoś jeździ po nieodśnieżonych drogach. Jest porażka. Szybko musiałem kupić drugie felgi i założyłem zimówki ale 16calowe. Może autko gorzej wygląda ale za to lepiej się trzyma drogi. Jednak zimówki to zimowki. Cieszę się, że przekonałem się o tym w taki sposób a nie np po zakupie nowych opon. Minusem jest też trwałość wielosezonówek. Po 20tys zostało niewiele bieżnika, do ogranicznika zimowego jest max 1.5mm a więcej się zużyje przez lato. Suma sumarum jedna zima i na drugą już nie wystarczy opony. Zimówka powinna mieć min 4mm bieżnika, potem już traci swoje właściwości, nadaje się na "ZJEŻDŻENIE" lato. Cześć pewnie się że mną nie zgodzi ale mieszkam w takim rejonie ze zimą muszę pokonywać 7km oblodzonego zaśnieżonego asfaltu, na który piaskarki nie przyjeżdzają bo gmina oszczędza pieniądze. Najlepiej ta takiej trasie spisuje się stary dobry golf 3 1.9 tdi, beż abs z którym nawet mondeo wyposażone w różne systemy nie ma szans
7,8
Ford Mondeo IV
Hatchback 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
8,0
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
5,9
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
spalanie z 20 tyś km liczone w aplikacji Fuelio. DPF dopala się co około 600-800 km
Ford Mondeo IV