Szukaj

Najnowsze raporty Lancia

5,2
Lancia Delta III
Hatchback Seria 1 1.6 Multijet 16V 105KM 77kW
Jestem bardzo spokojnym kierowcą, i jadąc normalnym tempem jestem w stanie zejść spokojnie 0,5l/100km jadąc tym samym tempem co ktoś inny, więc proszę nie martwić się jak nie uda się wykręcić podobnych rezultatów (wskazówka - jazda na zbyt niskich obrotach nie jest wcale ekonomiczna, i jeździłem głównie na oponach - Yokohama blue earth czy jakoś tak, które podejrzewam, że mają niski opór). Oleje 5w-30 - jak fabryka przykazała, do pałowania może i coś innego by się bardziej sprawdziło, ale do normalnej jazdy jest ok. Skrzynia biegów manualna 6 (PCC 635 bodajrze), rocznik 2012 (o tyle istotne, że jak się nie mylę w 2011 roku zwiększyli nieco ciśnienie wtrysku, kilka Nm jest więcej, i w teorii powinno to wpłynąć pozytywnie na spalanie). Moje trzy i pół roku z Deltą nieco dały mi obrazu co służy a co nie niższemu spalaniu w tym modelu. 1. Auto musi być porządnie rozgrzane, zimą spalania mniejszego niż 6,2 nie udało mi się zrobić (cykl mieszany), w dłuższych trasach (a to auto się do tego nadaje, ) 2. Jakość paliw ma znaczenie (do ok. 400ml /100) - przy czym nie mówię tu o paliwach premium 3. Klima też dodaje kilka setek - ale nie po to ona jest, żeby nie korzystać jak jest upał 4. Przy stałej prędkości ok. 90km/h bez zatrzymywania się można zejść poniżej 4l nawet z kompletem pasażerów 5. Delta nie odczuwa aż tak bardzo wyższych prędkości jak inne porównywalne samochody z którymi miałem do czynienia (WV Golf 8 1,6 diesel 115km, Astra 2018r. 1,6 diesel 125km), ale przy stałej 160 km/h 6,5 - 7litrów spali 6. Spalanie do 3-ciego biegu nie jest jakieś wybitne, od 4-go do 6-go jest już bardzo dobrze 7. Od 1,5 tys obrotów auto ładnie się zbiera, więc nie trzeba zbyt często redukować, najlepsza wydajność bliżej 1,8 - 1,9 tys. obr. W Oplu do porównania trzeba było dużo częściej zmieniać biegi (a moc wyższa przy wyższych obrotach) 8. Lancia znacznie lepiej się prowadzi od wyżej wymienionych - więc często nie trzeba hamować przed zakrętami, gdzie np. golf czuł by się mocno niekomfortowo Spalanie średnie z jednego tankowania (ok.1000km), przeważnie wahało się między 5,6, a 6,3 l/100. Na krótkich odcinkach po mieście skakało powyżej 7,5, a w trasie przy sprzyjających warunkach spada nawet poniżej 4 -rech
7,5
Lancia Delta III
Hatchback 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW
Silnik to mechanicznie bajka, zrobiłem ponad 90tys km i brak w nim wad fabrycznych, dodatkowo mój po wizycie na hamowni pokazał 177KM i 260Nm, z tego co ustaliliśmy to prawdopodobnie mapa fabryczna od Abartha. Fakt konkurencja pali średnio mniej o ok litr (zasługa braku zmiennych faz rozrządu i kolektora, brak bezpośredniego wtrysku), ale nie zapewnia takiej niezawodności i możliwości założenia zwykłej (choć nie głupiej) instalacji gazowej. Dane spisane z mojego motostat ze 159 tankowań, nie koloryzowane.
5,1
Lancia Musa
Mikrovan 1.9 TD 101KM 74kW
W trasie ale tak przy utrzymywaniu prędkości w granicach 145km/h spalanie roście do 5,8 (przydałby się 6-ty bieg) natomiast przy bardzo spokojnej jeździe w okolicach 70-90km/h spalanie wyszło mi 3,9 litra, to było na odcinku 300km, a jak jeżdżę trochę po mieście, trochę po okolicy to wychodzi mi 5,5 Sprawdziłem też wiarygodność pomiaru komputera, porównałem z przeliczeniem przy tankowaniu i wyszło mi dokładnie tak samo.
5,2
Lancia Delta III
Hatchback 1.6 MultiJet 120KM 88kW
Dzisiaj wypożyczyłem te auto z wypożyczalni -według licznika 210tyś nalotu, klimatyzacja włączona cały czas plus 5 osób na pokładzie , po Albańskich Górach z agrafkami czyli bez szaleństw + kilka odcinków prostych 100 +, z powrotem jazda nawet na luzie :p, na stacji nie umiałem uwierzyć ,po przeliczeniu 4,1 l /100 km , pytałem Albańczyka i potwierdził spalanie że jeśli nie są piłowane to tyle właśnie palą , chyba kupie taką dla siebie.
8,0
Lancia Delta III
Hatchback 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW
Jazda po mieście przy oponach 225/45 /17 dość szerokie od 8,4 minimalna spalanie i to trzeba delikatnie używać pedału gazu bo inaczej spalanie rośnie bardzo szybko 9 z łatwością można przekroczyć . jazda na trasie przy tych samych oponach 6.7 na odcinku 200 km przy prędkości 110 -125 przy spokojnie jeździe zobaczymy jak zmienię opony na 205/55/16
10,3
Lancia Delta III
Hatchback 1.4 MultiAir 16V 140KM 103kW
Druga moja edycja spalania po trzech latach użytkowania.
12,8
Lancia Delta III
Hatchback 1.8 Di Turbo 200KM 147kW
Wskazówka paliwa bardzo szybko się obniża, jednak bardzo przyjemna dynamika
10,6
Lancia Delta III
Hatchback Seria 1 1.4 MultiAir 16V 140KM 103kW
Pół roczna instalacją Stag, auto w bardzo dobrej kondycji, zadbane, 2 właściciel przebieg 140 tyś - spalanie spore.
8,8
Lancia Delta III
Hatchback 1.4 Turbo-Jet 120KM 88kW
Samochód oferuje wystarczającą dynamikę, dobry komfort podróżowania, oraz wręcz śmieszne koszty eksploatacji. 120km/h - 2800rpm na 6 biegu | 140km/h - 3200rpm
6,2
Lancia Delta III
Hatchback 1.6 MultiJet 120KM 88kW
Przy jeździe autostradowej (140-160 km/h) spalanie w okolicach 5,5-6 litrów.