Szukaj

Zużycie paliwa Mazda 6 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Najnowsze raporty Mazda 6

10,9
Hatchback 2.5 MZR 170KM 125kW
Mazda 6 II
W poprzednim raporcie spalania podawałem wartości dla PB. Aktualnie auto jest z instalacją LPG Prins VSI 2.0 - przejechane już ponad 11 tysięcy kilometrów. Instalacja droga ale totalnie bezproblemowa. Spalanie LPG różni się jednak od tego co podają w broszurach (spalanie 26% więcej LPG z własnych wyliczeń vs to co było w reklamówkach czyli 10-15%) co jest następstwem komputera tej instalacji którą steruje komputer benzynowy. Także na dawkę nic nie można poradzić ale przynajmniej wiem że dawka gazu jest odpowiednia na każdym z cylindrów. Dane średniego maksymalnego spalania podałem tak na oko ponieważ nigdy nie jeździłem typowo po mieście. Jednakże co do minimum osiągniętego spalania w trasie to będzie jakieś 8,8-9L ale to raczej emerycki styl jazdy. Co do minimalnego mieszanego stylu jazdy chciałbym zaznaczyć że samochód cały czas śmiga na włączonej klimatyzacji. Poprzednio pisałem że w terenie górzystym spalanie PB wynosi 8.5L (15km w jedną stronę do pracy plus kilka świateł i zakupy w sklepie, powrót do domu kolejne 15km) spalanie LPG przy tej samej trasie to 10,8-11,5L zależnie czy mamy włączoną klimatyzację i ile niespodzianek w postaci traktorów i ciężarówkach spotykam na swojej drodze. Ktoś pewnie zapyta czy jest jakaś różnica w mocy na LPG - odpowiadam - tak jest odczuwalny. LPG jednak trochę ten silnik kastruje - może to wina tego oprogramowania MasterSlave. Byłem nawet na sprawdzeniu gwarancyjnym i wszystkie parametry idealnie dostrojone do czasów otwarcia wtryskiwaczy benzynowych - nie ma żadnych anomalii i dawka LPG jest bardzo dobra. Gazownik jednak podpowiedział że to też może być wina gazu (tankuję zawsze na jednej stacji obok domu. W Niemczech nie ma ich wiele i trzeba specjalnie szukać). Na różnych stacjach jakość gazu i skład procentowy może się od siebie różnić. Skład gazu może mieć wpływ na finalną kaloryczność a wtedy komputer powinien korygować dawkowanie i finalnie obniżyć spalanie. Jak sprawdzę tą tezę i LPG na innych stacjach to dam znać :D Puki co Prins VSI 2.0 bezproblemowy tylko jednak to spalanie :P Człowiek jednak zawsze chciałby mieć lepiej i taniej
11,8
Kombi Facelifting 2016 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Mazda 6 III
Jazda miejska zawsze około 10 litrów +/- 1 litr w zależności od korków. W trasie bardzo dużo zależy od prędkości. Trasa 500km z prędkościami do 150km/h wychodzi mi średnia 9 litrów. Jeśli ktoś bardzo trzyma się przepisów bez problemu wyciągnie 8. Mój rekord przejazdu nocą przez miasto (około 40km) to 6l/100. Nie przekraczając dozwolonych prędkości i operując gazem baaardzo delikatnie. Auto bardzo wrażliwe na dodatkowe obciążenie. Rowery na dachu na trasie przy prędkości do 130km/h dodawały od siebie 2l/100. Przyczepa lekka zabudowana bardzo mocno podnosi spalanie. Nie ma co się łudzić, że wolnossąca benzyna będzie niewrażliwa na dodatkowe opory powietrza. To nie jest to co moja poprzedniczka Mazda 6 2.0TD, która przy 180km/h paliła mi 9litrów ON.
7,5
Sport Kombi Facelifting 2018 2.5 Skyactiv-G 194KM 143kW
Mazda 6 III
Istotnie podwyższone ceny mandatów sprzyjają jeździe zgodnie przepisami. Ostatni wypad w trasę aż mnie zdziwił 600km- 5.9l - noc i intensywne opady. Ta sama trasa - powrót podbiła wynik łączny na dystansie 1200km do 6.4l/100km. Większość drogi krajowe. Średnią mam przy ogólnym przebiegu 88tyś na poziomie 7,6l/km
7,5
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Mazda 6 III
Spalanie jak się pilnujesz jest niskie, ale wystarczy trochę nie uwagi, dynamicznej jazdy i od razu średnia rośnie. To samo tyczy się przy upałach, klimatyzacja szybko podnosi średnią nawet o 0.7 litra.
5,7
Kombi Facelifting 2.2 MZR-CD 180KM 132kW
Mazda 6 II
Jadąc przepisowo "za wszystkimi" bez problemu można zejść poniżej 5l, co jak na tą moc i pojemność jest naprawdę nieosiągalne w innych tego typu samochodach... Przy normalnej jeździe bez zamulania, ale w miarę możliwości hamując silnikiem 5,5-6l w zupełności wystarczy. W skrócie - rewelacja!
6,0
Hatchback 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Mazda 6 II
Siemka. Mazda 6 gh 2.0 Diesel wycięty DPF /EGR /remap stage 1 .spalanie na trasie 70mil/h daje 69mil na galon to jakieś 4 litry z hakiem. Miasto h wie zawsze klepie gaz to jakieś 8litrow ropy.opony falken z310 205/55/16 .Polecam taki zabieg każdemu.pozdrawiam
7,8
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW
Mazda 6 III
6,5l/100km przy jeździe prawie zgodnej z przepisami na drogach krajowych, wiosną i jesienią bez klimatyzacji. Miasto ok. 8,6 (wskazanie komputera). 7,0l dość realne przy delikatnej jeździe. 10,5 km w pięć osób, bagaże i trzy rowery na dachu, przy prędkościach rzędu 120 km/h.
7,8
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW
Mazda 6 III
6,5l/100km przy jeździe prawie zgodnej z przepisami na drogach krajowych, wiosną i jesienią bez klimatyzacji. Miasto ok. 8,6 (wskazanie komputera). 7,0l dość realne przy delikatnej jeździe. 10,5 km w pięć osób, bagaże i trzy rowery na dachu, przy prędkościach rzędu 120 km/h.
11,0
Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW
Mazda 6 I
50% miasto i 50%trasa Zawsze wychodzi mi dokładnie 11L lpg + około 1L benzyny (instalacja z dotryskiem powyżej 3tys obrotów)
7,8
Sport Kombi Facelifting 2018 2.5 Skyactiv-G 194KM 143kW
Mazda 6 III
Średnie spalanie po ponad 20000km wyszło 8.0l - cykl mieszany - mniej więcej 50/50 trasa i miasto
Mazda 6