Szukaj

Najnowsze raporty Mazda

6,2
Sedan Facelifting 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW
Mazda 6 III
Spalanie zależne w dużej mierze od stylu jazdy. W długiej trasie 3000km do i z Chorwacji, średnia prędkość 130-140 na tempomacie, spalił 5,5l. Czyli całkiem okej, biorąc pod uwagę full bagażnik i włączoną klimatyzację praktycznie cały czas. Jeśli ktoś jeździ tylko po mieście, to nie polecam bo wtedy spalanie nawet w okolicach 8l. Raz przetestowałem jazdę na autostradzie z prędkością 100km/h, wtedy nawet spalanie schodzi do 4,5l. Jednak przy prędkościach 160-170, to już okolice 8 litrów. Tryb mieszany (bez wariactwa, ale dynamicznie) to 5,5-6l. Także całkiem pozytywnie.
6,9
Fastback RF Facelifting 2.0 SKY-G 184KM 135kW
Mazda MX-5 IV
Mam auto od pół roku, zrobiłem ok 7000km, jeżdżę nim 75% trasa 25% miasto. W drodze do pracy (30-40km drogi międzymiastowej) z reguły ok. 7l/100km (od czasu do czasu pocisnę do odcięcia, zwłaszcza przy wyprzedzaniu, pomiędzy wyprzedzeniami raczej spokojnie na 6 biegu ok. 100km/h). Autostrada z prędkościami ok 160km/h spalanie 8,5-9l/100km. Raz wracałem z pracy jak dziadek, żeby zobaczyć jak nisko uda mi się zejść, wyszło 5,8l/100km przy stałej prędkości ok. 80-90km/h, bez wyprzedzania. Gdyby taką dziadkowatą trasę wydłużyć i wypłaszczyć, myślę że dałoby się zejść do 5l/100km. Przy jeździe tylko po mieście spali ok 8l/100km, jeszcze nie miałem takiego cyklu, ale mniej więcej widzę ile pokazują odczyty chwilowe. Na całym baku jeszcze nie przekroczyłem spalania 7,8l/100km. Uwaga na częste wizyty na stacji - bak zdaje się nie mieć nawet 40l, z reguły tankuję do pełna jakieś 35l, wystarcza mi to na tydzień, czasami mniej. Ogólnie przy tej mocy bardzo przyjemne spalanie, zasługa małej masy.
8,2
Kombi 1.8 MZR 120KM 88kW
Mazda 6 I
Mam Mazdę 6 od roku i takie liczby spalania widzę najczęściej. Dane odczytane z komputera pokrywają się z wyliczonymi. Na trasie 100 km zszedłem do 6,2l zużycia, ale było to zimą przy prędkości 60-90 km/h (przez "zabudowany" 60km/h resztę 90 no bo zima). 11l pokazuje mi we Wrocławiu z włączoną klimatyzacją i spokojnym traktowaniem gazu (50km/h na 4 biegu, a gdzie się da to 5 bieg), ale w korkach bez problemu wskazuje 15l. W trasie 300 km wzdłuż "Krajowej 11-stki" średnie spalanie wychodzi mi 7,4l z włączoną klimatyzacją, gdzie autostradami i "ekspresówkami" nie przekraczam 140 km/h. Spalania są pokazywane przez komputer z ustawioną opcją 10% zapasu, przeważnie dwie osoby na pokładzie. Samochód ma 286 tyś przebiegu. Jak dla mnie jest ok, bo liczyłem, że będzie więcej palić. Mam też wrażenie, że spalanie jest niezbyt wysokie, bo ten silnik jest mało dynamiczny. Do normalnej i spokojnej jazdy w zupełności wystarcza, ale z 4 osobami i bagażem już czuć wyraźnie, że się męczy na wyższych biegach i do wyprzedzania trzeba redukować do 3-ki. Jestem zadowolony i polecam osobom, które nie mają sportowego zacięcia w prowadzeniu auta.
8,4
Minivan 2.0 MZR 146KM 107kW
Mazda 5 I
Jakie było moje zaskoczenie kiedy (zmuszony niepokojącymi dźwiękami ze strony kompresora klimatyzacji) przez 2 tygodnie jeździłem bez klimatyzacji. Okazało się, że łożyska klimatyzacji stawiały tak znaczący opór, że spalanie spadło w warunkach miejskich z ok. 11 (w okresie letnim) do ok. 9,0 (bez klimatyzacji). Po naprawie spalanie wzrosło ale i tak wynik na poziomie ok. 9,5 l/100 km w okresie wakacyjnym w dużym mieście uważam za świetną wartość! Polecam od czasu do czasu podczas większego przeglądu zlecić mechanikowi demontaż paska klimatyzacji (jest elastyczny, nie ma napinaczy) i zakręcenie kołem pasowym...to dość częsta usterka w tych kompresorach.
10,0
P 1.3 73KM 54kW
Mazda 323 V
Mazdę posiadam ponad rok, w tym czasie zrobiłem około 12 tyś km. Spalanie jak na taki samochód wydaje mi się w porządku. Dość lekki, jednak przez słaby silnik trzeba silnik kręcić do dość wysokich obrotów, co przekłada się na wyższe spalanie. 120 km po Krakowie (ok 24 km dziennie do i z pracy), a następnie 120 km w trasie ściąga 24 litry LPG, co u mnie oznacza cały zbiornik (nie polecam tak małych zbiorników). Niewiele miałem okazji pojeździć na dłuższe trasy, ale dla przykładu trasę o długości ok 200 km (głównie ekspresówka, średnia prędkość 90 km/h) pokonałem zużywając 16 litrów LPG. Samochód polecam na dojazdy. Obecnie jest tani, jest sporo części, a jego budowa jest dość solidna (choć chyba ciężko znaleźć egzemplarz bez rdzy). Przez cały okres użytkowania praktycznie nie musiałem dołożyć pieniędzy do Mazdy (poza elementami eksploatacyjnymi).
4,7
Minivan 2.0 DiTD 90KM 66kW
Mazda Premacy I
Pomimo iż nie jestem fanem silników Diesla, jestem pod wrażeniem spalania mojego egzemplarza, trasa Gdynia-Wrocław, 4 dorosłe osoby w samochodzie+bagaże, prędkość 120-130km/h spalanie rzędu 4,5L/100km. Na tej samej trasie jazda 160km/h spalanie 6L/100. Najniższy wynik który udało mi się osiągnąć to jazda w 2 osoby 90km\H wyszło 3,5L/100
5,7
Sedan Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW
Mazda 6 III
Dane dot. jazdy mieszanej to 80% trasa (autostrady i drogi drugo- i trzeciorzędne) i 20% jazda miejska. Jeżdżę dosyć dynamicznie lecz przy tym staram się jak najpłynniej. Spalanie liczę po każdym tankowaniu, więc dane są dokładne; komputer pokładowy zazwyczaj zaniża o ok. 0,2 litra (co, nawiasem mówiąc, jest najdokładniejszym pomiarem komputerowym z jakim się spotkałem w samochodach tej klasy jak Audi bądź BMW). Ogólnie jestem pozytywnie zaskoczony niskim/rozsądnym spalaniem "szóstki".
7,0
Sedan Facelifting 2018 2.5 Skyactiv-G 194KM 143kW
Mazda 6 III
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony spalaniem. Po 7 tys km od zakupu średnia wynosi 7.0 litrow. Po około 2-3 tys auto zaczęło odczuwalnie mniej palić. Przebieg głównie na austriackich autostradach plus codzienne dojazdy do pracy wokół tzw komina około 5 km dziennie. Minimalne spalanie na trasie Wiedeń -Pula Chorwacja 6.0l.
9,3
Sport Kombi Facelifting 2018 2.5 Skyactiv-G 194KM 143kW
Mazda 6 III
Przejechane 8 tys km. Niestety nie jest tak kolorowo jak w przypadku 2.0 165 KM.. Spalanie 7,8 udało mi sie uzyskać nie przekraczajac 110 km/h. W miescie 12 l to żadna filozofia. Aktualna średnia to 11,2 gdzie 90% to miasto. Jazda dynamiczna jak na 200KM i piękny dzwiek motoru. NIE wariacka.
7,1
Hatchback 3d 1.3 86KM 63kW
Mazda 2 II
Na trasie przy 170 180 wciaga 10, tankowanie co 300 kilometrow