AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Opinie
Zużycie paliwa
Mercedes
CLK
W209
Coupe C209
3.2 V6 (320) 218 KM 160 kW
3.2 V6 (320) 218 KM 160 kW
Raporty zużycia paliwa
Mercedes CLK W209 Coupe C209
pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
(w l/100km)
Średnie zużycie
11,0
Deklaracja producenta
10,2
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
12,5
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
10.2
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
14.2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
8.8
lpg
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
(w l/100km)
Średnie zużycie
13,8
Deklaracja producenta
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
12.8
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
18.2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
10.3
Sprawdź najnowsze oferty Mercedes
Zobacz 2002 auta
od ręki
Lista raportów
zużycia paliwa
(25)
Sortuj według:
od najnowszych
od najnowszych z komentarzem
od najdłuższych komentarzy
LPG
18,3
Mercedes CLK W209
Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
Trasa autostradowa to spalanie na poziomie 16/17 litrów przy jeździe 150/160km/h. Jazda dynamiczna po górkach i zakrętach to spalanie na poziomie minimum 20 paru litrów, tak naprawdę wtedy najlepiej widać po spalaniu że jest to jednak silnik powyżej 3l i ma swoje lata na karku. Albo jeszcze trasa 170 km 140km przez autostradę średnia prędkość 170 reszta miasto i kawałek wioska to spalanie na poziomie 19l przy jeździe ani nie dynamicznej ani oszczędnej
Dodane
5 miesięcy temu
LPG
18,3
Mercedes CLK W209
Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
Trasa autostradowa to spalanie na poziomie 16/17 litrów przy jeździe 150/160km/h. Jazda dynamiczna po górkach i zakrętach to spalanie na poziomie minimum 20 paru litrów, tak naprawdę wtedy najlepiej widać po spalaniu że jest to jednak silnik powyżej 3l i ma swoje lata na karku. Albo jeszcze trasa 170 km 140km przez autostradę średnia prędkość 170 reszta miasto i kawałek wioska to spalanie na poziomie 19l przy jeździe ani nie dynamicznej ani oszczędnej
Dodane
5 miesięcy temu
Pb
9,8
Mercedes CLK W209
Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
LPG
13,1
Mercedes CLK W209
Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
Zacznę od tego, że pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie gazu przy oszczędnej jeździe. W miesiącu lipcu na odcinku 94,7 km (trasa z Rudy Śląskiej do Opola) auto spaliło mi 7,8 l/100 km. Zatankowałem na stacji Lotos w Rudzie Śl. na wyjeździe z miasta. Miesiąc lipiec, temp. około 25 st., ruch na drodze krajowej dosyć wzmożony - przejazd odbywał się w godzinach popołudniowo-wieczornych - około godz. 18:00. Przejazd w 2 osoby dorosłe z dużymi bagażami. Jechałem z prędkością 80-90 km/h w zasadzie prawie bez wyprzedzania, przez większą część drogi za pojazdami ciężarowymi. Starałem się operować pedałem gazu bardzo spokojnie ze względu na bagaże. Zbliżając się do Opola sprawdziłem spalanie na komputerze - i się zdziwiłem bo komputer pokazywał mi 6,7 l/100 km (mam zdjęcie na pamiątkę). Myślałem, że to pomyłka więc postanowiłem pojechać od razu na stacje i zatankować znowu do pełna. Z obliczeń wyszło, że na 100 km spalił mi 7,8 l gazu!!! Nigdy więcej nie udało mi się zejść poniżej tej wartości. Na trasie z Jeleniej Góry do Opola - trochę z górki - spalił mi około 8,9 l gazu przy bardzo oszczędnej jeździe (w tym autostradą z tempomatem nastawionym od 105-110 km/h) Jednak tym autem nie da się tak jeździć więc były to incydentalne wyniki spalania. Prowadzę kontrolę spalania na bieżąco i wiem, że średnio na trasie trzeba liczyć od około 11,4 do 12,4 l/100 km przy optymalnej niezamulającej jeździe. Warte odnotowania jest również to, że na trasie Opole-okolice Stalowej Woli z przejazdem przez A4 na odcinku Opole - Tarnów auto spaliło 12,4 l LPG na 100 km - po przeliczeniu. Na autostradzie tempomat ustawiony był na 155 Więc duże prędkości i duże obciążenie auta nie wpływają negatywnie na zwiększenie spalania. Najgorzej jest w mieście. W zimie i chłodną jesienią na krótkich odcinkach (4,5 km do pracy) auto spala średnio 14,5 l LPG na 100 km i do tego 4,5 l benzyny na rozruch. Ale to są ekstremalne warunki z uwagi na porę roku i krótki odcinek. Dodam, że auto jest na instalacji STAGG założonej w grudniu 2018 r. przy stanie 134 000 km u renomowanego gazownika w Strzelcach Opolskich. Do dziś nie miałem problemów z instalacją poza wymianą czujnika temperatury na 3 letniej gwarancji oraz chwilowymi bardzo małymi wahaniami obrotów. Poprosiłem też gazownika o zmniejszenie temp. przełączania się auta na gaz, ale nie polecam tego zabiegu bo jak się żwawiej ruszy to gaz zamarza jak się przełączy. W porównaniu z innymi autami na LPG uważam, że ten motor pracuje wyśmienicie. Przed zakupem auta dużo czytałem jaki motor w CLK jest najlepszy do LPG i wyszło, że stary motor 320 i 500 dają radę. W 350 koło zębate ma wadę materiałową - zęby się wykruszają jak u starej baby - ale tylko w pewnym zakresie numerów silnika. Więc uznałem, że najlepszym wyborem jest stary dobry silnik 3,2 V6. Moje subiektywne odczucie jest takie - szkoda, że spalanie nie mieści się w 11 l LPG jadąc "normalnie" w pojedynkę, ale ... biorąc pod uwagę całokształt - radość z jazdy, kulturę pracy, pomijalny wzrost spalania przy obciążeniu auta, niewielkie spalanie przy większych prędkościach, dobrą instalację gazową - to jest REWELACJA. Jednak wyniki spalania mogą się różnić. Trzeba znaleźć odpowiednią stację. Mieszanki gazu są różne u różnych producentów. Niektórzy sprzedają uboższą mieszankę i spalanie jest mniejsze, bo kaloryczność jest mniejsza. Gaz z innych stacji będzie generował spalanie większe, ale ze względu na większą kaloryczność będzie odczuwalna większa moc. Ja uważam, że auto ma wystarczającą moc aby mieszanka nie musiała być zbyt kaloryczna więc staram się tankować na stacji którą mam sprawdzoną i spalanie nie wychodzi zbyt wysokie. Mi odpowiada paliwo LOTOS, a próbowałem na ORLENIE, PIEPRZYKU, CIRCLE, MOYA itp. ale w różnych miejscach mogą być różni dostawcy gazu. Informacja o różnej kaloryczności gazu jest pewna - uzyskana od źródła. Podsumowując - LPG do CLK 320 jak najbardziej polecam. Informacje, które brałem przed zakupem auta się potwierdziły w ciągu 3 lat jego posiadania. Nie żałuję podjętej decyzji. Gdybym miał jeszcze raz podejmować decyzję zrobiłbym tak samo. Auto na LPG jest bezawaryjne i oszczędne - szczególnie jak często się jeździ w dalsze trasy przy większym obciążeniu. Na autostradach jest bomba. Gaz - paliwo jak każde inne. Po co przepłacać.
Dodane
4 lata temu
Pb
11,5
Mercedes CLK W209
Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
LPG
14,2
Mercedes CLK W209
Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
LPG spali zawsze trochę więcej niż benzyny, ale przy cenie gazu, to i tak super oszczędności. Silnik zachowuje się nienagannie podczas pracy na gazie. Na butli 50l (43l LPG) można zrobić 350km.
Dodane
5 lat temu
Pb
11,8
Mercedes CLK W209
Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
Dość przyzwoicie szczególnie na trasie.
Dodane
5 lat temu
Pb
12,1
Mercedes CLK W209
Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
Nie ma dramatu.
Dodane
6 lat temu
Pb
9,7
Mercedes CLK W209
Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
LPG
13,3
Mercedes CLK W209
Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW
No nie jest to auto dla osób, które skąpią pieniędzy na eksploatację auta. Wszystko musi być najwyższej jakości, paliwo z baku też szybko ubywa. Ogólne koszty pomijając paliwo to myślę, że są tak w połowie stawki.
Dodane
8 lat temu
Poprzednia
1
2
3
Następna
Mercedes CLK W209 Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW 2002-2005
4,4 (10 ocen)
Wybierz inny silnik
1.8 (200 CGI) 170 KM
1.8 (200 Kompressor) 163 KM
1.8 (200 Kompressor) 184 KM
2.1 (220 CDI) 150 KM
2.6 V6 (240) 170 KM
2.7 (270 CDI) 170 KM
3.0 V6 (280) 231 KM
3.0 V6 (320 CDI) 224 KM
3.2 V6 (320) 218 KM
3.5 V6 (350) 272 KM
5.0 V8 (500) 306 KM
5.5 V8 (500) 388 KM
Dodaj własny
raport
Rankingi danych technicznych
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Mercedes CLK w pigułce
Mercedes CLK
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Mercedes CLK
Dane techniczne
Mercedes CLK W209 Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW 2002-2005
Raporty zużycia paliwa
Mercedes CLK W209 Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW 2002-2005
Opinie
Mercedes CLK W209 Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW 2002-2005
Usterki
Mercedes CLK W209 Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW 2002-2005
Publikacje
Mercedes CLK
Newsy
Mercedes CLK
Galerie
Mercedes CLK
Nasze pomiary
Mercedes CLK
Filmy
Mercedes CLK
Ogłoszenia
Mercedes CLK
Ceny aut używanych
Mercedes CLK
Dziennik kosztów
Mercedes CLK W209 Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW 2002-2005
Opinie o instalacjach LPG
Mercedes CLK W209 Coupe C209 3.2 V6 (320) 218KM 160kW 2002-2005
Testy zderzeniowe
Mercedes
Aktualnie przeglądasz
Mercedes CLK W209 Coupe C209
Dane techniczne
55 opinii
użytkowników
12 ogłoszeń
używanych
6 zgłoszonych
usterek
3 publikacje
o tym modelu
Ogólna prezentacja
modelu
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Zobacz więcej
filmów
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy