Szukaj

Najnowsze raporty Mercedes Klasa E

5,9
Mercedes Klasa E W213
Coupe 2.0 220d 194KM 143kW
Niesamowicie wygodny samochód, spalanie potrafi być naprawdę niskie, przy odpowiednim traktowaniu. Moim rekordem jest 4,3l/100km na trasie DK25 z Bydgoszczy do Konina, na odcinku 90km głównie w trybie comfort ze średnią prędkością 64km/h w czasie 1:20h. Samochód bardzo szanuje portfel, oferując przy tym bardzo dobre właściwości jezdne. W mieście potrafi brać więcej, szczególnie w czasie oczyszczania DPF, gdzie co 1000-2000km pobiera z baku bardzo solidne ilości paliwa (koło 10-15l/100km) na dystansie ok. 40km przy prędkości 70-80km/h.
7,5
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 2.7 (270 CDI) 177KM 130kW
Auto i silnik mega uniwersalny. Przy średniej jeździe w stylu "dojazd do miasta 30km --- kręcenie się po mieście 40km ---- powrót do domu 30km" auto spala mi średnio 7.4L oleju napędowego, liczone z dystrybutora do pierwszego odbicia. Jazda normalna - ani butowanie od świateł do świateł, ale też nie ma zamulania - tak jak pozwalają warunki na drodze w godzinach szczytu. Rewelacyjny wynik jak na gabaryty tego auta i jego możliwości. Trasa 400 km z prędkościami rzędu 180-210kmh spalanie poniżej 10 litrów, dokładnie 9.6l zapakowani 3os + bagaże. Miło wspominam, jedyna niedogodność to rdza z której słyną stare mercedesy.
3,0
Mercedes Klasa E W213
Kombi Plug-in Facelifting 2.0 E300de 306KM 225kW
Srednia z 1000km (od resetu) to: 1,8L/100km ON oraz 11kWh/100km. Przy bardzo oszczednej jezdzie. Generalnie do wynikow z tabeli trzeba doliczyc od 8 do 15kWh pradu (koszt w zaleznosci skad czerpiemy: z domowego gniazdka to ok. 1PLN, z PV moze byc nawet zero, z ladowarki publicznej 7kW ok. 2PLN/kW). W trasie spali tyle co zwykly diesel, czyli ok. 5-6/100km przy jezdzie 120-150kmh. W moim przypadku trasa dom - biuro to ok 35km. Z tego pierwsze 12km to male miasto i drogi gminne. 100% jazdy na pradzie. Potem ok. 10km droga ekspresowa, 120-130kmh, jazda w trybie oszczedzania baterii, czyli 100% na ON. Ostanie 13km to warszawski korek, 100% na pradzie. Z takiej jazdy srednia jest 1.5-2 litry ON/100km oraz 13kWh/100km. Koszt przejechania 100km: 1.5L ON = 9PLN, 13kWh = 13PLN, total ok. 22PLN za 100km. Przy swiadomym korzystaniu z systemu hybrydowego i oszczednej jezdzie. Warto zaznaczyc, iz to auto sprawdzi sie tylko przy nastepujacych warunkach: mozliwosc ladowania w miejscu zamieszkania, idealnie gdyby miec PV a dachu z magazynem energii. Mozliwosc doladowania w pracy. Przewaga jazdy w miescie lub dojazdy do miasta. Sporadycznie dlugie trasy. Nie sprawdzi sie jezeli nie bedzie regularnie doladowywany oraz w przypadku osob jezdzacych glownie w trasy.
13,6
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 3.0 V6 (280) 231KM 170kW
Średnie zużycie PB95 przed montażem LPG 10,7l/100km. Aktualnie z instalacją STAG (butla we wnęce na koło 62l netto) na co dzień około 13,5l lpg/100km. Benzynowy silnik v6 M272 wymaga weryfikacji rozrządu (zależnie od rocznika będzie do wymiany kiedyś wałek balansowy, koła zmiennych faz rozrządu, bądź pękną ślizgi). Dodatkowo do wymiany będzie kolektor z klapkami wirowymi, trzeba zadbać o skrzynię automatyczną (olej z filtrem, wandler/sprzęgło hydrokinetyczne) i miechy tylnego zawieszenia (+ewentualnie kompresor). Po weryfikacji/ uporaniu się z powyższymi tematami, mamy spokój na lata i pozostaje cieszyć się komfortową jazdą ponadczasowym, obszernym kombi klasy wyższej (do 30k PLN praktycznie brak konkurencji oferującej aż tyle). Nie ma co się obawiać pompy SBC w przedliftach (wymiana gwarancyjna w ASO, bądź regeneracja za 1200 zł). W pakiecie EVO Sport trochę droższe, większe nawiercane tarcze przednie 330 mm (250-380 zł/szt) i opony w dwóch szerokościach przód/tył (18" 245/265). Irytuje jazda na tempomacie przy prędkościach 100-120km/h. Jadąc na 7 biegu pod każdą większą górkę jest 0/1 redukcja o 2 biegi, by utrzymać żądaną prędkość. Problem nie występuje jeżdżąc 140-160 km/h a generalnie do takiej jazdy Merolek jest przystosowany. Takich samochodów już nie będzie i pewnie dlatego dobrze trzymają swą wartość. Wiele osób zmienia na nowsze plastykowe pojazdy a potem żałuje i wraca do w211. Pozdrawiam serdecznie!
7,4
Mercedes Klasa E W210
Sedan 2.0 136KM 100kW
Wszystko zależy od kierowcy. W cyklu miejskim można śmiało podwoić wartości spalania. W mieszanym trzeba mieć świadomość że auto nie jest małe i lekkie a do jego napędzenia do oszczędnych 80-90 trochę paliwa wymaga.
25,7
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 AMG 5.4 V8 (55 AMG) 476KM 350kW
Niesamowite wrażenia z jazdy, piekny dźwięk v8 mercedesa doładowanego kompresorem. Nie ma co się tez oszukiwać, spalanie nie jest takie niskie, No chyba ze ktoś meczy amg jadąc po autostradzie 100km/h… przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym 21L, jak się przyciśnie 30L+ trzeba liczyć. Przy oszczędnej jeździe 15l można zrobić, ale czy jest sens?
6,8
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 2.1 (200 CDI) 136KM 100kW
W mieście spalanie w granicach 8,5-9L Na trasie przy normalnej jezdzie 120-140km/h wynosi 6,5L/100km Przy ekstremalnie oszczędnej jeździe udało się uzyskać wynik 4,68L Srednie spalanie po przejechaniu 21.748km wyniosło 6,78L/100km. Dane podaje z dystrybutora, nie z komputera. Komputer przekłamuje od 0,6 do 0,9L oczywiście zaniża spalanie
8,7
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 2.7 (270 CDI) 177KM 130kW
Samochód pali sporo. Nie ma co się oszukiwać że jest to auto oszczędne to nie golf 1.9sdi że spali 4.5l . Myślę że przy ciężkiej nodze 10l lekko zje może nawet pod 12. Komputer w tym modelu tak oszukuje że nie warto sprawdzać obliczone spalanie 8.3 w trasie 700km a komputer pokazuje 4.9l . Mielem wcześniej w203 z tym silnikiem i tam komputer zaniżał ale max 1l a tu przepaść
8,7
Mercedes Klasa E W212
Limuzyna 350 CDI BlueEFFICIENCY 231KM 170kW
średnia z 17800 km. 8,7 głównie miasto plus ok. 20 km trasy szybkiego ruchu pod warszawą. W trasie autostrada 140 km - 8,2l 120 km. trasa szybkiego ruchu ok. 8l. mój jest w napędzie 4matic. skrzynia C/S/M . Manualnej prawie nigdy nie używam. Trzeba dbać o olej. przy 286000 km wymieniłem podkładki pod wtryskami. poza tym normalna eksploatacja. tanio nie jest ale frajda z jazdy .... moment obrotowy robi robotę i komfort jazdy.
10,3
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 3.0 V6 (320 CDI) 224KM 165kW
W mieście przy spokojnej jeździe nie udało mi się zejść poniżej 10L, skrzynia 7G. Najlepszy wynik kręci się na autostradzie przy stałej prędkości ~140km/h wtedy można zejść do 7/8L. Dynamiczna jazda i srednie spalanie w przedziale 12/13L na 100km
Mercedes Klasa E