AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Opinie
Zużycie paliwa
Nissan
Qashqai
II
Crossover Facelifting
1.3 DIG-T 140 KM 103 kW
1.3 DIG-T 140 KM 103 kW
Raporty zużycia paliwa
Nissan Qashqai II Crossover Facelifting
pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 DIG-T 140KM 103kW
(w l/100km)
Średnie zużycie
7,8
Deklaracja producenta
6,8
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
7.5
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
10.0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
5.9
Sprawdź najnowsze oferty Nissan Qashqai
Zobacz 50 aut
od ręki
Lista raportów
zużycia paliwa
(4)
Sortuj według:
od najnowszych
od najnowszych z komentarzem
od najdłuższych komentarzy
Pb
9,0
Nissan Qashqai II
Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW
Pb
6,6
Nissan Qashqai II
Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW
Pb
7,9
Nissan Qashqai II
Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW
Pb
7,7
Nissan Qashqai II
Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW
Silnik jest zbyt mały i doładowany dzieki turbo. Ogólnie można tym samochodem jeździć oszczędnie w przypadku kiedy nie wykorzystujemy więcej jak 1/3 jego możliwości mocowych. Oznacza to bardzo powolne przyspieszenia, częstą zmianę biegów już nawet poniżej 2tyś obr i w miarę możliwości jazda na 6 biegu nawet po mieście już przy ok. 80km/h wtedy po mieście da się zejść nawet do 7,5 litra bardzo się starając. Po trasie jadąc bardzo ale to bardzo delikatnie do 100km/h można nawet dobić do 6L/100km, ale co to za jazda, to raczej zabawa w ekonomie i jazdę na oparach z minimalnym muskaniem pedału gazu. Oczywiście silnik też można przycisnać, turbinka zapracuje i da się z niego uzyskać trochę więcej przyjemności z jazdy. Przyspieszenie może nie jest powalające, ale jako tako jest czym przyspieszyć. Niestaty przy takiej dynamicznej jeździe po mieście spokojnie można już sobie założyć nie niżej jak 9,5 litra, a w zimę i przy częstych postocjach na światłach oraz dużej dynamice przyspieszczenia nie zdziwiłbym się jakby spalanie dobiło i nawet 10L. Jak widać, wszystko zależy od sposobu jazdy. Dla porównania mogę zestawić tylko auto służbowe Octavie 1.6 TDI 115kM, którą jeżdżę na codzień w trasy. W porównaniu do 1.3 DIG-T taki silnik 1.6 TDI ze Skody gorzej się zbiera z niższych biegów, jednak po przekroczeniu 120km/h pałeczka jest po stronie skody. Octavia przy prędkościach autostradowych rzędu 160km/h spala w okolicy 6,0-6,2L, w mieście natomiast nie przekraczała średnio około 7,8L i nigdy nie dbałem o ekonomie. Qashqai na trasie może być bardzo ekonomiczny przy mało dynamicznej jeździe ale tylko do 120km /h, jak wjeżdżamy na autostradę i po zapięciu tempomatu na 140-150km/h ze spaleniem nie zejdziemy już poniżej 8,5L co by nie robić, natomiast przy prędkościach 160 km/h i wyżej raczej powinniśmy nawet zakładać granice ok 9,5-10L. Sama skrzynia do 4 biegu jest przełożona bardzo krótko więc jak chcemy utrzymywać względnie niższe obroty (a jest to silnik niskoobrotowy którym możemy jeździć podobnie jak dieslem) to trzeba się namachać lewarkiem (automat tutaj były wygodniejszy). Moja ocena jest średnia, sądziłem, że producentowi lepiej uda się ten silnik i spalanie szczególnie przy 140km/h na trasie nie przekroczy 7,5L przy jednostajnej jeżdzie, a po mieście przy delikatniej jeżdzie wyjdzie około 7L. Jednak auto jest wyższe, ma swoje opory i to czym chwali się producent na broszurce to pobożne życzenia w praktyce. Ale oczywiście jak potrzeba jest czym przyspieszyć, nie ma takiego wstydu, tylko wtedy silnik lubi sobie odpowiedni wypić, co widać już nawet po wskazaniach komputer i pływaka na baku. Jestwzględnie cichy i ma bardzo dobrą kulturę pracy.
Dodane
5 lat temu
Poprzednia
1
Następna
Nissan Qashqai II Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW 2020-2021
4,5 (3 oceny)
Sprawdź oferty Nissan Qashqai
Wybierz inny silnik
1.2 DiG-T 115 KM
1.3 DIG-T 140 KM
1.3 DIG-T 158 KM
1.3 DIG-T 160 KM
1.3DIG-T 140 KM
1.5 dCi 110 KM
1.5 dCi 115 KM
1.6 dCi 130 KM
1.6 DiG-T 163 KM
1.7 dCi 150 KM
Dodaj własny
raport
Rankingi danych technicznych
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Nissan Qashqai w pigułce
Nissan Qashqai
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Nissan Qashqai
Dane techniczne
Nissan Qashqai II Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW 2020-2021
Raporty zużycia paliwa
Nissan Qashqai II Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW 2020-2021
Opinie
Nissan Qashqai II Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW 2020-2021
Usterki
Nissan Qashqai II Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW 2020-2021
Publikacje
Nissan Qashqai
Newsy
Nissan Qashqai
Galerie
Nissan Qashqai
Nasze pomiary
Nissan Qashqai
Filmy
Nissan Qashqai
Ogłoszenia
Nissan Qashqai
Ceny aut używanych
Nissan Qashqai
Dziennik kosztów
Nissan Qashqai II Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW 2020-2021
Opinie o instalacjach LPG
Nissan Qashqai II Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW 2020-2021
Testy zderzeniowe
Nissan
Aktualnie przeglądasz
Nissan Qashqai II Crossover Facelifting
Dane techniczne
60 opinii
użytkowników
882 ogłoszenia
używanych
6 zgłoszonych
usterek
10 publikacji
o tym modelu
Ogólna prezentacja
modelu
Przejrzyj aktualne oferty
dla Nissan Qashqai
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Zobacz więcej
filmów
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy