Szukaj

Raporty zużycia paliwa Nissan Qashqai II Crossover Facelifting

pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 DIG-T 140KM 103kW (w l/100km)
Średnie zużycie
7,8
Deklaracja producenta
6,8
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
7.5
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
10.0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
5.9

Lista raportów zużycia paliwa (4)

9,0
Nissan Qashqai II
Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW
6,6
Nissan Qashqai II
Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW
7,9
Nissan Qashqai II
Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW
7,7
Nissan Qashqai II
Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW
Silnik jest zbyt mały i doładowany dzieki turbo. Ogólnie można tym samochodem jeździć oszczędnie w przypadku kiedy nie wykorzystujemy więcej jak 1/3 jego możliwości mocowych. Oznacza to bardzo powolne przyspieszenia, częstą zmianę biegów już nawet poniżej 2tyś obr i w miarę możliwości jazda na 6 biegu nawet po mieście już przy ok. 80km/h wtedy po mieście da się zejść nawet do 7,5 litra bardzo się starając. Po trasie jadąc bardzo ale to bardzo delikatnie do 100km/h można nawet dobić do 6L/100km, ale co to za jazda, to raczej zabawa w ekonomie i jazdę na oparach z minimalnym muskaniem pedału gazu. Oczywiście silnik też można przycisnać, turbinka zapracuje i da się z niego uzyskać trochę więcej przyjemności z jazdy. Przyspieszenie może nie jest powalające, ale jako tako jest czym przyspieszyć. Niestaty przy takiej dynamicznej jeździe po mieście spokojnie można już sobie założyć nie niżej jak 9,5 litra, a w zimę i przy częstych postocjach na światłach oraz dużej dynamice przyspieszczenia nie zdziwiłbym się jakby spalanie dobiło i nawet 10L. Jak widać, wszystko zależy od sposobu jazdy. Dla porównania mogę zestawić tylko auto służbowe Octavie 1.6 TDI 115kM, którą jeżdżę na codzień w trasy. W porównaniu do 1.3 DIG-T taki silnik 1.6 TDI ze Skody gorzej się zbiera z niższych biegów, jednak po przekroczeniu 120km/h pałeczka jest po stronie skody. Octavia przy prędkościach autostradowych rzędu 160km/h spala w okolicy 6,0-6,2L, w mieście natomiast nie przekraczała średnio około 7,8L i nigdy nie dbałem o ekonomie. Qashqai na trasie może być bardzo ekonomiczny przy mało dynamicznej jeździe ale tylko do 120km /h, jak wjeżdżamy na autostradę i po zapięciu tempomatu na 140-150km/h ze spaleniem nie zejdziemy już poniżej 8,5L co by nie robić, natomiast przy prędkościach 160 km/h i wyżej raczej powinniśmy nawet zakładać granice ok 9,5-10L. Sama skrzynia do 4 biegu jest przełożona bardzo krótko więc jak chcemy utrzymywać względnie niższe obroty (a jest to silnik niskoobrotowy którym możemy jeździć podobnie jak dieslem) to trzeba się namachać lewarkiem (automat tutaj były wygodniejszy). Moja ocena jest średnia, sądziłem, że producentowi lepiej uda się ten silnik i spalanie szczególnie przy 140km/h na trasie nie przekroczy 7,5L przy jednostajnej jeżdzie, a po mieście przy delikatniej jeżdzie wyjdzie około 7L. Jednak auto jest wyższe, ma swoje opory i to czym chwali się producent na broszurce to pobożne życzenia w praktyce. Ale oczywiście jak potrzeba jest czym przyspieszyć, nie ma takiego wstydu, tylko wtedy silnik lubi sobie odpowiedni wypić, co widać już nawet po wskazaniach komputer i pływaka na baku. Jestwzględnie cichy i ma bardzo dobrą kulturę pracy.
Nissan Qashqai II Crossover Facelifting