AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Opinie
Zużycie paliwa
Opel
Astra
H
Kombi
1.3 CDTI ecoFLEX 90 KM 66 kW
1.3 CDTI ecoFLEX 90 KM 66 kW
Raporty zużycia paliwa
Opel Astra H Kombi
on
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
(w l/100km)
Średnie zużycie
5,8
Deklaracja producenta
5,1
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
5,9
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
5.6
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
7.0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
4.9
Sprawdź najnowsze oferty Opel Astra
Zobacz 30 aut
od ręki
Lista raportów
zużycia paliwa
(56)
Sortuj według:
od najnowszych
od najnowszych z komentarzem
od najdłuższych komentarzy
On
10,7
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
On
5,0
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
w porownaniu z paskiem super
Dodane
14 lat temu
On
5,2
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
Autko jest czułe na styl jazdy - przy łagodnym traktowaniu odpłaca ascetycznym spalaniem. Kiedy chce się trochę mocniej go podusić spalanie nieco rośnie, ale i tak na tle innych autek jest bardzo małe - jedno z najniższych w klasie. Stąd tak często ten silnik we flotach.
Dodane
14 lat temu
On
5,5
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
Astra 1.3 cdti, silnik Fiata, który uzyskał tytuł "engine of the year 2006". Bardzo dobry silnik. Pojemność 1248ccm, moc 90km. W Astrze H silnik zadowoli tych, którzy nie oczekują od samochodu by był drogowym demonem siedzącym innym na zderzaku. Jednak wbrew pozorom silnik daje sobie radę z ważącym ponad 1300kg autem. Moment obrotowy 200Nm dostępny w pełni już od 2000 obrotów powoduje, że mimo 90km pod górki podjeżdża się bez zadyszki nawet na 6 biegu. Tak więc w jeździe na trasie to auto pozwala szybko i sprawnie wyprzedzać. Wcale się nie czuje, że silnik ma tylko 90km. Jedyny mankament silnika, to brak dynamiki poniżej 1800 obrotów/min. Dopóki nie włączy się turbo to ma się przez moment wrażenie jakby ruszało się ciężkim czołgiem, następnie włącza się turbo i niemal wgniata człowieka w fotel. Krótko mówiąc: Ruszasz spod świateł powoli z majestatem pomimo wgniatania pedału gazu, aby gdy na 2 biegu pojawi się już 1800 obrotów drastycznie przyspieszyć zostawiając w tyle większość drogowego planktonu. Ta wyraźnie odczuwalna "turbodziura" dla osób jeżdżących wcześniej benzyniakiem może być na początku uciążliwa. Ale po jakimś czasie przzwyczajasz się. Można tę turbodziurę zlikwidować jadąc na profesjonalną hamownię, gdzie wgrają po dokładnych pomiarach silnika dostosowaną mapę sterownika wtrysku. Po tym zabiegu (kosztuje od 700 do 1500 zł) auto zyskuje około 10-15km i około 40 Nm więcej. W tym wariancie auto zyskuje równą dynamikę i spada spalanie nawet o około 5-10% (wszystko zależne od programu. Spalanie tego auta zależy w dużym stopniu od stylu jazdy i naszych nawyków w prowadzeniu auta. Gdy kupowałem swoją Astrę komputer pokazywał średnie spalnie aż 6,2 litra z prawie 50 000 km. Gdy ja zacząłem jeździć uzyskałem 5,6 litra przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym i wcale nie jeżdżę jak Taxi dziadek. Aby uzyskać niskie spalnie należy przyzwyczaić się do hamowania silnikiem (spalnie zero), podjeżdżania na wysprzęglonym aucie, jeśli nie ma pośpiechu- na spokojnym rozpędzaniu auta. Ekstremalnie można wtedy uzyskać średnie spalnie na poziomie 5 litrów. To świetny wynik jak na tak ciężkie auto. Tak więc jazdy autem z tym silnikiem należy się nauczyć bo spalnie może być wysokie przy nieumiejętnej jeździe. Silnik ten również posiada nieliniową charakterystykę spalnia. Tłumacząc na chłopski rozum: Na tym samym biegu gdy rosną obroty spalnie rośnie, następnie spada, aby następnie znowu rosnąć. Czyli jest pewien optymalny poziom obrotów dla każdego biegu, przy których spalanie jest dużo niższe. Tak więc jeśli jeździmy na trasie kupmy lepiej auto z tempomatem, bądź dokupmy tempomat.(200 zł manetka+ aktywacja techem lub op-comem, razem od 250 do 400zł) W zależności od auta (hatchback, sedan, kombi) te charakterystyki optymalnego spalania są różne. Jednak z moich obserwacji wynika, że np dla 4 i 5 biegu będzie to w okolicach 2250 obrotów(kombi). Wtedy komputer podaje optymalną mieszankę do komory spalania. Najbardziej wkurzające jest, że ten zakres optymalnej mieszanki jest mały i kiedy mamy już np 2350 obrótó to spalanie już rośnie. Oczywiście nie są to jakieś kosmiczne różnice, jednak jadąc w optymalnych obrotach na płaskim można zaoszczędzić coś około 0,3 l/100km i zejść poniżej 5l/100km. Taka informacja przydaje się kiedy jedziemy autostradą. No i na koniec: Wielu waha się pomiędzy silnikiem 1.7 cdti (Isuzu), bo ma spalanie tylko o 0,2 wyższe, 10km więcej i więcej o 40 Nm. Jednak moim zdaniem tamtym silnikiem trzeba bardziej nauczyć się jeździć bo rzadziej wybacza kierowcy popełniane błędy. Zresztą popatrzcie na forach internetowych. Aż roi się od właścicieli Asterek z silnikami 1.7. którzy ciągle mają jakieś problemy. Natomiast prawie wcale nie ma kierowców mających jakieś poważne problemy z 1.3 cdti. Tak więc ja bym zaryzykował ponownie 1.3 cdti, a jeśli potrzebuję większej dynamiki, to jadę na hamownię i mam już auto lepsze od 1.7 cdti.
Dodane
14 lat temu
On
7,2
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
On
5,6
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
W cyklu miejskim pali 6 litrów przy "normalnej" polskiej jeżdzie (od swiatel do swiatel). W trasie przy dynamicznej jezdzie 5,5 - 5,7 litrów. U mnie z przebiegu 20 000 km pokazuje komputer średnie spalanie 5,8 l/100. Zgadzam się, że mankamentem silnika jest turbodziura. Dopiero powyżej 2000 obrotów na dwójce, włącza się turbina i auto dostaje kopa przy ruszaniu. To można zmienić, ale wizyta na hamowni i aktualizacja ECU kosztuje 700-1200 zł. To się zwraca po przejechaniu minimum 50 000 km (wgranie nowej mapy ECU zmniejsza zuzycie paliwa, 2zł na 100km oszczędności) Aby zmniejszyć zużycie paliwa należy nauczyć się jeździć tym autem. Czyli hamować silnikiem (spalanie zero) oraz nie piłować auta bez potrzeby w jezdzie miejskiej. Wystarczy powiedzieć: Kupiłem używane auto z przebiegiem 50kkm i miało na kompie średnie 6,2 a ja bez przesady, w jezdzie uzyskałem 0,4 l/100km mniej. A jezdzę raczej dynamicznie.
Dodane
14 lat temu
Usterki
Opel Astra H
Liczba wpisów:
135
Opel Astra H – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu
Najnowsze usterki
Tryb Awaryjny
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
Zobacz więcej
usterek
On
5,4
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
On
7,1
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
Mam auto od pol roku. Rocznik 2006 kupilem z przebiegiem 140.000km. Sam zrobiłem ok 20.000km. Spalanie przy jezdzie po Warszawie (trochę stania w korkach) ok 8-9 litrow/100km. Poza miastem ok 5.5-6.0 na trasie przy spokojnej jezdzie ok 100-120/h. Po autostradzie, przy jezdzie max V, spalanie podobne jak przy jezdzie po Warszawie. Na poczatku byl problem z turbiną (zaworek), ale w koncu wyrobił się. Generalnie autko dynamiczne dla tych co mają ciężką nogę. Ciągle decha. Ma to jednak przelozenie na spalanie. Silnik 1.3 dzieki turbinie i ciężkiej nodze, daje naprawdę radę i świetnie sobie radzi z tak duzym autem.
Dodane
15 lat temu
On
6,6
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
b, duży wpływ na spalanie ma klimatyzacja
Dodane
15 lat temu
On
5,5
Opel Astra H
Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW
Poprzednia
1
2
3
4
5
6
Następna
Opel Astra H Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW 2005-2013
4,0 (36 ocen)
Sprawdź oferty Opel Astra
Wybierz inny silnik
1.3 CDTI ecoFLEX 90 KM
1.4 TWINPORT ecoFLEX 90 KM
1.6 ECOTEC 115 KM
1.6 turbo ECOTEC 180 KM
1.6 Twinport ECOTEC 105 KM
1.7 CDTI ECOTEC 80 KM
1.7 CDTI ECOTEC 100 KM
1.7 CDTI ECOTEC 110 KM
1.7 CDTI ECOTEC 125 KM
1.8 ECOTEC 125 KM
1.8 ECOTEC 140 KM
1.9 CDTI ECOTEC 100 KM
1.9 CDTI ECOTEC 120 KM
1.9 CDTI ECOTEC 150 KM
2.0 Turbo ECOTEC 170 KM
2.0 turbo ECOTEC 200 KM
Dodaj własny
raport
Rankingi danych technicznych
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Opel Astra w pigułce
Opel Astra
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Opel Astra
Dane techniczne
Opel Astra H Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW 2005-2013
Raporty zużycia paliwa
Opel Astra H Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW 2005-2013
Opinie
Opel Astra H Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW 2005-2013
Usterki
Opel Astra H Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW 2005-2013
Publikacje
Opel Astra
Newsy
Opel Astra
Galerie
Opel Astra
Nasze pomiary
Opel Astra
Filmy
Opel Astra
Ogłoszenia
Opel Astra
Ceny aut używanych
Opel Astra
Dziennik kosztów
Opel Astra H Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW 2005-2013
Opinie o instalacjach LPG
Opel Astra H Kombi 1.3 CDTI ecoFLEX 90KM 66kW 2005-2013
Testy zderzeniowe
Opel
Aktualnie przeglądasz
Opel Astra H Kombi
Dane techniczne
309 opinii
użytkowników
1165 ogłoszeń
używanych
39 zgłoszonych
usterek
35 publikacji
o tym modelu
Ogólna prezentacja
modelu
Przejrzyj aktualne oferty
dla Opel Astra
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Zobacz więcej
filmów
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy