Szukaj

Zużycie paliwa Opel Astra – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Najnowsze raporty Opel Astra

6,7
Opel Astra J
GTC 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW
Średnie długodystansowe z dojazdów do pracy codziennie 30km, 40% teren zabudowany czyli zgodnie z przepisami 60% niezabudowany gaz w podloge. Auto twarde i z tym silnikiem dynamiczne. Na autostradzie przy ponad 200km/h jest dość głośno, ale stabilnie a spalanie w okolicach 9 litrów. Minimalne zużycie pewnie cos koło 5 litra może udałoby się zrobić, ale tak się nie da jeździć i jest to napewno ze szkodą dla silnika. Staram się zazwyczaj nie schodzić niżej niż 2k rpm i przez ostatnie 80kkm żadnych problemów tylko wymiana oleju co 10kkm, sinlnik uszczelniony przy około 200kkm wtedy też wymieniona uszczelka smoka po raz pierwszy, stara była wręcz plastikowa, aktualnie 245kkm suchy jak pieprz, olej praktycznie nie zabrudza się od wymiany do wymiany jak w dawnych benzynach bez turbo (ewenement, jedyny diesel który ma tak perfekcyjnie zrobioną komorę spalania i świetnie zaprojektowaną turbinę, że praktycznie wgl nie brudzi oleju). Jeśli chodzi o DPF rozpoczyna dopalanie zazwyczaj po około 15km tyle czasu potrzebuje na osiągnięcie warunków wypalania i kończy po około 20km a w moim aucie zamontowany jest quick heat więc dodatkowo dogrzewa elektrycznie, więc jeśli jeździsz krotsze odcinki niż 25km nie kupuj auta z tym silnikiem! Z ciekawostek dwumasa oryginalna prawdopodobnie jej żywot przedłuża dopasowanie i podtrzymanie programowe obrotów podczas zmian biegów (skrzynia manualna) przez co nie ma szarpnięć przy zmianach biegów. Silnik fiata pancerne A20DTH z pancernym układem wtryskowym Bosh żadne tam opiłkowania jak w nowszych autach, auto nawet dwukrotnie miało zatankowaną benzynę nie przeze mnie i jechało dopóki nie zgasło i nic kompletnie nic się nie stało wystarczyło wypompować zalać diesla i odpalić a benzyna do kosiarki, skrzynia fiata pancerne F40, opel nie potrafi zrobić dobrego silnika ani skrzyni, ale tu wzieli od fiata więc układ napędowy jest pancerny, nie tak jak w astrze H gdzie włożyli pancerny 1.9 jtd z fiata ale już swoją śmieszną skrzynię gm M32 to padały jak muchy. Auto ma naprawdę dobre zawieszenie, przód z insigni opc, tył drążek skrętny watta, auto jest mega stabilne (fakt sztywne), elementy zawieszenia grube jak w suvie, koła wielkie jak mniejszych suvach, auto waży prawie 1500kg, czyli więcej niż nowa kia sportage ;) hamulce fabryczne doskonałe przód 321mm jest naprawdę ok. Z Minusów słabe wykończenie wnętrza jak to opel oraz cieniutka blacha karoserii i delikatny lakier, drogie świece żarowe z czujnikiem ciśnienia komory spalania 500zł sztuka. Bardzo słabe reflektory przednie na zwykłej soczewce bez xenonu w nocy i deszczu nic nie widać, natomiast na xenonie za to rewelacja w nocy jak w dzień polecam.
6,7
Opel Astra J
GTC 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW
Średnie długodystansowe z dojazdów do pracy codziennie 30km, 40% teren zabudowany czyli zgodnie z przepisami 60% niezabudowany gaz w podloge. Auto twarde i z tym silnikiem dynamiczne. Na autostradzie przy ponad 200km/h jest dość głośno, ale stabilnie a spalanie w okolicach 9 litrów. Minimalne zużycie pewnie cos koło 5 litra może udałoby się zrobić, ale tak się nie da jeździć i jest to napewno ze szkodą dla silnika. Staram się zazwyczaj nie schodzić niżej niż 2k rpm i przez ostatnie 80kkm żadnych problemów tylko wymiana oleju co 10kkm, sinlnik uszczelniony przy około 200kkm wtedy też wymieniona uszczelka smoka po raz pierwszy, stara była wręcz plastikowa, aktualnie 245kkm suchy jak pieprz, olej praktycznie nie zabrudza się od wymiany do wymiany jak w dawnych benzynach bez turbo (ewenement, jedyny diesel który ma tak perfekcyjnie zrobioną komorę spalania i świetnie zaprojektowaną turbinę, że praktycznie wgl nie brudzi oleju). Jeśli chodzi o DPF rozpoczyna dopalanie zazwyczaj po około 15km tyle czasu potrzebuje na osiągnięcie warunków wypalania i kończy po około 20km a w moim aucie zamontowany jest quick heat więc dodatkowo dogrzewa elektrycznie, więc jeśli jeździsz krotsze odcinki niż 25km nie kupuj auta z tym silnikiem! Z ciekawostek dwumasa oryginalna prawdopodobnie jej żywot przedłuża dopasowanie i podtrzymanie programowe obrotów podczas zmian biegów (skrzynia manualna) przez co nie ma szarpnięć przy zmianach biegów. Silnik fiata pancerne A20DTH z pancernym układem wtryskowym Bosh żadne tam opiłkowania jak w nowszych autach, auto nawet dwukrotnie miało zatankowaną benzynę nie przeze mnie i jechało dopóki nie zgasło i nic kompletnie nic się nie stało wystarczyło wypompować zalać diesla i odpalić a benzyna do kosiarki, skrzynia fiata pancerne F40, opel nie potrafi zrobić dobrego silnika ani skrzyni, ale tu wzieli od fiata więc układ napędowy jest pancerny, nie tak jak w astrze H gdzie włożyli pancerny 1.9 jtd z fiata ale już swoją śmieszną skrzynię gm M32 to padały jak muchy. Auto ma naprawdę dobre zawieszenie, przód z insigni opc, tył drążek skrętny watta, auto jest mega stabilne (fakt sztywne), elementy zawieszenia grube jak w suvie, koła wielkie jak mniejszych suvach, auto waży prawie 1500kg, czyli więcej niż nowa kia sportage ;) hamulce fabryczne doskonałe przód 321mm jest naprawdę ok. Z Minusów słabe wykończenie wnętrza jak to opel oraz cieniutka blacha karoserii i delikatny lakier, drogie świece żarowe z czujnikiem ciśnienia komory spalania 500zł sztuka. Bardzo słabe reflektory przednie na zwykłej soczewce bez xenonu w nocy i deszczu nic nie widać, natomiast na xenonie za to rewelacja w nocy jak w dzień polecam.
6,7
Opel Astra J
GTC 2.0 CDTI ECOTEC 165KM 121kW
Średnie długodystansowe z dojazdów do pracy codziennie 30km, 40% teren zabudowany czyli zgodnie z przepisami 60% niezabudowany gaz w podloge. Auto twarde i z tym silnikiem dynamiczne. Na autostradzie przy ponad 200km/h jest dość głośno, ale stabilnie a spalanie w okolicach 9 litrów. Minimalne zużycie pewnie cos koło 5 litra może udałoby się zrobić, ale tak się nie da jeździć i jest to napewno ze szkodą dla silnika. Staram się zazwyczaj nie schodzić niżej niż 2k rpm i przez ostatnie 80kkm żadnych problemów tylko wymiana oleju co 10kkm, sinlnik uszczelniony przy około 200kkm wtedy też wymieniona uszczelka smoka po raz pierwszy, stara była wręcz plastikowa, aktualnie 245kkm suchy jak pieprz, olej praktycznie nie zabrudza się od wymiany do wymiany jak w dawnych benzynach bez turbo (ewenement, jedyny diesel który ma tak perfekcyjnie zrobioną komorę spalania i świetnie zaprojektowaną turbinę, że praktycznie wgl nie brudzi oleju). Jeśli chodzi o DPF rozpoczyna dopalanie zazwyczaj po około 15km tyle czasu potrzebuje na osiągnięcie warunków wypalania i kończy po około 20km a w moim aucie zamontowany jest quick heat więc dodatkowo dogrzewa elektrycznie, więc jeśli jeździsz krotsze odcinki niż 25km nie kupuj auta z tym silnikiem! Z ciekawostek dwumasa oryginalna prawdopodobnie jej żywot przedłuża dopasowanie i podtrzymanie programowe obrotów podczas zmian biegów (skrzynia manualna) przez co nie ma szarpnięć przy zmianach biegów. Silnik fiata pancerne A20DTH z pancernym układem wtryskowym Bosh żadne tam opiłkowania jak w nowszych autach, auto nawet dwukrotnie miało zatankowaną benzynę nie przeze mnie i jechało dopóki nie zgasło i nic kompletnie nic się nie stało wystarczyło wypompować zalać diesla i odpalić a benzyna do kosiarki, skrzynia fiata pancerne F40, opel nie potrafi zrobić dobrego silnika ani skrzyni, ale tu wzieli od fiata więc układ napędowy jest pancerny, nie tak jak w astrze H gdzie włożyli pancerny 1.9 jtd z fiata ale już swoją śmieszną skrzynię gm M32 to padały jak muchy. Auto ma naprawdę dobre zawieszenie, przód z insigni opc, tył drążek skrętny watta, auto jest mega stabilne (fakt sztywne), elementy zawieszenia grube jak w suvie, koła wielkie jak mniejszych suvach, auto waży prawie 1500kg, czyli więcej niż nowa kia sportage ;) hamulce fabryczne doskonałe przód 321mm jest naprawdę ok. Z Minusów słabe wykończenie wnętrza jak to opel oraz cieniutka blacha karoserii i delikatny lakier, drogie świece żarowe z czujnikiem ciśnienia komory spalania 500zł sztuka. Bardzo słabe reflektory przednie na zwykłej soczewce bez xenonu w nocy i deszczu nic nie widać, natomiast na xenonie za to rewelacja w nocy jak w dzień polecam.
5,7
Opel Astra K
Sports Tourer 1.6 CDTI 136KM 100kW
Wszystkie tu podawane zużycia typu 4,5 do 5,5 do według wskazań komputera. Ja też na komputerze mam 5,5 a jak się to przeliczy z zatankowanych litrów, to spalanie wychodzi 6,1. Moja jazda to głównie dojazdy do pracy na trasie 45 km, po drogach powiatowych i wojewódzkich, bez korków. Połowa na połowie trasy można jechać 110-130 km/h, a na drugiej 50-70 km/h. Można uzyskać spalanie w granicach 4,5 litra, ale to trzeba przejechać te 100 kilometrów w prędkością 70 km/h po prostej drodze, bez zatrzymywania.
8,6
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.6 Turbo 200KM 147kW
W wersji 147kW z automatem komputer przekłamuje spalanie o około 0.5-0.7l/100km - badane kilkukrotnie na przestrzeni kilku lat - podane dane są danymi realnymi - bez przekłamania - komputer pokładowy pokazuje mniej. Jazda ekonomiczna, rodzinna i przewidująca zdarzenia drogowe z wyprzedzeniem z małą domieszką dynamicznych zrywów spod świateł. Spalanie w trasie z prędkością 90-100km/h wynosi: - ok. 6,6l - w przypadku samotnych podróży - ok. 7,3l - w przypadku 3/4 osób z bagażami Spalanie w trasie autostradowej z prędkością 140-150km/h: - ok. 8.9l w przypadku samotnych podróży - ok. 9.9l w przypadku 3/4 osób z bagażami Spalanie tylko i wyłącznie w mieście bez dynamicznej jazdy i stania w korkach: - Odległości do 5km: 9-10l latem 13-15l zimą - Odległości 5-15km: 7-8l latem 10-11l zimą
11,2
Opel Astra H
Kombi 1.6 turbo ECOTEC 180KM 132kW
Jak ktoś jeździ spokojnie spali mniej niż 10l LPG a jak ktoś lubi depnąć spalanie rośnie powyżej 11 do 13 L gazu na 100km do autka wchodzi fajna butla do której można zalać w moim przypadku 50L gazu średnio na jednej butli przejadę powyżej 400km

Usterki Opel Astra

Liczba wpisów: 590

Opel Astra – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

6,5
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.4 Twinport 100KM 74kW
Może przekłamuje ale spokojnie jadę drogami podmiejskim max 80km/h bo ograniczenia do 70km/h cały czas i policja suszy to pokazuje 5,7 na trasie 6.5 na tempomacie 120/h koła 17cali jeśli ma to znaczenie
7,6
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Jezdzilem dzisiaj 11.05.2024 roku na trasie Katowice - Bytom - Tarnowskie Góry to jest praktycznie miasto. Uzyskałem spalanie 8.2 l/100km ale jezdzilem normalnie bez szalenstwa. Kilka razy przycisłem dość porządnie ;-) Ostatnio za 140 zl przejechalemn 250 km a benzyna byla po 6.50 zl. Takze nie jest zle.
8,3
Opel Astra G
Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
8.5 l/100 jak amen w pacierzu, liczę sobię zawsze z paragonu żerując licznik. Butlę mam małą chyba 38l i zawsze wybija pistolet przy 36 litrach, a kilometrówka wskazuje około 420km. Poniżej 7 zszedłem jadąc krajowkami w Bieszczady, a max osiągnąłem w trumną i wówczas gaz skończył się po 360 km (A1 nad morze prędkości 120 wzwyż). Normalnie też dość deptam Dąbrowa Górnicza - Katowice (trasa S86 prędkości 100-140) i wyniki 8.5l. benzyna od kontrolki do pełna czyli dwa razy w roku.
7,2
Opel Astra L
Hatchback 1.2 Turbo 130KM 96kW
Autem przyjechałem ponad 2 k km, średnie zużycie według tankowania to 6.4 l/100 km, jazda w 80% na trasie (100-120 km/h), 20% miasto. Z moich kalkulacji wynika, że komputer zaniża spalanie o Ok. 0.3 l/100 km.
Opel Astra