AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Opinie
Zużycie paliwa
Saab
9-3
II
SportSedan
1.9 TTiD PF 180 KM 132 kW
1.9 TTiD PF 180 KM 132 kW
Raporty zużycia paliwa
Saab 9-3 II SportSedan
on
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
(w l/100km)
Średnie zużycie
6,6
Deklaracja producenta
5,2
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
7,3
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
6.4
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
8.1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
5.4
Sprawdź najnowsze oferty
Zobacz więcej
ofert
Lista raportów
zużycia paliwa
(22)
Sortuj według:
od najnowszych
od najnowszych z komentarzem
od najdłuższych komentarzy
On
5,9
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
Całokształt wypada naprawdę świetnie po ponad dwóch latach użytkowania To głównie zasługa silnika, chyba pierwszego na świecie z dwiema turbinami. Nie ma turbodziury, silnik ciągnie od samego dołu. W porównaniu do samochodu z pojedynczym turbo to po prostu auto z innej planety. Silnik niesamowicie lekko i szybko wchodzi na obroty, auto mija slalomem inne samochody jak baletnica, która z lekkością i łatwością kręci swoje piruety. 2 lata szukałem jak najlepszej sztuki, testowałem 11 egzemplarzy, dużo wcześniej miałem też Saaba 9-3, ale z innym silnikiem. Dziwi mnie trochę lista usterek wypisywanych przez innych użytkowników. Usterki są, owszem, ale najczęściej w egzemplarzach podejrzanych (czytaj: sprowadzonych). Wynikają też w Saabie wskutek niewłaściwego paliwa i zarzynania auta (co jest prawdopodobne jak zobaczyłem wartości spalania u innych użytkowników i stwierdzenia, "przy jeździe ponad 200" lub na 3 biegu mieli kołami"). Mój jest salonowy, kupiony od I właść., dość znanej, starszej osoby. Turbiny miał regenerowane i sprzęgło wymienione po 4 latach użytkowania. Tarcze i klocki też wymieniłem, ale to są wszystko elementy, które szybko się zużywają. Poza tym nic, DPFa mam przy 118 tys. cały czas oryginalnego, ani razu nawet się nie zapchał, a moc mam podniesioną do 215 KM ! EGR , intercooler w najlepszym porządku. Dużo daje dbałość o samochód. Samochód trzymam w garażu, silnik wyłączam tylko w pełni rozgrzany, a paliwo to u mnie wyłącznie Shell V-power diesel. Przez 2 lata zrobiłem 31 tys., a spalanie naprawdę niskie. Jazda po mieście to u mnie średnio 6,3 litra, jazdy,gdzie od czasu do czasu przyciśnie się na maxa. Po mieście ekonomicznie można zejść na 5,8, raz zdarzyło mi się w niedzielne przedpołudnie zrobić w GOP 112 km. i uzyskać 5,2. Spalanie poza miastem 4,3-4,7, kilka razy na dystansie ponad 100 km uzyskałem 3,8. Wielu użytkowników skarży się na twarde zawieszenie. Prawdopodobnie nikt nie wie, że rodzajów twardości zawieszenia jest w tym Saabie 7 rodzajów (4 sportowe i 3 zwykłe). Poznać je można tylko po kodach nadwozia ( nie mylić z VIN). U mnie jest wariant najbardziej komfortowy z rodzaju sportowego. Przy felgach 18 obowiązuje ciśnienie 2,4, ale ja spuszczam na 2,2 i nie mam żadnego tłuczenia. Skóra w tym aucie może się marszczyć, przecierać itp., ale pod warunkiem, że się o nią nie dba. Jak ktoś, tak jak ja, płaci renomowanej firmie 360 zł. co pół roku za jej czyszczenie, pastowanie i odżywianie, to wygląda tak jak powinna.
Dodane
9 lat temu
On
6,5
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
Narazie musiałem troche na eksploatacyjne rzeczy inne ****rele do wymiany więc nie jest Pięknie ale robiłem to jako pierwszy, ponieważ autko miało oryginalne wszystko. Więc tu się nie mogę narazie jakoś wylewniej wypowiedzieć. Jak do tej pory nic się nie dzieje i oby tak pozostało!
Dodane
9 lat temu
On
7,5
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
Wszystko zależy od stylu jazdy: w mieście: oszczędnie i spokojnie, wychodzi około 7-8, ciężka noga to 10, na trasie (tempomat): od 6 przy przepisowych prędkościach, 6.5 przy 160, 7.5 przy 180 do 10l przy 200kmh, silnik podrasowany na 220KM/450Nm - pewnie też nieco zmienia to wyniki
Dodane
9 lat temu
On
6,5
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
same koszty paliwa nie za duże, ale pozostałe koszty (naprawy, olej skrzyni i silnika) są pokaźną pozycją w kosztach utrzymania. Na plus że części daje się w miarę tanio kupić (pasuje sporo cześci opla i fiata)
Dodane
9 lat temu
On
5,9
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
On
7,0
Liczba komentarzy: 1
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
Trochę podsumowania : od dwóch lat jestem użytkownikiem Saaba , auto jest ok pomimo tego że przeszedłem przez niego straszne męki , na początku był problem z DPF- spalanie czasem było kosmiczne bo DPF był non-stop zatkany i olej przerzucało do silnika , za 1200 usunąłem tą przyjemność , dodatkowo podniosłem moc do 210-214 km , i stwierdzam że różnica jest spora , jednak był to dopiero początek problemów - następnie strzeliła dziura w dolocie do intercollera - który to kabel w tej wersji kosztuje ponad 600 zł, do zwykłego diesla 150 .... ogromny problem był także z EGR - który się rozleciał i przepalił dolot.... usunołem także EGR z obiegu , w tym momencie oprócz wtrysków niema chyba rzeczy która mogła by się zje..ac ... generalnie samochód niepweny i nie czuje się w nim komfortowo ... za dużo usterek...nie polecam
Dodane
13 lat temu
Usterki
Saab 9-3 II
Liczba wpisów:
32
Saab 9-3 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu
Najnowsze usterki
brak reakcji przycisków na kierownicy
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
Zobacz więcej
usterek
On
5,8
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
On
6,8
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
On
7,2
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
Powiem tak, jest to moj 1 samochód w automacie i na poczatku bylem trochę rozczarowany wynikami spalania mojego Saabolota w porównaniu do Waszych opinii - wyglądały słabo. Ale jak się okazalo poźniej bylo to wynikiem nieumiejętnej jazdy i dość cieżkiej nogi - wcześniej jezdziłem manualem i benzynką. Po okresie przejsciowym i wyczuciem skrzyni biegow i silnika, musze przyznać, ze autko sprawuje się bardzo dobrze...w miescie w korkach (Kraków centrum 7-8 oraz 16-18) niestety spala od 9.0 do 10.2 i cieżko zejść z dół. Gdy się jednak trochę przeżedzi, do spokojnie mozna zejsc poniżej 8.0 (mnie udalo się do 7.6 - mówie tutaj oczywiście o przejazdach co najmniej kilkunasto kilomtrowych). Jesli chodzi o trasę, jadąc eko-oszczednie na trasie Tarnów-Kraków (bez odcinków miejskich) udalo mi się zejść do 5,5, a po uwzględnieniu przejazdu przez centrum Krakowa, wjazdu do centrum Tarnowa i to samo w drodze powrotnej miałem 5.9. Jadać inym razem, gdzie na autostradzie (20 km) miałem srednia prędkość ok 170-175, z momentami po 200 a nawet dobiciem do 220 średnie spalanie wuszlo mi na całkiem sensownym poziomie 7.1. Generalnie, jak na osiągi to cena jaka trzeba zapłacic za te przyjemność jest bardzo racjonalna.
Dodane
13 lat temu
On
7,4
Saab 9-3 II
SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
Poprzednia
1
2
3
Następna
Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW 2005-2014
4,4 (15 ocen)
Wybierz inny silnik
1.8 122 KM
1.8t 150 KM
1.8t BioPower 175 KM
1.9 TiD 120 KM
1.9 TiDS 150 KM
1.9 TTiD PF 130 KM
1.9 TTiD PF 160 KM
1.9 TTiD PF 180 KM
2.0 T BioPower 200 KM
2.0 Turbo 210 KM
2.0 Turbo 220 KM
2.0 Turbo BioPower 210 KM
2.0t 150 KM
2.0t 163 KM
2.0t 175 KM
2.0t BioPower 175 KM
2.0t BioPower 200 KM
2.2 TiD 125 KM
2.8 i V6 24V 255 KM
2.8 i V6 24V 280 KM
Dodaj własny
raport
Rankingi danych technicznych
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Saab 9-3 w pigułce
Saab 9-3
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Saab 9-3
Dane techniczne
Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW 2005-2014
Raporty zużycia paliwa
Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW 2005-2014
Opinie
Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW 2005-2014
Usterki
Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW 2005-2014
Publikacje
Saab 9-3
Newsy
Saab 9-3
Galerie
Saab 9-3
Nasze pomiary
Saab 9-3
Filmy
Saab 9-3
Ogłoszenia
Saab 9-3
Ceny aut używanych
Saab 9-3
Dziennik kosztów
Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW 2005-2014
Opinie o instalacjach LPG
Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW 2005-2014
Testy zderzeniowe
Saab
Aktualnie przeglądasz
Saab 9-3 II SportSedan
Dane techniczne
200 opinii
użytkowników
10 ogłoszeń
używanych
26 zgłoszonych
usterek
4 publikacje
o tym modelu
Ogólna prezentacja
modelu
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Zobacz więcej
filmów
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy