Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW 2005-2014

Lata produkcji: 2005 - 2014
Segment: Klasa średnia
Obecnie już najtańsza wersja benzynowa, 2.0l 150KM, jest tak naprawdę wystarczająca. 9.5s do „setki”, 240Nm – jeździ się całkiem przyjemnie. Jednak to dopiero początek – wzmocniony wariant ma 210KM i świetnie wkręca się na obroty, do tego dynamikę oraz elastyczność zachowuje nawet przy dość wysokich prędkościach. Co ciekawe można również kupić Saaba 9-3, który „strawi” tankowanie biobaliw. W tym wypadku najsłabszy wariant wyciśnie z 2.0l 175KM – oczywiście dzięki turbosprężarce, zresztą jak cała reszta motorów benzynowych. To w zupełności wystarczy na nasze drogi, w razie czego można też wziąć wersję 200- lub 210-konną – ta druga jest sprzężona z napędem na wszystkie koła, który odejmuje trochę dynamiki. Diesel 1.9TTiD jest mały, do tego w podstawowej wersji liczy tylko 130KM. Kiepsko. Jednak uwaga, bo można się zdziwić. Ma 320Nm i do prędkości autostradowych jeździ co najmniej tak dobrze, jak 150-konna „benzyna”! Do tego można go też kupić w mocniejszym wydaniu – 160-konne może nie pozwala wbrew pozorom wyczuć jakiejś wyraźniej różnicy w jeździe, dopiero przy wyższych prędkościach robi się sporo dynamiczniejsze. Wariant 180-konny jest już ciekawszy – jego 400Nm momentu obrotowego naprawdę wgniata w fotel.
Powagosław
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz

Oceny Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 180 KM 132 kW

Ogólna ocena
4,34
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(75%) NIE(25%)
ZALETY + Karoseria + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie
WADY - Koszty utrzymania - Poważne usterki - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

Zbyszek.
Saab 9-3 II SportSedan
1.9 TTiD PF 180KM 132kW (od 2005) 4,86
Użytkowałem wiele aut różnych klas, młodszych, starszych, benzynowych i diesli. Dynamika tego silnika potrafi zaskoczyć kierowców aut z popularnymi motorami 3.0 D. Tdi. Prowadzenie - bajka. Czytając komentarze o słabym prowadzeniu nie dowierzam, Może to kwestia opon, amortyzatorów, zawieszenia ? Wygląd ponadczasowy, piękny. Wyróżnia się w tłumie, mało ich jest. Uważam je za najlepsze auto jakie posiadałem, żal, że już ich nie produkują. Ta...
dodano 1 miesiąc temu przez Zbyszek.
Gudi
Saab 9-3 II SportSedan
1.9 TTiD PF 180KM 132kW (od 2005) 4,54
Całokształt wypada naprawdę świetnie po ponad dwóch latach użytkowania To głównie zasługa silnika, chyba pierwszego na świecie z dwiema turbinami. Nie ma turbodziury, silnik ciągnie od samego dołu. W porównaniu do samochodu z pojedynczym turbo to po prostu auto z innej planety. Silnik niesamowicie lekko i szybko wchodzi na obroty, auto mija slalomem inne samochody jak baletnica, która z lekkością i łatwością kręci swoje piruety. 2 lata...
dodano ponad rok temu przez Gudi
Saab 9-3 2007 180KM diesel
Saab 9-3 II SportSedan
1.9 TTiD PF 180KM 132kW (od 2005) 3,92
Mam saaba 9-3 koniec roku 2007 karoseria II. Auto ma oryginalny wygląd, jest mało spotykane na polskich drogach, wyróżnia się z pośród niemieckiej konkurencji (audi, bmw, mercedes). W przedziale cenowym dla tej klasy nie dostanie się "niemca" z tym wyposażeniem. Nie zrobiłem jeszcze dużo kilometrów bo ok 5 tys po naszych drogach i zawieszenie mogło by być bardziej miękkie, jednak w zakrętach robi robotę bo bardzo łanie się trzyma i...
dodano ponad rok temu przez Saab 9-3 2007 180KM diesel

Dane techniczne Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW 2005-2014

Podstawowe parametry Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
Produkowany od 2005 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1850-2750 obr/min
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Aluminiowa głowica. Żeliwny blok. Dwa wałki rozrządu w głowicy DOHC napędzane łańcuchem. System wielokrotnego wtrysku paliwa common rail. Intercooler – chłodnica powietrza doładowanego. Podwójny układ turbodoładowania. Koło dwumasowe. Filtr cząstek stałych.

Publikacje o Saab 9-3

Newsy o Saab 9-3

Saab 9-3 II SportSedan