Szukaj

Informacje o Ssangyong Korando III SUV 2.0 e-XDi200 175KM 129kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Trzecia generacja Ssangyonga Korando wytwarzana była w latach 2010-2016. Po czteroletniej przerwie koreański producent reaktywował model Korando ze względu na wzrastającą popularność kompaktowych crossoverów. Pierwowzorami koncepcyjnymi auta była seria prototypów SsangYong C200, a także prototyp z lat 2009-2010 o nazwie Korando C. Stylistykę produkcyjnej wersji samochodu opracowało studio Italdesign Giugiaro. Korando III poddano faceliftingowi w roku 2012. Na rynku rosyjskim i w Kazachstanie sprzedawany był jako New Actyon. Zarazem w latach 2008-2010 w Rosji firma TagAZ na licencji SsangYonga produkowała Korando II generacji, pod marką TagAZ Tager.
czytaj więcej
Powagosław

Nissan Qashqai. Sukces tego modelu i idący za tym potencjał rynku kompaktowych crossoverów działają na wyobraźnię. Korando wygląda na tyle poprawnie, że może ludzie nie będą pamiętać, z czym kojarzyły im się auta koreańskiej marki w przeszłości.

~Powagosław
Luzacjusz

Marka SsangYong do charyzmy kierowcy wiele nie dodaje, ale ci, których to nie dotyczy albo po prostu mają to gdzieś, byliby pewnie w stanie spojrzeć na to auto łaskawym okiem. Skoro może Dacia czy Suzuki, to czemu nie może SsangYong.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 175 KM (129 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 2000-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86,2 x 85,6 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Całokształt - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Ziutek
Ssangyong Korando III
SUV 2.0 e-XDi200 175KM 129kW
Samochód bezawaryjny. Do tej pory poza normalnymi eksploatacyjnymi rzeczami nic nie trzeba było naprawiać i wymieniać. Raz po zatankowaniu diesla na Orlenie zimą (zawsze tankuję na Auchan i jest o.k.), musiałem wyczyścić filtr paliwa z wody (czynność banalnie prosta). A i ostatnio wymieniłem żarówkę- podświetlenie tablicy z tyłu. Kupiłem go jako nowy w 2013 za 100 tys. Najbogatsza wersja (napęd na 2 osie w automacie) i najlepiej wyposażona- inne suwy przy takim wyposażeniu były o jakieś 60 tys. droższe. W środku mimo lat nic nie trzeszczy i nie puka. Jedynie zawieszenie głośno reaguje na dziury (zawsze tak miał- twardo zestrojone zawieszenie). Jeżdżę często po gorszych drogach (jestem projektantem)- nigdy się nie zakopałem i nigdy mnie nie zawiódł. W zeszłym roku wykonałem mu porządną konserwację antykorozyjną. Muszę go "dojeździć" , bo ze względu na małą popularność i egzotykę marki nie opłaca się go sprzedać. Pali sporo- koło 10 litrów, ale motor jest przemapowany do 210 koni i 400Nm (no i automat oraz napędy). Kompletnie nie żałuję, auto zarobiło na siebie. W porównaniu do KIA Sportage III którą jeździłem i teraz jeżdżę Sportage IV (auta także absolutnie bezawaryjne- wymieniamy się nimi z żoną)- nie jest od nich gorsze. Za tę kasę warto kupić- oczywiście nowy. Lać i jeździć. Różnie o nich mówią- może miałem szczęście. Aha - olej (Motul) i filtry wymieniam co 10 tysięcy.
3,7
~Sebastian
Ssangyong Korando III
SUV 2.0 e-XDi200 175KM 129kW
Wygodne, duża przestrzeń wewnątrz, praktyczny, i dobrze przemyślany. Jakość materiałów przeciętna, czasami tania, czasem premium, trochę misz-masz. Samochód dobrze jeździ, nie psuje się, choć zaraz na początku DPF był wymieniony. Silnik i skrzynia biegów nie są pozbawione błędów młodości :), w zasadzie działa ok, ale jest to słaba część konstrukcji. Silnik głośny, kultura pracy niska, ale działa zawsze i wszędzie :), ma też kopa, sporo pali. Skrzynia biegów starego typu.
3,9
~Pentuer
Ssangyong Korando III
SUV 2.0 e-XDi200 175KM 129kW
Samochód ogólnie pozytywnie zaskoczył, dla mnie to była egzotyczna marka. Jeździłem dwa lata w najmie i gdyby nie skrzynia, dostałby pięć gwiazdek.
Ssangyong Korando III SUV