Szukaj

Informacje o Subaru Forester I 2.0 122KM 90kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca w roku 1997 (w 1998 w Stanach Zjednoczonych), pierwsza generacja Subaru Forestera oparta była na prototypie z roku 1995 o nazwie Sutoriga. Technologicznie, bazując na rozwiązaniach użytych w modelu Impreza, Subaru Forester I był połączeniem kombi i małego SUV-a. Auto zostało nie najgorzej przyjęte na rynku, co zawdzięczało głównie swojej niezawodności. Forester pierwszej generacji znakomicie sprzedawał się szczególnie w Australii, w której wybierany był trzy razy z rzędu najlepszym reprezentantem klasy SUV. Model poddano modernizacji w roku 2000. W 2002 roku Forester I został zastąpiony przed model drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 176 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Subaru Forester I 2.0 122KM 90kW 1997-2000
11,0
l/100 km
11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,6
Subaru Forester I
Kombi 2.0 122KM 90kW
Zużycie gazu 12-13 litrów wydaje mi się akceptowalne dla 2-litrowego auta ze stałym napędem 4x4. Przy spokojnej jeździe z prędkościami do 100 km/h można zejść do 10 l/100, grzejąc autostradą 140 km/h Forek wciąga już prawie 14 litrów LPG. Części oryginalne są drogie i często trudno dostępne, słabo też z zamiennikami, na szczęście pomimo zaawansowanego wieku i przebiegu oprócz duperelek i stałych fragmentów gry (rozrząd, świece, klocki...) nic nie wymienialiśmy. Komplet rozrządu ok. 600 zł, chyba znośnie. Silniki Subaru to klasyczne olejaki, więc spalanie oleju rzędu 2-3 litrów na 10,000 nie świadczy bynajmniej o agonii jednostki napędowej.
10,2
Subaru Forester I
Kombi 2.0 122KM 90kW
W jeździe mieszanej raczej trudno zejść poniżej 10l. Zima z przewagą miasta, krótkie dystanse, niedogrzany silnik - ok. 12,5l. Trasa z prędkościami 110-120km/h, 3 osoby, wyładowany po dach (nie autostrady i nie ekspresowe) to 8l, sprawdzone na dystansie 1500km. Maksymalne spalanie - chyba nie da się określić. "Sportowa" jazda po mieście dała mi wynik 14,5l i nie był to jeszcze kres możliwości samochodu. Licznikowe 180km/h na autostradzie również osiąga bez kłopotu ale wskazówka od paliwa opada w oczach.
10,2
Subaru Forester I
Kombi 2.0 122KM 90kW
W jeździe mieszanej raczej trudno zejść poniżej 10l. Zima z przewagą miasta, krótkie dystanse, niedogrzany silnik - ok. 12,5l. Trasa z prędkościami 110-120km/h, 3 osoby, wyładowany po dach (nie autostrady i nie ekspresowe) to 8l, sprawdzone na dystansie 1500km. Maksymalne spalanie - chyba nie da się określić. "Sportowa" jazda po mieście dała mi wynik 14,5l i nie był to jeszcze kres możliwości samochodu. Licznikowe 180km/h na autostradzie również osiąga bez kłopotu ale wskazówka od paliwa opada w oczach.
Subaru Forester I