Szukaj

Informacje o Subaru Forester II 2.5 X 167KM 123kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Wprowadzona na rynek w roku 2002 druga generacja Forestera została kompleksowo odświeżona i unowocześniona zgodnie z projektem, którego autorem był Grek Anders Zapatinas. Subaru Forester II w roku 2006 przeszedł facelifting, który znacząco odmienił jego przedni pas nadwozia. Podobnie jak model pierwszej generacji, Forester II był laureatem wielu nagród, m.in. kolejno zdobył trzy tytuły najlepszego SUV-a magazynu „Car and Driver”. W roku 2008 zakończono produkcje modelu – zastąpił go model III generacji.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2457 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 167 KM (123 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 225 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Widoczność

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Michał
Subaru Forester II
Kombi 2.5 X 167KM 123kW
Fantastyczny samochód, dobrze wyposażony, ale bez wodotrysków, mnie nie potrzeba bzdur w stylu ASR, ESP i wszystkich innych elektronicznych asystentów. Samochód nie pali gum, nie buksuje, bo po prostu jedzie:) Dodatkowo wjazd na leśne dróżki, błoto itp w ogóle nie przeraża. Doskonały kompromis pomiędzy autem rodzinnym, przygodowym, sportowym i to wszystko przy bardzo rozsądnym spalaniu rzędu w mieście bez oszczędzania max 15l/100km (lpg). Nie chcę innego samochodu i staram się o niego bardzo dbać, ponieważ to już koniec takiej motoryzacji, więc musi długo służyć. Z turbo byłoby lepiej (6s do setki) ale tak przynajmniej nie martwię się o turbinę. Zdecydowanie polecam!
3,9
~Paweł
Subaru Forester II
Kombi 2.5 X 167KM 123kW
Świetnie się jeździ. Autko fajnie wygląda i zwraca na siebie uwagę. Nie ścigam się zbytnio po asfalcie, z to po lasach jeżdżę sporo i nie ma z tym żadnych problemów. Jeszcze nic mnie nie zatrzymało, ale błota po pas jeszcze przede mną.
4,9
~the-big-one
Subaru Forester II
Kombi 2.5 X 167KM 123kW
Każdy powinien sam zdecydować jakim autem chce jeździć. Nie kierować się modą , autem sąsiada itd. Forester to moje 14 auto, więć dokładnie wiedziałem czego szukam, i bardzo dokładnie znałem wady moich poprzednich samochodów. Ja znalazłem auto prawie idealne dla mnie - podkreślam - dla moich potrzeb, mojego stylu jazdy , możliwości finansowych itd. Ma wady - jak każde auto - które jest ich całkowicie pozbawione? Ale generalnie dla mnie najlepsze z całej czternastki:)
Średnie spalanie dla Subaru Forester II 2.5 X 167KM 123kW 2002-2008
11,3
l/100 km
11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Subaru Forester II
Kombi 2.5 X 167KM 123kW
Posiadam wersje USA w manualu. 2007r. Kupiony pół roku temu z przebiegiem 98tys km (sprawdzone w Carfax). Instalacja gazowa za 4000zł. Tańszej nie warto. Chytry 2 razy płaci. Spalanie dotyczy tylko LPG. Na Pb pali nieco mniej. Autostrada 130km/h lub miasto Warszawa spalanie do 12L. Spokojna jazda poza miastem ok 90-100km/h spalanie miedzy 9-10. Regulacja luzów zaworowych 400zł. Oryginalne przewody wyskokiego napięcia 400zł. Olej tylko Millers 5w40, filtr oleju + wfiltr powietrza 200zł. To wszystko wymienione zaraz po zakupie. Przez pół roku przejechałem 15 tys. km i nic się nie zepsuło, nic nie jest do wymiany. Auto idealne do miasta, w teren, w trasę...ale nie na autostradę i jazdę powyżej 120km/h wtedy jest głośno w aucie. Ogólnie polecam i nie zamienił bym na inne.
12,5
Liczba komentarzy: 1
Subaru Forester II
Kombi 2.5 X 167KM 123kW
Samochód posiada instalację lpg odkąd go posiadam. W mieście (Kraków) samochód pali 15l lpg, ale to nie jest auto, którym chce się jeździć ekonomicznie. Frajda z jazdy zawsze wygrywa i powoduje mocniejsze wciskanie pedału gazu. W trasie bez klimatyzacji 10,5l jadąc ok 110km/h. Wyjazd na wakacje z dzieckiem, bagażnik dobity pod sufit, dwie osoby+maluch, klima do 140km/h - spalanie w okolicy 12 l/100km. Frajda z jazdy niesamowita, polecam. Serwis trochę droższy, niż przy innych samochodach - dochodzi regulacja zaworów przy lpg (ok 250zł co 30kkm), np wymiana oleju w moście itp, ale generalnie auto bezawaryjne. Jak już coś się zepsuje, może być trochę drożej, niż u konkurencji.
11,8
Subaru Forester II
Kombi 2.5 X 167KM 123kW
Forester 2.5 bez turbiny, 173 KM, automatyczna skrzynia biegów, stały napęd 4x4 Podane dane średniego spalania są z zakorkowanego Krakowa. Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na trasie na bazie trasy Budapeszt - Sarajewo 8,5L/100km - raz w życiu mi się udało do tylu zejść, normalnie podczas trasy pali ok 9-10. Na autostradzie nie należy przekraczać 120 km/h. Auto nie nadaje się na trasy ani na miasto bo i tu i tu dużo pali, jeżeli ktoś szuka oszczędności to albo LPG albo inny samochód. Auto świetnie się prowadzi, napęd sprawia wiele radości, robi w terenie wiele pseudo terenówek i wszystkie suvy. Najlepsze auto jakie miałem.
Za niskie obroty na piątym biegu i dławienie się (silnika?)
  • Subaru Forester II 2.0 X 125KM 92kW 2002-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam. Od razu proszę o wyrozumiałość bo dopiero odkrywam co kryje się za kolejną usterką (samochód posiadam dopero od 2 lat). W ostatnich dniach w większości sytuacji widzę problem przy małym biegu i prędkości, że samochód się dławi i mam wrażenie, że to ma coś wspólnego z obrotami silnika. Wczoraj za to zauważyłam, że do czwartego biegu obroty w miarę rosną i dochodzą do 4000 przy zwiększonej prędkości, ale w momencie jak zmieniam bieg na piąty obroty spadają poniżej 2300 i bez względu na prędkość nie chcą przekroczyś 2500 co wydaje mi się nie miało miejsca wcześniej. W przeciągu tych dwóch lat wymienione już były: klocki, amortyzatory, filtr paliwa (ponad rok temu), chłodnica, katalizator i parę innych elementów, których nie pamiętam ale jak na razie bez silnika. Mam zaplanowaną wizytę u mechanika ale w między czasie próbuję się zorientować z czego może to wynikać.
Oczekuje na rozwiązanie
Falowanie prędkości.
  • Subaru Forester II 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW 2004-2008
  • układ napędowy
Ostatnio zauważyłem w aucie dziwne zachowanie w czasie jazdy większą prędkością. W granicach 160-180km/h (więcej nie próbowałem) jazda auta nie jest jednostajna. Auto przyspiesza, zwalnia,przyspiesza i zwalnia. Pedał gazu w jednej pozycji. Co jest przyczyną i czy można jeżdzić oczywiście wolniej.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
kontrolka serwisowa
  • Subaru Forester II
  • instalacja elektryczna
czy palaąca kontrolka serwisowa i curise jednocześnie pozwala na podróż 1000 km jestem w austrii i muszę wrócić do domu?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Subaru Forester II