Szukaj

Informacje o Subaru Forester III 2.0 150KM 110kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
W aucie dostępne są dwie moce. 150KM generuje zarówno 2-litrowy diesel, jak i 2-litrowa „benzyna”, oba znane z pozostałych modeli producenta. Samochód nie należy do najlżejszych, ale taka moc wystarczy przeciętnym kierowcom. Diesel jest bardzo dobry - turbodziura nie jest duża, a dźwięk całkiem ładny. Motor benzynowy trzeba „kręcić”, żeby pokazał na co go stać, ale do zwykłej jazdy w trasie i mieście w zupełności wystarczą średnie i niskie obroty. Jeśli lubicie czasem „przycisnąć” to dużo lepszym wyborem będzie doładowane, benzynowe 2.5l liczące 230KM. „Setka” w około 7 sekund, napęd na cztery koła – to jest dopiero zabawa.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 3200 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik chłodzony cieczą, sterowany micrprocesorem
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,3
~Janusz
Subaru Forester III
Terenowy 2.0 150KM 110kW
W mojej ocenie auto nie zasługuje na wyższą ocenę,zwłaszcza po konfrontacji oczekiwań (przed zakupem) rozbudzonych po lekturze na różnych forach,także i na tej stronie, a prawie już 3,5 letnim użytkowaniem.Pamiętam szczególnie jedną opinię, która ukazała się w tym dziale, bardzo niepochlebną i prawie odosobnioną. Ja niestety też nie specjalnie się nią przejąłem,no i okazało się,że niestety trafiła w sedno.Należę do tych podobno niewielu procent kierowców, którzy z najwyższym trudem tolerują w nowo nabytym aucie wszelkie odgłosy, stuki, hałasy dochodzące skądkolwiek,psuje mi to humor i radość z jazdy, nie mówiąc już,że czuję się nabity w butelkę za ponad 100 tys.Najgorzej było, jest z silnikiem,który wydaje z siebie metaliczne odgłosy, stuki w rytmie nieomal staroświeckiej sieczkarni.Wymiana bloku silnika przez serwis poprawiła niewiele ale przynajmniej podczas jazdy nie słychać tak mocno jak na luzie.Zawieszenie turkocze szczególnie przy jeździe po nieutwardzonej drodze,wymiana gum na stabilizatorach nic nie daje a innych luzów nie stwierdzono, pewnie zaczynają się kłopoty z przekładnią kierowniczą.Okno dachowe,które z racji funkcji jakie pełni,polubiłem bardziej niż klimatyzację, tłucze się niemiłosiernie i było naprawiane bezskutecznie przez serwis.Hałaśliwość bagażnika to oddzielny temat,wiele o tym już napisano na forach.Żeby zakończyć tą rozczarowującą listę dodam jeszcze jedną pozycję..skrzynia biegów,wsteczny to dramat trzeba się nieraz nieźle natrudzić, lubi też zgrzytnąć z 2 na 1 i z 2 na 3.Podsumowując widać chyba wyraźnie,że jestem bardzo rozczarowany,możę mam po prostu pecha, szkoda bo myślałem,że zostanę przy tej marce
4,7
~marcin
Subaru Forester III
Terenowy 2.0 150KM 110kW
Auto ma doskonały napęd, w dni deszczowe, śnieżne jest po prostu idealny. Trzyma sie drogi doskonale. LPG załozyłem po 12 tys.km poza ASO LPG- BRC radzi sobie świetnie, ta instalacja tak jakby była stworzona do tego auta. Tak naprawde, nie wiem że mam gaz puki nie jade tankować. Przeglądy robie w zwykłym warsztacie poza ASO i naprawde części i uslugi sa tanie, klocki az sam mechanik sie zdziwił bo tańsze niż do berlingo. Naprawde można polecić to auto tym co chą mieć tanie auto w eksplatacji, oczywiście poza ASO bo tam ceny za przegląd to maja chyba z kosmosu. Na uznanie zasługują tez fotele naprawde komfortowe, a tylne maja funkcje spania wiec rewelacja. Środek wszyscy krytykują, ale ja mam wersje exclusive ze skóra, automatem i zestawem multimedia więc w tej wersji w środku jest przyjemnie. Widziałem kiedyś subaru z 2011 i zajrzałem do środka nie mial skór, zwykłe radio to powiem że klimatu nie miał tak jakoś szaro i zwykło. polecam wersje ze skórą - wnetrze wówczas przyjemniejsze dla oka
4,7
~Grondal
Subaru Forester III
Terenowy 2.0 150KM 110kW
Każdy kto decyduje się na zakup tego auta, niech liczy się z tym, że nie jest to pojazd luksusowy, i nie ma w nim materiałów i plastików rodem z Audi, BMW, czy Merca. Kupując ten samochód kupujesz A- świetny napęd, B- świetny silnik, C- świetne właściwości jezdne KROPKA. Auto jest słabo wyciszone, przy prędkościach powyżej 120km/h mocno słychać szum powietrza. Jestem młodym człowiekiem (25 lat) i przesiadłem się do Forestera z BMW 320d e91 "świadomie" i nie żałuje. Mało tego. Kiedy z niego wysiadam to czuje się źle. Jak mam jechać gdzieś dalej to banan z gęby nie znika :D Mój egzemplarz wyposażony jest w benzynową jednostkę 2.0 z fabrycznym gazem od Subaru ( wersja ECOMATIC).Nie szukałem Forestera z gazem no ale trafiła się zadbana sztuka w rozsądnej cenie to pomyślałem aaaa co tam przynajmniej będzie mniej palił. Ktoś powie że to głupota Subaru + gaz. Błąd. Jeśli głupotą nazywa ktoś cenę 27zł za 100 km to z ekonomi w szkole miał chyba pałę. Jeśli chodzi o napęd to jest on rewelacyjny w każdych warunkach, a reduktor to po prostu dar od Boga. Silnik bardzo dobry, co prawda w fotel nie wciska (urok wolnossaków) ale daje radę. Na postoju cichy jak mysz, ale po wkręceniu na obroty mmmmm muzyka dla uszu. Właściwości jezdne bajka, auto przyklejone do drogi. Z segmentu aut 4x4 z czystym sumieniem polecam Forestera, lecz wasz wybór musi być "świadomy". Potencjalny właściciel musi wiedzieć czego chce od auta, a wtedy auto mu to da ;)
Średnie spalanie dla Subaru Forester III 2.0 150KM 110kW 2008-2012
9,7
l/100 km
10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Subaru Forester III
Terenowy 2.0 150KM 110kW
Polecam LandiRenzo - omnigas EVO+ lubryfikacje. Juz 3 cie autko i chodzi super. Ogólnie przy prędkościach autostradowych 140-160 wychodzi 10,9. Po mieście w okolicach 11. A przy spokojnej jeździe na trasie wychodzi 8. Pali ciutkę więcej niż benzyny. Nie traci mocy a wtryski są membranowe- cichutkie. Poprzednik X trail 140km palił o litr więcej- nawet do 14 na autostradzie. Tu jest miej zdecydowanie i stały napęd. Przy wyłączonym ESP autko szybciej przyspiesza do 100- radze sobie sprawdzić i nie narzekać że muł bo mi wyszło 9,8s do 100 na wyłączonym i 10,8 na włączonym. Pozdrawiam.
12,3
Subaru Forester III
Terenowy 2.0 150KM 110kW
2.0 Benzyna z fabryczną instalacja gazową od Subaru (wersja ECOMATIC). Oszczędny i to bardzo. 27zł za 100km pokonanej trasy to po prostu darmocha. W mieście oczywiście pali wiecej. Do litrów spalonej benzyny trzeba doliczyć jakieć 2,5 lub 3 litry gazu i mamy wynik ile pali gazu (sprawdzone obliczeniami). Auto wydaje sie oszczędne nawet bez jazdy na gazie, miasto 11, trasa najniżej udało sie zejść do 6,4 a średnie spalanie to 8 litrów. Jak na taki samochód ze stałym napędem 4x4 to rewelacja. Statystki spalania po lewej w zestawieniu, to wartości gazu.
10,1
Subaru Forester III
Terenowy 2.0 150KM 110kW
Samochodzik mam od 40 dni. Komfort jazdy super - pali sporo ale nie więcej niż konkurencja Testowałem dwa tryby jazdy: 1. delikatne ruszanie, starałem się trzymać prędkość i spalanie chwilowe poniżej 10 litrów/100km, wynik 11.7 l/100km 2. ekonomiczny z puszczeniem pedału gazu przy dojeździe do czerwonego, ruszanie żwawo z automatyczną skrzynią (wynik chwilowy na początku 35...45..50 l/100) ale potem spada 13...10...7..6,4 l/100km, Wynik: 10.4 l/100km Sprawdzałem przy tankowaniu do pełna i w jeździe przeważnie po warszawie w godzinach szczytu oraz 100km na trasie. Poza miastem średnio 6-7.4(przy 90km/h), 8.6-10.8 (110km/h)
Subaru Forester III