Szukaj

Informacje o Subaru Forester III 2.5 230KM 169kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
W aucie dostępne są dwie moce. 150KM generuje zarówno 2-litrowy diesel, jak i 2-litrowa „benzyna”, oba znane z pozostałych modeli producenta. Samochód nie należy do najlżejszych, ale taka moc wystarczy przeciętnym kierowcom. Diesel jest bardzo dobry - turbodziura nie jest duża, a dźwięk całkiem ładny. Motor benzynowy trzeba „kręcić”, żeby pokazał na co go stać, ale do zwykłej jazdy w trasie i mieście w zupełności wystarczą średnie i niskie obroty. Jeśli lubicie czasem „przycisnąć” to dużo lepszym wyborem będzie doładowane, benzynowe 2.5l liczące 230KM. „Setka” w około 7 sekund, napęd na cztery koła – to jest dopiero zabawa.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 2457 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 230 KM (169 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 8,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 99,5 x 79 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~wbos
Subaru Forester III
Terenowy 2.5 230KM 169kW
Powiem tak.W Porsche cayenne za którego zapłaciłem 150tys. w pierwszym roku użytkowania wsadziłem 70tys.zł.Land Roverem rocznik 2007 .wsadziłem w rok 20tys.zł, byłem średnio raz w miesiącu na serwisie.Zbiedniałem,Kupiłem Kia do firmy ,myślałem że będzie spokój.Okazało się że opinie o bezawaryjności tych samochodów to mit. Subaru wziąłem w rozliczeniu i w ogóle go nie oszczędzam ,jestem w szoku.To auto w ogóle się nie psuje,Jest jak koń!poprzednie samochody już dawno stałyby na szrocie jak pomyślę że to samo bym z nimi robił.Nie sprzedam go za nic.
5,0
~se
Subaru Forester III
Terenowy 2.5 230KM 169kW
Jeżdziłem większością prestiżowych marek na świecie.Także lanserom będzie brakować argumentów żeby mnie przekonać do innego samochodu. Wiedz że homusiom, blondynkom i małolatom nie zaimponujesz jeżdząc tym samochodem .Nie poproszą cię pewnie też do podwiezienia na ślub.Lecz jeżeli mimo wszystko kupisz ten samochód to z pewnością zostaniesz zauważony przez dziennikarzy motoryzacyjnych z którymi mijając się samochodami pozdrowicie się wzajemnie gdyż jest taki zwyczaj wśród kierowców subaru.
4,5
~qba30
Subaru Forester III
Terenowy 2.5 230KM 169kW
Ostatnia odsłona forestera pokazuje że jest wielu niezadowolonych użytkowników lecz bierze się to z tąd że wybierają silniki diesla który jeszcze jest niedopracowany i pojawiają się między innymi problemy ze sprzęgłem.Jestem pewien że gdyby tego diesla nie było znów byłoby 100%zadowolenia. Jeżdziłem wieloma samochodami.A przed zakupem forestera testowałem pare aut z tej klasy i kilka używanych z klasy wyższej. Dla mnie w klasie SUV do 200tys.zł.nie ma konkurencji. Q5,X1,X3 ,czy Glk nie robi wrażenia. testowałem jeszcze grand vitare ,CRV i coś tam jeszcze. Q7, ML czy Land Rover też jeżdziłem bo była opcja że kupię coś używanego lecz auta w dzisiejszych czasach kilkuletnie są dość awaryjne a koszty napraw bardzo wysokie więc została opcja kupno auta z gwarancją producenta.A auta w klasie SUV Premium nie są wcale idealne. Z subaru jest tak że jak ktoś raz wsiądzie i pojeżdzi to już nigdy nie zdradzi.
Średnie spalanie dla Subaru Forester III 2.5 230KM 169kW 2008-2012
11,9
l/100 km
13,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

17,7
Subaru Forester III
Terenowy 2.5 230KM 169kW
Frajda z jazdy - bezcenna ile wciskamy tyle mamy bez proszenia Pali jak smok !!! To są wskazania kompura do faktycznego spalanie proszę śmialo dodać 3 litry Automat hmmm brakuje 5 biegu Awaryjność - brak przebieg 30 tyś A teraz najlepsze miesiąc temu założyłem instalacje LPG Landi Renzo i Forek spala tyle gazu ile pokazuje komputer ( serwis SUBARU nie jest w stanie tego wyjaćnić dlaczego pali mniej LPG niż benzyny ) Spalanie na trasie przy spokojnej jeździe 13 L nie przekraczając 130. 22 zł 100 km Miasto jazda na MAXA pierwszy od świateł do świateł 30 L 68 zł 100 km Normalna jazda po mieście ( tak jak wszyscy ) 18 L Jazda mieszana 14,5 L Dlaczego nie załozyłem LPG od razu Jak chcecie założyć LPG to tylko LANDI RENZO 100% sie sprawdza Polecam A teraz kupiłbym Forka w dieslu :(
10,8
Subaru Forester III
Terenowy 2.5 230KM 169kW
Turbo włącza się chyba pow 2000 obrotów, od 2900 doładowanie jest maksymalne. Spokojna jazda do 2400-2500 (110-120km/h) na trasie spalanie 8.8 bez problemu. Spalanie na krókich odcinkach, 10-15km, i np po mieście 12-13l. Na trasie 9-10. Jak się auto rozrusza, oleje przemieszają na trasie po 20-30 minutach spalanie wyraźnie spada, ale to zauważyłem w każdym subaru.
8,8
Subaru Forester III
Terenowy 2.5 230KM 169kW
Spalanie przy oszczednym stylu jazdy w cyklu mieszanym pomiedzy 9-10. Na trasie można zejść przy oszczędnej jeżdzie poniżej 8 litrów. Za to przy prędkości powyżej 150 km/h to już 10, a nawet 12 litrów. Nigdy więcej niż 12 litrów przy bardzo dynamicznej jeżdzie nie spaliłem. Ta maszyna idzie do 225 km/h naprawdę błyskawicznie osiąga tę predkość, sprawdzałem na maksa kilka razy w Niemczech
Subaru Forester III