Szukaj

Informacje o Subaru Forester IV Terenowy 2.0D 147KM 108kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Czwarta generacja Subaru Forestera pojawiła się na rynku w 2013 r. Stylistycznie model ten ponownie został znacząco odmieniony. Jego rozmiary także uległy powiększeniu – jest o 35 mm dłuższy, 15 mm szerszy i 20 mm wyższy. Zwiększono również rozstaw osi. Tak jak poprzednie generacje, Forester IV powstał na zmodyfikowanej platformie podłogowej modelu Impreza. Niektóre techniczne rozwiązania ma również wspólne z modelem Legacy. Podobnie jak model poprzedniej generacji, Subaru Forester IV dostępny jest także w wersji z silnikiem Diesla.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 147 KM (108 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1600-2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Symmetrical AWD
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~PETTERVoss
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Uważam , że przed zakupem nowego auta największym błędem jest sugerowanie się wyłącznie jego wyglądem (aczkolwiek Forek w wersji Sport jest całkiem ładny- po faceliftingu wnętrze również jest całkiem przywoite jak na auto typu SUV) - najważniejszym krokiem jest przetestowanie minimum kilku aut danego segmentu- ja z małżonka tak zrobiłem i jednogłośnie wybór padł na Forestera .Odrzuciliśmy Mazde cx-5,Honde CRV model 2015 i Nissana X-treil - głównie ze względu na gorsze wyciszenie i gorsze trzymanie na krętych górskich drogach . Testowym Subaru jeżdziliśmy przez 2 dni , była to wersja 2.0d ze skrzynia cvt lineatronic + która ma 7 wirtualnych biegów ,pracuje w 2 trybach = ECONOMICZNYM i przy wciśnięciu pedału gazu do ponad 60 procent SPORTOWYM .- dokładnie taką sama wersję kupiliśmy :) POLECAM - samochochód przy spokojnej jeździe sprawia wrażenie auta z napędem elektrycznym
4,6
~Tomasz
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Samochód chyba doskonały (chyba, bo niektórzy mogą mieć zastrzeżenia do braku finezji w projekcie wnętrza tej generacji "forka", ale ja uważam, że nie jest ono ascetyczne, a zachowawczy wygląd rekompensowany jest dobrymi mat. wykończeniowymi) - świetnie się prowadzi (tzw frajda z jazdy, której nie da się opisać, trzeba się przejechać), jest dynamiczny, pali b. mało, jest b. dobrze wyciszony (obecnie rzadkość), ma komfortowe i przewidywalne przy tym zawieszenie. Bezawaryjny, świetny diesel - wbrew opiniom nieszczęśników, którym pewnie trafiły się wadliwe egzemplarze z lat 2008-2009 (chociaż reguły nie ma, mój sąsiad ma forka IV diesel z 2008r. z 200 tkm przebiegu bez awarii). Najlepszy w swojej klasie tzw suv-ów do 150 tys PLN, chociaż niedoceniany (pewnie ze wzgledu na brak reklam w tv)
5,0
~PETTERVoss
Subaru Forester IV
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Pojeździjcie... a potem sie wypowiadajcie...fani VW Auto daje poczucie bezpieczeństwa bez wzgledu na porę roku jak i nawierzchnię po której podróżujemy. Zakup świadomy- obejrzałem i przetestowałem kilka aut...po 2 dniach jazdy testowej Foresterem po kuracji odmładzajacej w automacie decyzja była prosta :)
Subaru Forester IV Terenowy