Szukaj

Informacje o Suzuki Alto III 1.0 54KM 40kW 1996-2002

Lata produkcji: 1996 – 2002
Segment: Auta najmniejsze
Mały miejski samochód segmentu A, zaliczany do grupy tzw. „kei-carów”. Produkowany w latach 1979-2014 (później tylko w Japonii). Pierwsze cztery generacje Alto z lat 1979-2005 były dostępne w Azji. Dopiero od szóstej generacji w roku 2002, model oferowany jest też na innych kontynentach, w tym w Europie. Ostatnia, siódma generacja Alto debiutowała w 2009 roku, wypełniając lukę w grupie maluchów marki, obok modeli Swift i Splash. Jej pierwowzorem był prototyp Suzuki A-Star Concept, zaś bliźniaczym modelem - Nissan Pixo. W 2014 roku następcą Alto na rynku europejskim i indyjskim został Suzuki Celerio.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że projektantom Alto zabrakło odwagi (albo pieniędzy?) i tylko w umownej formie wdrożyli koncepcje zastosowane w prototypie A-Star. To mógł być awangardowy maluch, a wyszedł maluch bardzo przeciętny. ~Powagosław
Luzacjusz
Małe samochody bywają ponoć najbardziej sexy. A ten? Bardziej sexy jest krasnal ogrodowy zapatrzony w grecką figurkę z gipsu wyginającą się pośrodku oczka wodnego z ceraty z metra ciętej, obłożonej kamieniami rzecznymi, przeplatanymi wężem świetlnym w kolorach tęczy. Ok., wystarczy. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2002 roku
Pojemność skokowa 993 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 54 KM (40 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 77 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 61 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,1
[email protected]
Hatchback 1.0 54KM 40kW
Suzuki Alto III
Drogi zakup na początek, praktycznie bez opcji (wręcz skromne wyposażenie), ale silnik (mechanika) bez usterek. Niskie koszty utrzymania, pali mniej niż maluch 126p; na trasie (rozgrzany silnik) 4,3 l/100 km do 6,8 m zimie i w miescie. Kupić i tylko tankować, no i co 10000 km przegląd.
4,3
~zadowolony właściciel
Hatchback 1.0 54KM 40kW
Suzuki Alto III
Biorąc pod uwagę klasę samochodu jest on napewno lepszy od popularnych i droższych Fiatów.Niezastąpiony w mieście.Przyjazny dla kierowcy i pasażerów.Estetycznie i dobrze zrobiony.Doskonały jako drugi samochód w domu.
3,8
~Zywiec
Hatchback 1.0 54KM 40kW
Suzuki Alto III
Nie oszukujmy się, to miejski bączek, który nigdy nie będzie limuzyną. Ale jak na tego typu samochód to na głowę bije Cieniasy, Tikony i inne miejskie samochodziki.
Średnie spalanie dla Suzuki Alto III 1.0 54KM 40kW 1996-2002
5,6
l/100 km
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Hatchback 1.0 54KM 40kW
Suzuki Alto III
Idealne auto dla kobiety, jezdzi nim moja żona ale czasem wsiądę :) Mało pali, zbiera się całkiem całkiem, maksymalna prędkość 156 km/h :) spala wtedy okolo 6 litrow. Jedynym minusem jest to, że gdy wsiądzie w niego więcej niż 250kg spalanie rośnie parabolicznie :P nawet ponad 8 litrów. Ruch miejski okolo 5. Super autko na zakupy i do ruchu miejskiego. I uwaga - jak na swoje rozmiary środek niesamowicie przestronny! Duzo wiekszy niz tico czy seicento a czesci taniutkie :) aaa no i japończyk ! :):):) pozdrawiam
5,3
Hatchback 1.0 54KM 40kW
Suzuki Alto III
Bączek pali niewiele, w mieście około 6-7 litrów, na trasie przy równej jeździe nie spali więcej jak 5 litrów. Części są niedrogie (wiele pasuje od Tico, albo innych Suzuki), serwis w normalnej cenie. Auto nie ma elektroniki, turbiny, koła dwumasowego i innych ciekawych wynalazków, więc nie ma się tak na prawdę co psuć.
5,5
Hatchback 1.0 54KM 40kW
Suzuki Alto III
Dla mnie pali 6L/100 czasem trochę więcej może mniej. Generalnie 6L/100 tylko miasto. Suzuki jest toporne ale trwałe. Kierownica bez wspomagania chodzi b. lekko. Odpala w każdy mróz. Dynamiczny silnik. Matizy spalają więcej, jeżdżą wolniej,rdzewieją ale faktycznie wyglądają lepiej. Lewarek zmiany biegów wymaga przyzwyczajenia. Części dostępne i tanie. Polecam na dojazdy pracy. Niektóre wersja mają ładna kolorystykę.