Szukaj

Informacje o Suzuki Grand Vitara

Lata produkcji: 1997 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1998 roku. Największy i najmocniejszy z terenowych samochodów Suzuki. Jego pierwsza generacja była większą i lepiej wyposażoną wersją Suzuki Vitara. W 2002 i 2004 roku model przechodził modernizacje. Wersja po faceliftingu była sprzedawana w USA pod nazwą Chevrolet Tracker. Po wycofaniu modelu Vitara w 2003 roku, Grand Vitara de facto zajął jego miejsce w ofercie Suzuki. Od 2005 roku na rynku dostępna jest druga generacja samochodu zbudowanego na platformie podłogowej GM Theta. W 2008 roku model przeszedł kolejną modernizację.
czytaj więcej
Powagosław
Wszechstronna terenówka za rozsądne pieniądze – to dwa argumenty przemawiające na korzyść tego auta. Dzięki nim, jego nabywcy nie muszą zbyt dokładnie przyglądać się nadwoziu Grand Vitary. Bo mówienie, że wygląda ono przeciętnie to komplement. ~Powagosław
Luzacjusz
Grand Vitara to podobno damska terenówka. Damska, czyli taka, która podoba się kobietom. A wiecie czemu kupują ją kobiety? Bo nie zrobiłby tego żaden normalny facet. Po co miałby płacić za nudę? ~Luzacjusz

Suzuki Grand Vitara – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Suzuki Grand Vitara - wyceny aut używanych

Nie wiesz na co Cię stać? Policz to z nami!
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,6
~jiiin
SUV 5d Facelifting 2012 2.4 VVT 169KM 124kW
Suzuki Grand Vitara II
Poniewaz auto bylo rekomendowane niedawno na Youtube (szczegolnie ta wersja silnikowa) przez vlogera za znacznym zasiegiem, to musze sie podzielic niestety moimi wrazeniami z posiadania tego wynalazku - moze uda sie kogos uratowac przed popelnieniem bledu. Silnik jest niby nowoczesny, ale zbyt delikatny do tego pojazdu. Byc moze w Kiwashi daje rade, ale tutaj brak mu momentu obrotowego w niektorych sytuacjach. Druga sprawa, to regulacja luzu zaworowego szklankami, toz to nawet wersja 2,0 ma regulacje podkladkami! I teraz wisienka na torcie - podobno w Australii odnotowano wiele przypadkow pekania glowicy w tym silniku, nawet na gwarancji - ja zignorowalem to ostrzezenie i kosztowalo 5000$ Otoz na wyjezdzie wakacyjnym w Slowenii, z przyczepa, klimat przypominajacy Australie z warunkow atmosferycznych - zagotowal sie nagle. Nie termostat, nie wentylatory, nie pompa, nic z tych prostych rzeczy. Kto zgadnie, co bylo dalej?
3,0
~Wojtek
SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW
Suzuki Grand Vitara II
Dla mnie kompletne rozczarowanie, spodziewałem się fajnego suva , flagowca marki , wygodny samochód do jazdy, z zaszczepionym czynnikiem offroadowym. Dostałem auto proste mało wyrafinowane i toporne w obyciu. Świetnie wyglada , ale jesli chodzi o wrażenia z jazdy jest bardzo źle. Mam wrażenie ze kompletnie nikt sie nei napracował nad tym samochodem , aby sprawiał jakąś przyjemnosc posiadaczowi. Absolutnie w tym samochodzie nie ma żadnego smaczka który sprawia , że czujesz się wyjatkowy i inni tego nei mają. Audio to katastrofa. Przy prędkosci 130 km/h masz ponad 4 tys obrotów co sprawia ze przy normalnej autostradowej prędkosci czyujesz sie jak w startującym samolocie. Fotele sa tak koszmarnie wyprofilowane że masz uczucie jakbys siedział na zjezdzalni, w dodatku z niewielką możliwością regulacji. wszystkie elementy wyposażenia działaja , ale to ich działanie jest takie byle jakie. Inżynierowie nei wpadli nawet na tak prozaiczna rzecz jak umieszczenie lampki w schowku. W terenie się sprawdza, ale jesli myslisz o zakupie Grand vitary jako samochodu do codzienniej jazdy po płaskich cywilnych drogach bedziesz potwornie zawiedziony.
4,6
~Mohinder
SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW
Suzuki Grand Vitara II
Samochod naprawde niezawodny. Robie normalny serwis i samochod sie odwdziecza niezawodnoscia. Moge sie przyczepic jedynie do halasu w srodku i jednego lozyska z ktorym mam problemy. Chodzi o lozysko kola posredniego paska wielorowkowego. Lozysko wymienialem po okolo 80000km i nastepne juz po 7000km i nastepne po okolo 10000km i znowu po okolo 10000km. Za kazdym razem kupowane lozysko SKF. Teraz kupilem komplet lozysko razem z kolem w serwisie Suzuki. Zobaczymy. Generalnie jestem bardzo zadowolony. Jeszcze dodam, ze bardzo pozytywnie zaskoczyly mnie swiatla przednie bo na prawde daja reade i dzialanie klimatyzacji, ktora radzi sobie rowniez bardzo dobrze
Średnie spalanie dla Suzuki Grand Vitara
7,4 – 14,2
l/100 km
7,7 – 9,0
l/100 km
9,7 – 15,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,7
Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW
Suzuki Grand Vitara I
Na LPG ok 1-1,5l więcej niż na pb. Od razu po zakupie auto lekko "zmotane" (podniesione ok 7cm, opony AT 235/70/16) Podane spalanie w cyklu mieszanym. 2,0 w nowej grandzie pali trochę mniej, ale w GV I praktycznie pancerna i bezobsługowa jednostka jeśli się leje dobry olej i regularnie zmienia filtry. (Nie trzeba pamiętać o regulacji luzów zaworowych, bo w GVI są na hydraulice. W szczególności zaleta przy LPG) Prosta konstrukcja, większość "bolączek" do ogarnięcia pod "chmurką", bez jakieś mega wiedzy w temacie mechaniki . Osobiście bezkosztowo ogarnąłem przedni napęd - kwestia uszczelnień w pompce podciśnienia. Piszę o tym, bo mechanik janusz zawołał za to 700zł). Klasyczna konstrukcja oparta na ramie, posiadająca klasyczny napęd 4x4 (stały napęd i dołączana przednia oś, co minimalizuje ryzyko wystąpienia potencjalnych usterek. W planach lift 10cm, większe opony i profilaktyczna wymiana obudowy przedniego mostu na stalową. Coraz więcej dostępnych materiałów nt. GVI w internecie, masa dostępnych części do modyfikacji (w pełni profesjonalne, jak i budżetowe). Ogólnie chwalę sobie za bezawaryjność i prostotę wykonania, dostępność części i niesamowitą frajdę w terenie, gdzie przy masie własnej ok 1350kg i lekkich modyfikacjach wyprawia niesamowite rzeczy.
13,7
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
Suzuki Grand Vitara II
Teoretycznie silniki 2,4 l na rynek Polski nie są przystosowane do zasilania gazem, ale zaryzykowałem i założyłem instalację. Na stacji obsługi uzyskałem informację, że klient dopiero po przejechaniu ok. 400 tys. km na gazie regenerował głowicę - więc w porównaniu z Pb koszty eksploatacji są bardzo niskie. Mam na gazie (instalacja BRC) przejechane ok. 50 tys. km bez żadnych problemów z odpalaniem, mocą - nie czuje się przejścia na gaz, wszystko bez najmniejszych problemów. Gaz tankuję na BP i przy corocznym przeglądzie instalacji LPG filtr gazu jest jak nowy. Zużycie średnie ok. 13 l/100 km - miasto i ograniczenie do 90 km/h, przy jeździe autostradowej z większymi prędkościami zużycie wzrasta do ok. 15 l/100 km. Jeżdżę płynnie i dynamicznie i w czasie jazdy nie zastanawiam się nad zużyciem paliwa. Biorąc pod uwagą stały napęd 4x4 i masę pojazdu jest to zużycie do zaakceptowania.
7,8
SUV 1.9 DDiS 129KM 95kW
Suzuki Grand Vitara II
Jeżeli Vitara jest delikatnie traktowana to potrafi zejść do fajnego spalania. Jak na 4x4 uważam że jest ok, ale chce mu podnieść moc do 150km bo trochę brakuje. roczniki 05-07 nie miały dwumasy, a wibrowanie samochodu to oznaka zużycia sprzęgła i ustąpi jedynie po założeniu oryginalnego zestawu. Jak Wam padnie turbo to nie regenerujcie, kupicie nowe lub używane. Z DPF em nie było problemów. Olej co 10.000 + filtr paliwa i nic się nie będzie działo. Często nie działają silniczki spryskiwacza do lamp. nowy kosztuje 850zł, ale pasuje od Mitsubishi Galanta, ja kupowałem za 50zł. Właściwości terenowe bardzo dobre.
Silnik - odgłos "klekotania" w wąskim zakresie obrotów.
  • Suzuki Grand Vitara II SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam. Mam problem z dziwnymi odgłosami z silnika. Odgłosy przypominają "klekotanie" zaworów, dzieje się to w bardzo wąskim przedziale obrotów (zazwyczaj w okolicach 2000 obr/min. Dzieje się to w momencie gdy dodaję gazu lub ujmuję, lub gdy zdejmuję nogę z "gazu" podczas redukcji biegów. Liczyłem, że problemem jest rozrząd, ale po wymianie rozrządu i regulacji zaworów problem nie ustąpił. Zauważyłem, że ten odgłos "klekotania" jest intensywniejszy przy rozgrzanym silniku, ale po dolaniu oleju prawie do stanu "max" ten odgłos jest cichszy i krótszy. Przy wymianie rozrządu nie zostało wymienione podwójne koło zębate (pośrednie). Zauważyłem, że silnik lubi brać olej. Czytałem w prasie motoryzacyjnej, że ten silnik (2.0 benzyna) zużywa na 1000 km 1 - 1,5 l. oleju. Czy to prawda? Pozdrawiam. Ireneusz Stepień
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Klocki i tarcze.
  • Suzuki Grand Vitara I
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Fabryczne tarcze po przebiegu ok. 100 tys. były nazwijmy to "zryte"... + klocki fabryczne wymienione choć jeszcze 30 tys. by zrobiły. Po prostu nie interesując się osobiście dałem się naciągnąc zdając się na mechaników "(już tu moja noga nie postanie:)!". O te kilometry za wcześnie bo nie byłem przy wymianie ale klocki widziałem:). Tu muszę dodać że oceniam przez pryzmat auta japońskiego. Zryte ale do toczenia. Operacja nieopłacalna. Tarcze były wzdłużnie poradłowane i to mocno (fabryczny komplet). Dałem szansę tarczom i ja dałem się ułożyć nowym klockom... "Hebel" wciska w szybę ale myślę bez kryptoreklamy że klocki L...s TRV są myślę najlepszym wyjściem. Drogie przyzwoicie. Avensisem zrobiłem ok. 100 tys. na tych gnatach!...
1 komentarz
brak mocy silnika, komputer wykazuje masę błędów
  • Suzuki Grand Vitara I Standard
  • inne
Włączyła się kontrolka z symbolem silnika. Najpierw- zły sterownik, potem kolejno: czujnik na pompie, pompa (mała el., wymieniono, stara okazała się sprawna), trochę jeździł i znowu czek silnika, zaczął tracić moc, słychać turbinę, zaczął gasnąć w trakcie jazdy. Odłączono immobiliser, elekrtonik wymienił czujnik pompy, trochę jeźdił i znów gasł. Mechanik- pompa główna, wymieniona. Jeździ, ale czek się włączył, w trakcie jazdy ok, ale po wysprzęgleniu spadają obroty i nie można przegazować (obroty do ok. 2 tys. i nie idzie dalej) po wrzuceniu biegu jedzie. Może komputer? Nie udało się czekamy na nowy komputer razem z immobiliserem
Problem rozwiązany
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 30
2,3
Standard 1.6 i 16V 94KM 69kW
Suzuki Grand Vitara I
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Przejechałem na gazie ok 5tkm przez 5 m-cy. Na początku, tj przez jakieś 1500-2000 km było ok. Później się zaczęło... samochód sam zaczął przełączac się na benzynę, szarpac, gasnąc... Oczywiście w ramach gwarancji pojechałem z reklamacją. Błąd naprawiono, przy okazji zmniejszono zużycie paliwa do ok. 11-12litrów. Sytuacja powtórzyła się po około 2 tygodniach. Ponowna wizyta,...
4,3
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
Suzuki Grand Vitara II
homologacja: P.H. ALEX, Tadeusz Ożarowski, Brzozowo Antonie
instalacja: LPGTECH 300 OBD
przebieg: 55 tys. km
użytkowana przez: 23 tys. km
Nie czuję różnicy, no może w kieszeni zostaje trochę więcej złotówek. Warto wybrać troszkę lepsze graty, jak narazie 1,5 roku eksploatacji. Przeglądy co 15000 km., wymiana oleju co 10000. Instalacja założona bardzo estetycznie, nie widać nic pod maską co mogłoby szpecić, osiągi zadawalające. Zawory trzeba pilnować bo nie ma regulacji hydraulicznej. Instalacja Alex OBD,...
5,0
SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW
Suzuki Grand Vitara II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 155 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Silnik pracuje bez zarzutu, ładnie wkręca się na obroty, nie ma szarpania nawet jak się mocniej doda gazu, czy odpala na zimnym. W zimie przy niskich temperaturach też nie było żadnych problemów. Co najważniejsze pozostała moc. Zamontowana instalacja BRC SQ 32 z OBD.
Suzuki Grand Vitara