Szukaj

Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1998 roku. Największy i najmocniejszy z terenowych samochodów Suzuki. Jego pierwsza generacja była większą i lepiej wyposażoną wersją Suzuki Vitara. W 2002 i 2004 roku model przechodził modernizacje. Wersja po faceliftingu była sprzedawana w USA pod nazwą Chevrolet Tracker. Po wycofaniu modelu Vitara w 2003 roku, Grand Vitara de facto zajął jego miejsce w ofercie Suzuki. Od 2005 roku na rynku dostępna jest druga generacja samochodu zbudowanego na platformie podłogowej GM Theta. W 2008 roku model przeszedł kolejną modernizację.
czytaj więcej
Powagosław
Wszechstronna terenówka za rozsądne pieniądze – to dwa argumenty przemawiające na korzyść tego auta. Dzięki nim, jego nabywcy nie muszą zbyt dokładnie przyglądać się nadwoziu Grand Vitary. Bo mówienie, że wygląda ono przeciętnie to komplement. ~Powagosław
Luzacjusz
Grand Vitara to podobno damska terenówka. Damska, czyli taka, która podoba się kobietom. A wiecie czemu kupują ją kobiety? Bo nie zrobiłby tego żaden normalny facet. Po co miałby płacić za nudę? ~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Promień skrętu 5,5 m
Długość 4500 mm
Szerokość 1810 mm
Wysokość 1695 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1695 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Rozstaw kół - przód 1540 mm
Rozstaw kół - tył 1570 mm
Zwis przedni 785 mm
Zwis tylny 1075 mm
Prześwit 200 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1010 mm
Wysokość siedziska przedniego 740 mm
Długość siedziska przedniego 500 mm
Wysokość oparcia przedniego 670 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 925 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 360 mm
Długość siedziska tylnego 500 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1490 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1460 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1386 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 398 l
Długość do oparcia tylnej kanapy 690 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1500 mm
Wysokość progu załadowczego 680 mm
Kąt natarcia 29 stopnie
Kąt rampowy 19 stopnie
Kąt zejścia 27 stopnie
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Zibi z zadupia gdzie prawilne auto jeŹdzi
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
Po pierwsze nie mogłem dodać swojego opisu przez to, że podałem za duży przebieg...!! Moje auto jest lepsze od nowego!!! o co tu chodzi!!! Które auto ma przebieg 1000 km z fabryki jak jeszcze się go nie wyczuje co potrafi!!! Każdy z użytkowników pisze co mu leży na sercu są bolączki itd. ja auto kupiłem jako piąty właściciel i jeżdżę nim od pięciu lat i jeszcze do tej pory nie miałem z nim żadnych poważnych problemów. Raz z mojej winy zniszczyłem chłodnice od klimatyzacji bo wjechałem w za dużą skarpę gdzie był pień wystający na ok 30 cm zasypany oczywiście. Ale na tą chwilę to tyle problemów z poważnych a ma już przeze mnie przelatane ponad 200 tysięcy. Zmieniam olej z filtrami co 10 i nie patrzę... płukanka wlatuje i tylko patrze jak mi rura z tyłu rdzewieje XD zero czarnych nalotów jak w większości aut widzę i tylko się śmieje z debili bo kupili chłam XD a podstawa klocki już dwa razy i tarcze ale to normalne zawieszenie do tej pory jak kupiłem nie ruszone i na diagnostyce normalnie bez luzów gniecie do 75%... Głowice niby pękają ale takiego problemu nie widzę i już ma 320 tysięcy wylatane. Jestem zdania jak kto dba tak ma i tyle. Od razu napiszę jak ktoś się spodziewa kultury od silnika to się grubo pomyli bo on jest jak gladiator! Ma swoje zdanie i h.uj! Trochę trzesie ale ma to w naturze i zdania nie zmienia jak rudy co 5 minut. I to jest najlepsze, że jest przewidywalny
Dodane 7 miesięcy temu
4,9
~San miguel
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
Auto bardzo solidne dobrze wykonane PONADCZASOWE całkowicie BEZAWARYJNE wersja ( Premium De lux) skóra pieknie pachnie super wykanane wnętrze dynamika ok 10s do 100km wystarczy to nie jest wyścigówka spalanie miasto trasa 9-10l to jest dobry winik jezdziłem 2,0vvti i tyle samo palł a elastycznosc dużo gorsza silnik bardzo cicho pracuje praktycznie tylko szum słychać skrzynia płynnie przerzuca w terenie daje radę napewno jest to auto także o właściwościach terenowych w porównaniu do RAV 4i CRV czy X3 Swietnie nadaje sie do ciągnięcia przyczep kampingowych itp klasyczna bryła ponadczasowa daje mu przewagę stylistyczną nad konkurencją bdb jakość wykonania przemyślane wnętrze zdecydowanie Auto długo jeszcze na topie. Polecam tylko te opcje bogato wyposażone gdyż Suzuki stosuje naprawdę wysokiej jakości materiały w klasie premium XENONY świetnie rozświetlają a Nawigacja Pioneer super z możliwoscią oglądania filmów. Auto wysokiej klasy w wersji Premium De Lux
Dodane 7 lat temu
4,2
~Paweł
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
Auto bardzo wdzięczne w jeździe po trudnych drogach asfaltowych z dziurami i gruntówkach czyli wszędzie. Wjeżdża pod każde krawężniki. Silnik 2.4 daje radę pod światłami i w trasie i jest bardzo cichy. Fotele super wygodne z przodu. Spalanie miasto i trasa 9 l bez względu zima czy lato co nie jest mało ale nie jest dużo ze względu na ciężar auta i stały napęd 4 x 4. Wysoka pozycja za kierownicą. Nie jest to duże auto ale sprytne przy parkowaniu. Auto jest dość twarde ale bez przesady. Spełnia moje oczekiwania. Zapłaciłem za Premium 92 tys. zł i wtedy nie było lepszej oferty auta z takim wyposażeniem i możliwościami a mieszkam na wsi.
Dodane 11 lat temu
Średnie spalanie dla Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting
9,7 – 12,0
l/100 km
8,9
l/100 km
11,3 – 13,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,7
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
Teoretycznie silniki 2,4 l na rynek Polski nie są przystosowane do zasilania gazem, ale zaryzykowałem i założyłem instalację. Na stacji obsługi uzyskałem informację, że klient dopiero po przejechaniu ok. 400 tys. km na gazie regenerował głowicę - więc w porównaniu z Pb koszty eksploatacji są bardzo niskie. Mam na gazie (instalacja BRC) przejechane ok. 50 tys. km bez żadnych problemów z odpalaniem, mocą - nie czuje się przejścia na gaz, wszystko bez najmniejszych problemów. Gaz tankuję na BP i przy corocznym przeglądzie instalacji LPG filtr gazu jest jak nowy. Zużycie średnie ok. 13 l/100 km - miasto i ograniczenie do 90 km/h, przy jeździe autostradowej z większymi prędkościami zużycie wzrasta do ok. 15 l/100 km. Jeżdżę płynnie i dynamicznie i w czasie jazdy nie zastanawiam się nad zużyciem paliwa. Biorąc pod uwagą stały napęd 4x4 i masę pojazdu jest to zużycie do zaakceptowania.
Dodane 5 lat temu
8,1
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 1.9 DDiS 129KM 95kW
Minimalne zużycie paliwa przy spokojnej jeździe na drogach krajowych 90-100 km/h - 6,3 l/100km; jadąc autostradą 130-140 km/h - 8,4 l/100km; w korkach wrocławskich 8,5-9,5 l/100km (silnik 1,9 DDIS poddany tuningowi przez autoryzowany serwis SUZUKI - moc podniesiona do 160 KM).
Dodane 5 lat temu
10,8
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.0 140KM 103kW
Przejechałem 75000 spalanie od 8,5 do 13,5 . Zima w dużym mieście 13 latem 10-11. Trasa jeśli powyżej 120km/h 10l.Przy spokojnej jeździe do 110km/h 8-9l(trasa na Chorwację 2+2 osoby, bagaż). Na lokalnych drogach przy jeździe do 90 km/h podobnie.Jeśli chce się oszczędnie jeździć trzeba starać się nie przekraczać 3500obr/min. Wg mnie auto idealne poza miasto do poruszania się po lokalnych drogach,różne warunki drogowe nie straszne.
Dodane 11 lat temu
Silnik - odgłos "klekotania" w wąskim zakresie obrotów.
  • Suzuki Grand Vitara II SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam. Mam problem z dziwnymi odgłosami z silnika. Odgłosy przypominają "klekotanie" zaworów, dzieje się to w bardzo wąskim przedziale obrotów (zazwyczaj w okolicach 2000 obr/min. Dzieje się to w momencie gdy dodaję gazu lub ujmuję, lub gdy zdejmuję nogę z "gazu" podczas redukcji biegów. Liczyłem, że problemem jest rozrząd, ale po wymianie rozrządu i regulacji zaworów problem nie ustąpił. Zauważyłem, że ten odgłos "klekotania" jest intensywniejszy przy rozgrzanym silniku, ale po dolaniu oleju prawie do stanu "max" ten odgłos jest cichszy i krótszy. Przy wymianie rozrządu nie zostało wymienione podwójne koło zębate (pośrednie). Zauważyłem, że silnik lubi brać olej. Czytałem w prasie motoryzacyjnej, że ten silnik (2.0 benzyna) zużywa na 1000 km 1 - 1,5 l. oleju. Czy to prawda? Pozdrawiam. Ireneusz Stepień
Dodane 9 lat temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Kontrolka czerwona stop - awaria silnika
  • Suzuki Grand Vitara II SUV 1.9 DDiS 129KM 95kW 2005-2008
  • silnik
  • 134 tys. km
Suzuki grand Vitara 2008, DDiS, 1,9 - kiedy dłużej chodzi na wolnych obrotach, po przejechaniu ok 200 m załącza się czerwona kontrolka silnika STOP, a silnik hamuje tym mocniej im więcej gazu się dodaje (np. przy rozpędzaniu do zmian biegu) , błąd P0089 - coś z ciśnieniem silnika? Opiłki metalu w filtrze paliwa, czy może chodzić o pompę paliwową. Wcześniej problemy z EGR i DPF.
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
3 komentarze
pompy ABS i ESP
  • Suzuki Grand Vitara II SUV
  • układ hamulcowy
PO 10 LATACH EKSPLOATACJI ZAPALIŁA SIĘ KONTROLKA ESP .W autoryzowanym serwisie za wymianę zażyczyli 8500 zł .żaden zamiennik nie wchodzi w grę stwierdzili że, to wada fabryczna i nie da się naprawić. Znalazłem w Polsce warsztat, KTÓRY naprawia takie pompy i udziela dożywotniej gwarancji koszt naprawy na miejscu to 1000 zł. można wysłać kurierem koszt. 800 zł . Zakład znajduje się w Ozorkowie pod Łodzią. naprawa po umówionej wizycie trwa ok. 2 godzin. wada fabryczna zakład w Ozorkowie
Dodane 9 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
4,3
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
homologacja: P.H. ALEX, Tadeusz Ożarowski, Brzozowo Antonie
instalacja: LPGTECH 300 OBD
przebieg: 55 tys. km
użytkowana przez: 23 tys. km
Nie czuję różnicy, no może w kieszeni zostaje trochę więcej złotówek. Warto wybrać troszkę lepsze graty, jak narazie 1,5 roku eksploatacji. Przeglądy co 15000 km., wymiana oleju co 10000. Instalacja założona bardzo estetycznie, nie widać nic pod maską co mogłoby szpecić, osiągi zadawalające. Zawory trzeba pilnować bo nie ma regulacji hydraulicznej. Instalacja Alex OBD,...
Dodane 8 lat temu
5,0
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Samochód Sprawny mimo dość specyficznej pracy silnika (taki mróczek ) działa bardzo dobrze instalacja gazowa bez najmniejszych zastrzeżeń odnośnie silnika nie czuć tych koni pod maską trochę mało żwawy , samochód daję sobie radę w niewielkim terenie co jest dość przyjemne w zimę . Wykonuje przeglądy raz na 10 tyś km czyszcząc filtry które dość szybko się brudzą przez...
Dodane 10 lat temu
5,0
Suzuki Grand Vitara II
SUV 5d Facelifting 2.4 VVT 169KM 124kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Po zapoznaniu się z opiniami w internecie na temat zakładu postanowiłem oddać moje auto w celu zainstalowania LPG właśnie tam. Nie zawiodłem się .Silnik funkcjonuje idealnie-jak na benzynie.Polecam wszystkim.
Dodane 14 lat temu
Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów