Szukaj

Informacje o Suzuki Splash Hatchback

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Auta najmniejsze
Miejski samochód segmentu B produkowany od 2008 roku. W europejskiej ofercie Suzuki Splash zastąpił model Wagon R+. W porównaniu do swojego poprzednika wyróżnia się znacznie ciekawszą, bardziej opływową sylwetką zaprojektowaną przez Akirę Kamio. Splash został zbudowany na zmodyfikowanej platformie podłogowej modelu Swift. Bazuje na prototypie Project Splash zaprezentowanym w 2006 roku. Splash jest owocem współpracy Suzuki z Oplem. Wiele rozwiązań dzieli z bliźniaczym modelem Agila.
czytaj więcej
Powagosław
Całkiem zgrabny i przyjemnie wyglądający samochodzik. Patrząc na Wagon R+ nie sposób uwierzyć, jak wielki postęp w projektowaniu aut dokonał się w ostatnich latach w Suzuki. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiecie, że w Japonii, przed każdą poranną odprawą, załogi odśpiewują hymny ku czci swego chlebodawcy? W Suzuki te pieśni muszą być strasznie nudne, bo Splash jakiś taki bez polotu. Bardziej fajny niż niefajny, ale bez polotu. ~Luzacjusz

Suzuki Splash Hatchback – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 9,4 m
Promień skrętu 4,7 m
Długość 3715 mm
Szerokość 1680 mm
Wysokość 1590 mm
Rozstaw osi 2360 mm
Rozstaw kół - przód 1470 mm
Rozstaw kół - tył 1480 mm
Prześwit 150 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 573 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 178 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,3
~Wnuk
Suzuki Splash
Hatchback 1.2 86KM 63kW
Samochód był kupiony dla dziadka, który ze względu na wiek potrzebował auta z wysokim siedzeniem i automatyczną skrzynią biegów na dosłowne dojazdy do kościoła i z powrotem. Od roku ja z niego korzystam i dojeżdżam nim do pracy jakieś 30km po drogach w terenie niezabudowanym i zabudowanym w proporcji ok 75 do 25 bez stania w korkach czy na światłach. Spalanie na poziomie 5,8L/100 wg komputera. Przy 182cm trudno mi znaleźć wygodną pozycję, brakuje regulacji kierownicy w 2 osiach a po dłuższym czasie w aucie bolą nogi. Lusterko środkowe duże, dobrze widać do tyłu ale za to przeszkadza przy moim wzroście zwłaszcza w mieście na pasach. Fotele podgrzewane. Radio słabo łapie fale, ale to prawdopodobnie kwestia anteny. Klima szybko chłodzi oraz równie szybko grzeje. Zawieszenie i budowa auta (uwaga na boczne wiatry!) nie motywuje do sportowej jazdy, ale automatyczna skrzynia potrafi zaskoczyć pozytywnie przy żwawym starcie spod świateł. Co do skrzyni, to nie lubi temp. poniżej 10 stopni, pojazd niechętnie wrzuca 4 bieg gdy jest zimny. Nie da się również wymusić wrzucenia wyższych biegów dźwignią zmiany biegów. Odradzam podróże z prędkością powyżej 110km'h gdyż samochód nie jest wyciszony a obroty silnika przekraczają 3200obr/min. Ogólnie to pojazd oceniam dobrze, jest świetny na miasto i na dojazdy do pracy, bardzo ekonomiczny, zwinny i sympatyczny w zielonym kolorze :)
4,4
~SZ
Suzuki Splash
Hatchback 1.3 DDiS 75KM 55kW
Mega Pozytywnie zaskakuje! Małe z zewnątrz, obszerna kabina z przodu i z tyłu. Bagażnik idealny na zakupy. Z tyłu dziecko w fotelik ma idealną ilość miejsca, mega wygodnie wkłada się dzieciaczka do fotelika - nie tylko ze względu na wysokość ale również rozmiar otworu drzwiowego. Bagażnik dzięki podwójnej podłodze bardzo praktyczny w dolną cześć wkładamy wszystkie potrzebne rzeczy. Góra zostaje na zakupy. We wnętrzu sporo miejsca na drobiazgi, dwa spore schowki plus kieszenie w drzwiach przód + 2 uchwyty na napoje  z tyłu oczywiście BRAK ale cóż. Technicznie z IDSI czyli JTD ma kilka dość kosztownych drobiazgów jeśli chodzi o eksploatację tj. Chłodnica Cieczy – droższa niż klimatyzacji, Rdzewiejący przewód z wlewu paliwa do zbiornika sporo ponad 300 PLN, oraz końcowy układ wydechowy w wersji z DPF. Reszta to tanioszka, a silnik pali całe 2x NIC . Przyjemność z jazdy psuje tylko - wybierak biegów średnio precyzyjny, ale to jak w każdym z tą skrzynią tj. Agila, Panda, Ka MK2, F 500 ten sam „cudowny” temat . Na plus trzeba jeszcze zaznaczyć duuuże lusterka zewnętrzne co znacznie ułatwia życie przy tej wysokości autka. Z minusów brak wersji z seryjnym zestawem głośnomówiącym. Sam zamontowałem BURY serii 90xx + kostki ISO (allegro za 45 PLN max) i działa cudnie + oczywiście wymiana głośników z oddzielnymi TWEET z przodu bo niestety jakość nawet rozmów na fabrycznych głośniczkach jest jak rozmowa z przez pudełko po obuwiu . Zasadniczo Bardzo Polecam!
4,1
~Mateusz.
Suzuki Splash
Hatchback 1.2 86KM 63kW
Ocena tego auta powinna być bardzo ukierunkowana. Tzn. wszystko zależy o celu do jakiego potrzebujemy auta. Suzuki posiadał mój ojciec, a że posiadał je w momencie kiedy mieszkałem z rodzicami, auto to było bardzo często użytkowane przez moją osobę. Zakładając, że miało to być auto do jazdy miejskiej to chyba jeden z najlepszych wyborów. Jeśli auto miało służyć jako "główne w rodzinie" jak było w przypadku mojej rodziny to radzę to przemyśleć. Jest to auto segmentu B z wyjątkowo małym bagażnikiem. Jego zastosowanie w jeździe miejskiej jest nieocenione, ale przy próbie zapakowania rodziny na wyjazd wakacyjny robiło się co najmniej ciekawie. Auto nieprzystosowane do wielogodzinnej jazdy. Postaram się wypisać poszczególne oceny z 2 punktów widzenia. Jako auto typowo miejskie i rodzinne.
Średnie spalanie dla Suzuki Splash Hatchback
6,0 – 6,1
l/100 km
4,8
l/100 km
4,7 – 7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,4
Suzuki Splash
Hatchback 1.3 DDiS 75KM 55kW
auto rewelacyjnie ekonomiczne ! Udało mi sie zejsc ze spalaniem do 3,8 litra ale to przy PSJ :) dojazdy do pracy - predkosć do 110 km/h - do 2,5 tys obrotów i spalanie 4,3 l wiec rewelka. Zima miałem przygode z letnim paliwem (zatankowanym 23. grudnia na dużej stacji Orlenu) wiec juz teraz bede pamietal zeby w razie watpliwości co do zamarzalności paliwa -> dodawać uszlachetniacz. Po ogrzaniu silnika auto odpaliło, ale wczesniej straciłem duzo nerwów- a to po pprostu wytrąciła sie parafina w filtrze paliwa bo olej napędowy nie był odpowiedni do niskich temperatur. Auto zdecydowanie polecam !
5,7
Suzuki Splash
Hatchback 1.0 65KM 48kW
Przejechałem dopiero 5 tys km. Ale odpisuje dokładnie licznik i tankuję pod kurek. Spalanie nigdy jeszcze nie przekroczyło mi 6 litrów, obojętnie jak bym nie jeździł. Przy jeździe 50% poza miastem spaliło mi po 600km 5,6l. Wydaje mi się, że nie jest najgorzej, zważywszy na to, że jest to auto o wiele wygodniejsze niż np. Citroen C1 albo Peugot 107 itp. Nie miałem okazji jechać gdzieś daleko tym autem, ponieważ mam do tego drugi samochód większy, dlatego nie wiem jakie może być jego spalanie na takiej trasie.
7,2
Suzuki Splash
Hatchback 1.2 86KM 63kW
Autko ładnie się zbiera, skrzynia automat 4 biegowa wcale nie przeszkadza, bardzo dobrze robię radzi. Jeśli chodzi o spalanie to minimum 7 litrów w zimie śmiało w mieście koło 10. Jak na takie autko to bardzo dużo. Ale skrzynia 4 biegowa ciągnie wysoko obroty przed zmiana to zapewnię dlatego. Ogólnie wrażenia z każdy ponadprzeciętne gdyż w środku jest zaskakująco „dużo” miejsca i jest dużo miejsca nad głowa.
Suzuki Splash Hatchback