Szukaj

Informacje o Suzuki Splash Hatchback 1.2 86KM 63kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Auta najmniejsze
Miejski samochód segmentu B produkowany od 2008 roku. W europejskiej ofercie Suzuki Splash zastąpił model Wagon R+. W porównaniu do swojego poprzednika wyróżnia się znacznie ciekawszą, bardziej opływową sylwetką zaprojektowaną przez Akirę Kamio. Splash został zbudowany na zmodyfikowanej platformie podłogowej modelu Swift. Bazuje na prototypie Project Splash zaprezentowanym w 2006 roku. Splash jest owocem współpracy Suzuki z Oplem. Wiele rozwiązań dzieli z bliźniaczym modelem Agila.
czytaj więcej
Powagosław
Całkiem zgrabny i przyjemnie wyglądający samochodzik. Patrząc na Wagon R+ nie sposób uwierzyć, jak wielki postęp w projektowaniu aut dokonał się w ostatnich latach w Suzuki. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiecie, że w Japonii, przed każdą poranną odprawą, załogi odśpiewują hymny ku czci swego chlebodawcy? W Suzuki te pieśni muszą być strasznie nudne, bo Splash jakiś taki bez polotu. Bardziej fajny niż niefajny, ale bez polotu. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 86 KM (63 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 114 Nm przy 4400 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika K12B.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Silnik

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,3
~Wnuk
Suzuki Splash
Hatchback 1.2 86KM 63kW
Samochód był kupiony dla dziadka, który ze względu na wiek potrzebował auta z wysokim siedzeniem i automatyczną skrzynią biegów na dosłowne dojazdy do kościoła i z powrotem. Od roku ja z niego korzystam i dojeżdżam nim do pracy jakieś 30km po drogach w terenie niezabudowanym i zabudowanym w proporcji ok 75 do 25 bez stania w korkach czy na światłach. Spalanie na poziomie 5,8L/100 wg komputera. Przy 182cm trudno mi znaleźć wygodną pozycję, brakuje regulacji kierownicy w 2 osiach a po dłuższym czasie w aucie bolą nogi. Lusterko środkowe duże, dobrze widać do tyłu ale za to przeszkadza przy moim wzroście zwłaszcza w mieście na pasach. Fotele podgrzewane. Radio słabo łapie fale, ale to prawdopodobnie kwestia anteny. Klima szybko chłodzi oraz równie szybko grzeje. Zawieszenie i budowa auta (uwaga na boczne wiatry!) nie motywuje do sportowej jazdy, ale automatyczna skrzynia potrafi zaskoczyć pozytywnie przy żwawym starcie spod świateł. Co do skrzyni, to nie lubi temp. poniżej 10 stopni, pojazd niechętnie wrzuca 4 bieg gdy jest zimny. Nie da się również wymusić wrzucenia wyższych biegów dźwignią zmiany biegów. Odradzam podróże z prędkością powyżej 110km'h gdyż samochód nie jest wyciszony a obroty silnika przekraczają 3200obr/min. Ogólnie to pojazd oceniam dobrze, jest świetny na miasto i na dojazdy do pracy, bardzo ekonomiczny, zwinny i sympatyczny w zielonym kolorze :)
4,1
~Mateusz.
Suzuki Splash
Hatchback 1.2 86KM 63kW
Ocena tego auta powinna być bardzo ukierunkowana. Tzn. wszystko zależy o celu do jakiego potrzebujemy auta. Suzuki posiadał mój ojciec, a że posiadał je w momencie kiedy mieszkałem z rodzicami, auto to było bardzo często użytkowane przez moją osobę. Zakładając, że miało to być auto do jazdy miejskiej to chyba jeden z najlepszych wyborów. Jeśli auto miało służyć jako "główne w rodzinie" jak było w przypadku mojej rodziny to radzę to przemyśleć. Jest to auto segmentu B z wyjątkowo małym bagażnikiem. Jego zastosowanie w jeździe miejskiej jest nieocenione, ale przy próbie zapakowania rodziny na wyjazd wakacyjny robiło się co najmniej ciekawie. Auto nieprzystosowane do wielogodzinnej jazdy. Postaram się wypisać poszczególne oceny z 2 punktów widzenia. Jako auto typowo miejskie i rodzinne.
3,9
~Piotr
Suzuki Splash
Hatchback 1.2 86KM 63kW
Opis może krytyczny, ale wskazuję na wady. Należy jednak podkreślić, że dotyczą głównie elastyczności (może subiektywnej), prześfitu i widoczności oraz miejsca z tyłu dla osoby o moim wzroście. Problem widocznosci jest moim zdaniem bardzo poważny. Suzuki daje regulację foteli, kierownicy, ogrom miejsca nad głową - ale lusterko mam przed oczami. Wysokim osobom proponuję w salonie zrobić sobie jazdę próbną. Osoby poniżej 180 cm, które nie mają tony bagażu będą zadowolone. Trzeba podkrelić, że jest to mały samochód i relatywnie tani - także oczekiwania muszą być również takie. Jest to samochód chyba taki jak reklamują - dla młodego małżeństwa z 1 dzieckiem do jazdu po asfalcie. Niedrogi w utrzmaniu, sympatyczny, 1,2 przy wyższych obr. dynamiczny - dziecko do fotelika a wózek po złożeniu 3/4 kanapy do bagażnika. Za dzieckiem jeszcze mała torba z pieluchami i soczkami się zmieści. Przejechałem dopiero 4000 km i jak dale będzie bezawaryjne to super. Ja pomimo w/w wad coraz bardziej lubię to autko.
Suzuki Splash Hatchback