Szukaj
Toyota
Toyota
4,2 (10 984 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Toyota w pigułce

Test euroncap Toyota Auris 1.6 mid grade, RHD

Toyota Auris 1.6 mid grade, RHD
2013
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1300 kg
Wynik testu
92%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
68%
Zabezpieczenie przechodnia
66%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 92 %

Podczas testu zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych obu pasażerów zajmujących miejsca z przodu. Model pokazała, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom innych wielkości, zajmującym pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej, czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Jednakże, drzwi tylne od strony kierowcy podczas testu otworzyły się stwarzając niebezpieczeństwo uszkodzenia ciała pasażerów zajmujących miejsca z tyłu i model został ukarany . W teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej kierowcy była należyta, innych regionów ciała była dobra. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
15,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,5pkt
Zderzenie ze słupem
7,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,3pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 84 %

Euro NCAP używa ulepszonych manekinów dziecka i stosuje szersze oceny CRS. Na podstawie odczytów z czujników umieszczonych na manekinach model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego w dynamicznych próbach udarności. W teście zderzenia czołowego oraz wpływu bocznego ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko urazów ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu Fotele umieszczone w samochodzie umożliwiają zainstalowanie fotelika dla dziecka na każdym miejscu, wyjątek stanowi miejsce środkowe z tyłu. Poduszka powietrzna pasażerska może zostać odłączona co pozwala na umieszczenie fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej, system ten został nagrodzony.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
0,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Takata G-Child
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,6pkt
Instrukcja
0,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

25 pkt | 68 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego. Frontowa krawędź maski zapewniła dobrą ochronę miednicy. W większości obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę dziecka oraz osoby dorosłej maska zapewniała dobrą ochronę. W obszarach wokół filarów przedniej szyby zapewniona ochrona była kiepska.

Głowa
16,8 pkt
Miednica
2,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 66 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja, z tego powodu nie podlegał ocenie.

Ogranicznik prędkości
3,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
0,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia