Szukaj

Informacje o Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia

W Aurisie hitem jest wariant hybrydowy i faktycznie warto go rozważyć. W mieście zadowoli się niewielką ilością paliwa, a w trasie zachowuje elastyczność i dynamikę. Trzeba tylko przyzwyczaić się do skrzyni biegów utrzymującej silnik na wysokich obrotach podczas przyspieszania i raczej znikomej przyjemności z jazdy. To po prostu auto do przemieszczania się. Tańszą i dobrą alternatywą dla niewymagających kierowców jest benzynowy motor 1.33 99KM lub diesel 1.6 D-4D 112KM. Słabsze wersje są trochę za słabe do tego auta, a najlepszym kompromisem pomiędzy osiągami i ceną jest 1.6-litrowy silnik benzynowy o mocy 132KM.

czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz

Dane techniczne Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018

Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,3 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni

Oceny Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018

Liczba ocen: 11
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Brak poważnych usterek + Brak drobnych usterek + Koszty utrzymania

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~zzz
Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Toyota Auris II
Świetny samochód. Bardzo ekonomiczny. -niskie spalanie zarówno w mieście jak i na trasie. Wygodne, ładne i ergonomiczne wnętrze, bogate wyposażenie. Kapitalne fotele przednie. Doskonałe właściwości jezdne -dobre tłumienie nierówności, świetne trzymanie w zakrętach (auto jeździ jak przyklejone do drogi). Dobre wyciszenie i wysoki komfort podróżowania. Genialna skrzynia e-cvt (uwielbiam)!!! Poki co absolutnie niezawodny. Z mankamentów: stuki na nieruchomościach z okolicy schowka pasażera (zniknęły po dolożeniu kawałka gąbki między 2 schowane plastikowe elementy), delikatny lakier (podatny na zarysowania -uwaga na myjni) i brak uszczelki przedniej szyby, powodujący słyszalny świst powyżej 130km/h (nie rozumiem czemu jej tam nie dali).
4,4
~marcink777
Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Toyota Auris II
Samochód szczególnie dobry do miasta, z takim założeniem go kupiłem, dobrze sprawdza się też na zwykłych drogach krajowych. Jeśli chodzi o autostrady i drogi ekspresowe to emerycki, trzeba się pogodzić że maksymalna rozsądna prędkość to do 140km/h, powyżej męczące dla silnika i kierowcy. Po prostu przy prędkościach bliższych maksymalnej, dysponujemy de facto tylko mocą silnika spalinowego pomnjszonego o straty na przekładni elektrycznej czyli jakimś 90KM, bo silnik elektyczny może z definicji wspomóc go bardzo krótko, impulsowo do newralgicznego przyspieszenia, po kilkudziesięciu sekundach pełnej mocy baterie byłyby martwe. Jakby silnik był mocniejszy np ten od lexa IS300h z 2.5l benzyną to by było rewelacyjnie pod każdym względem. Tak ogólnie podsumowujac dla ludzi jeżdzących głównie w mieście zdecydowanie polecam hybrydę (jeśli nowa wydaje się za droga to używane priusy są w dobrych cenach), jeżdżcych głównie na trasach pozamiejskich wciąż diesel jest b.dobrym wyborem. Pół na pół miasto trasy to chyba jednak zwykła benzyna, też taka downsizingowana z turbo, bo diesle stają się coraz bardzej upierdliwe do miasta.
5,0
~zzz
Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Toyota Auris II
Dla mnie -auto idealne. Jest dokładnie tym czego szukałem. Przede wszystkim jest to oszczędny i bezawaryjny samochód. Do tego na prawdę komfortowy i dobrze wyposażony. Silnik i skrzynia biegów to mistrzostwo świata! Osiągi i jazda bardzo przyjemne. To auto ma na prawdę mało słabych punktów. Do tego jest ładne i ergonomiczne. Miejsca zarówno dla kierowcy jak i pasażerów tyle ile trzeba -nie za mało ani na długość, ani na szerokość. Bagażnik przeciętny.

Raporty spalania Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018

Liczba raportów: 18
Średnie spalanie dla Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
5,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Toyota Auris II
Pierwsza ważna rzecz - komputer zaniża spalanie o ok. 0,5 - 0,6 l/100 km, więc ktoś kto wpisuje odczyt z samochodu nie weryfikując go ze stanem faktycznym wpisuje błędne dane. Z tankowań z ostatnich 17 tys. km średnie spalanie to dokładnie 5,45 l/100 km z czego większość to trasy i autostrady, styl jazdy umiarkowany, 99% na trybie ECO, komputer pokazuje natomiast 4,9 l/100 km. Przy oszczędnej jeździe w mieście można zejść poniżej komputerowych 4 litrów, spokojna jazda na trasie wychodzi ok 4,0 - 4,5 l/100 km w zależności od okoliczności, autostrada z prędkością 140 km/h komputer pokazuje ok 6,2 l/100km.
5,6
Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Toyota Auris II
Bardzo dobry samochód do miasta. Gorszy na autostradę, tu lepiej sprawi się diesel. Ja jednak przebiegi mam w 80% miejskie wiec pasuje mi idealnie. Prawie zupełnie nie wrażliwy na korki i użycie klimatyzacji. Styl mam umiarkowanie dynamiczny, ale staram wytracac prędkość maksymalnie odzyskując energię czyli tak aby wskazówka odzyskiwania nie dochodziła do końca skali bo wtedy do akcji wkraczają hamulce tarczowe. Spalania podaje obliczone podczas takowania pod korek bo komputer oszukuje i to różnie o jakieś 0,2-0,6l/100km mieście pali mi średnio 5l/100km w lecie i 6l/100km w zimie. Rekord na 13 kilometrowym dystansie w poważnym korku (jechałem 45min) to 3.7 wg komputera czyli prawdopodobnie 4l/100km. Najgorsze na autostradzie Warszawa-Wrocław 140km/h licznikowe (też oszukuje) tempomat, zima -20 7.3l/100km, najlepsze poza miastem Warszawa-Radom, lato, 90-110km/h 4.7/100km. Mam dopiero rok, trudno coś powiedzieć o psuciu oczywiście żadnych awari nie było ale przegląd po 15k kosztował 800 pln włączając wymianę filtru klimy na węglowy. Generalnie samochód trochę dla takich co mówią: ...ech kiedyś do były samochody myśłąc o merolu W123. Czyli mechanicznie banalnie prosty i nie do zdarcia, ale trochę lama, jak na dzisiejsze czasy oczywiście bo dla W123 to byłby znikający punkt.
6,1
Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Toyota Auris II
Najmniejsze spalanie 5.5 - 4.8 l w miescie (im większy korek, tym niższe spalanie). Na autostradzie korzyść z hybrydy jest najmniejsza - przy 140km/h ok. 7.5 l. Średnio w Warszawie (mix b. szybkich i b. wolnych tras) ok. 6.0 l lekką zimą przy 0°C. Styl jazdy: umiarkowanie dynamiczny. Wyniki spalania z realnych obliczeń przy tankowaniu. Spalanie dot. okresu zimowego + silnik na dotarciu (przebieg auta: 8.500 km) + piękne, lecz nieco zwiększające spalanie (i promień skrętu) koła wersji "Style" 225/45/R17. Podsumowując: 1) hybryda najlepiej sprawdza się w mieście; 2) zimno znacząco zwiększa zużycie paliwa (samochód jest przede wszystkim niskoemisyjny, a dopiero potem oszczędny, tzn. że zimą hybryda najpierw silnikiem spalinowym rozgrzewa akumulatory do temp. roboczej oraz generalnie włącza dużo częściej silnik spalinowy np. w celu ogrzania kabiny pojazdu) - latem wyniki powinny być niższe o ok. 0.3 - 0.7 litra.
Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting