Szukaj

Informacje o Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia

W Aurisie hitem jest wariant hybrydowy i faktycznie warto go rozważyć. W mieście zadowoli się niewielką ilością paliwa, a w trasie zachowuje elastyczność i dynamikę. Trzeba tylko przyzwyczaić się do skrzyni biegów utrzymującej silnik na wysokich obrotach podczas przyspieszania i raczej znikomej przyjemności z jazdy. To po prostu auto do przemieszczania się. Tańszą i dobrą alternatywą dla niewymagających kierowców jest benzynowy motor 1.33 99KM lub diesel 1.6 D-4D 112KM. Słabsze wersje są trochę za słabe do tego auta, a najlepszym kompromisem pomiędzy osiągami i ceną jest 1.6-litrowy silnik benzynowy o mocy 132KM.

czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,3 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~Robert
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Wystarczająco zrywny, bardzo zwrotny, pakowny, jeździ sie wygodnie, na autostradzie daje spokojnie radę ale jest wtedy nieco za głośno. Nie jest tnajpiekniejsze auto ale zależało mi na hybrydzie. Czasem sie wahalem czy warto bylo doplacac do koloru bordowego i hybrydy ale jak nim jadę to o tym zapominam a jak jest umyty to zdobi dom i wszedzie świetnie sie prezentuje. Co do hybrydy: to nie jest samochod elektryczny. To jest nadal auto spalinowe o niskim zurzyciu przez silnik w cyklu atkinsona, ktory odzyskuje troche energii z hamowania ktorą mozesz wykorzystac przy przyspieszaniu lub jeździe po parkingu. To tyle i aż tyle. Mnie to auto przekonało że kolejny lexus lub jakiś eleltryk bo jazda bez silnika spalinowego jest super. A lexus bo lepiej wygłuszony Ten model nie daje złudzeń to tylko podrasowane auto benzynowe. Ale polecam. W pewnym sensie auto jest nudne. Nie zawodzi, zawsze jeździ tak samo.
4,9
~Bardzo_zadowolony_uzytkownik_hybrydy
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Rewelacyjne auto. Polecam kazdemu, kto chce jezdzic ekonomicznie i ekologicznie. Auto drozsze w zakupie od "zwyklej" wersji silnikowej, jednak z biegiem kilometrow zarabiajace na siebie mniejszym zuzyciem paliwa (w moim przypadku powinno sie zwrocic po okolo 6-7 latach). Auto komfortowe, pewne w prowadzeniu i dajace bardzo duza przyjemnosc z jazdy. Rewelacyjny silnik, skrzynia biegow i uklad kierowniczy. Bezpiecznie, dobrze wyposazony samochod dla kogos, kto chce miec swiety spokoj, zamiast jezdzic po warsztatach. Nigdy mnie nie zawiodl, cala rodzina go uwielbia. I pamietajcie, ze nie trzeba byc mistrzem ecodrivingu, zeby tym autem oszczednie jezdzic. POLECAM!
4,9
~zzz
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Świetny samochód. Bardzo ekonomiczny. -niskie spalanie zarówno w mieście jak i na trasie. Wygodne, ładne i ergonomiczne wnętrze, bogate wyposażenie. Kapitalne fotele przednie. Doskonałe właściwości jezdne -dobre tłumienie nierówności, świetne trzymanie w zakrętach (auto jeździ jak przyklejone do drogi). Dobre wyciszenie i wysoki komfort podróżowania. Genialna skrzynia e-cvt (uwielbiam)!!! Poki co absolutnie niezawodny. Z mankamentów: stuki na nieruchomościach z okolicy schowka pasażera (zniknęły po dolożeniu kawałka gąbki między 2 schowane plastikowe elementy), delikatny lakier (podatny na zarysowania -uwaga na myjni) i brak uszczelki przedniej szyby, powodujący słyszalny świst powyżej 130km/h (nie rozumiem czemu jej tam nie dali).
Średnie spalanie dla Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Pierwsza ważna rzecz - komputer zaniża spalanie o ok. 0,5 - 0,6 l/100 km, więc ktoś kto wpisuje odczyt z samochodu nie weryfikując go ze stanem faktycznym wpisuje błędne dane. Z tankowań z ostatnich 17 tys. km średnie spalanie to dokładnie 5,45 l/100 km z czego większość to trasy i autostrady, styl jazdy umiarkowany, 99% na trybie ECO, komputer pokazuje natomiast 4,9 l/100 km. Przy oszczędnej jeździe w mieście można zejść poniżej komputerowych 4 litrów, spokojna jazda na trasie wychodzi ok 4,0 - 4,5 l/100 km w zależności od okoliczności, autostrada z prędkością 140 km/h komputer pokazuje ok 6,2 l/100km.
5,6
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Bardzo dobry samochód do miasta. Gorszy na autostradę, tu lepiej sprawi się diesel. Ja jednak przebiegi mam w 80% miejskie wiec pasuje mi idealnie. Prawie zupełnie nie wrażliwy na korki i użycie klimatyzacji. Styl mam umiarkowanie dynamiczny, ale staram wytracac prędkość maksymalnie odzyskując energię czyli tak aby wskazówka odzyskiwania nie dochodziła do końca skali bo wtedy do akcji wkraczają hamulce tarczowe. Spalania podaje obliczone podczas takowania pod korek bo komputer oszukuje i to różnie o jakieś 0,2-0,6l/100km mieście pali mi średnio 5l/100km w lecie i 6l/100km w zimie. Rekord na 13 kilometrowym dystansie w poważnym korku (jechałem 45min) to 3.7 wg komputera czyli prawdopodobnie 4l/100km. Najgorsze na autostradzie Warszawa-Wrocław 140km/h licznikowe (też oszukuje) tempomat, zima -20 7.3l/100km, najlepsze poza miastem Warszawa-Radom, lato, 90-110km/h 4.7/100km. Mam dopiero rok, trudno coś powiedzieć o psuciu oczywiście żadnych awari nie było ale przegląd po 15k kosztował 800 pln włączając wymianę filtru klimy na węglowy. Generalnie samochód trochę dla takich co mówią: ...ech kiedyś do były samochody myśłąc o merolu W123. Czyli mechanicznie banalnie prosty i nie do zdarcia, ale trochę lama, jak na dzisiejsze czasy oczywiście bo dla W123 to byłby znikający punkt.
6,1
Toyota Auris II
Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Najmniejsze spalanie 5.5 - 4.8 l w miescie (im większy korek, tym niższe spalanie). Na autostradzie korzyść z hybrydy jest najmniejsza - przy 140km/h ok. 7.5 l. Średnio w Warszawie (mix b. szybkich i b. wolnych tras) ok. 6.0 l lekką zimą przy 0°C. Styl jazdy: umiarkowanie dynamiczny. Wyniki spalania z realnych obliczeń przy tankowaniu. Spalanie dot. okresu zimowego + silnik na dotarciu (przebieg auta: 8.500 km) + piękne, lecz nieco zwiększające spalanie (i promień skrętu) koła wersji "Style" 225/45/R17. Podsumowując: 1) hybryda najlepiej sprawdza się w mieście; 2) zimno znacząco zwiększa zużycie paliwa (samochód jest przede wszystkim niskoemisyjny, a dopiero potem oszczędny, tzn. że zimą hybryda najpierw silnikiem spalinowym rozgrzewa akumulatory do temp. roboczej oraz generalnie włącza dużo częściej silnik spalinowy np. w celu ogrzania kabiny pojazdu) - latem wyniki powinny być niższe o ok. 0.3 - 0.7 litra.

Usterki Toyota Auris II

Liczba wpisów: 14
Dziwne dźwięki z tyłu samochodu
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 270 tys. km
Cześć, Trzy sprawy odnośnie problemu hamowania. Piszę o wszystkich trzech, bo może mają ze sobą związek. 1. Jakiś czas temu zauważyłem, że samochód nierówno hamuje. Czasami, jak delikatnie nacisnąłem lekko hamował, a czasami mocno (tak jakby już złapały klocki) bez zmiany nacisku na hamulec. Moje odczucie jest takie, że coś, co odpowiada za hamowanie silnikiem i tarczami nie działa prawidłowo. Jeżdżę na "eco mode" i miałem wrażenie, że bez naciskania tego trybu nie było takiego nierównomiernego hamowania. [Update] Sprawdziłem i w trybie zwykłym nie ma tego nierównomiernego hamowania. Jakiś czas po przełączeniu w tryb Eco też jeszcze nie ma. Po jakimś czasie znowu się pojawia. 2. Przy takim nierównomiernym hamowaniu czasami było słychać dziwny dźwięk. Nie udało mi się go jeszcze nagrać. Brzmiało to jak lekkie cykania (raczej nie mechaniczne odgłosy). Tak jakby coś w tylnej części samochodu załączało się i wyłączało (elektrycznie - jakiś styk?). Pojechałem z tym do serwisu i tam stwierdzili, że krzywe tarcze i klocki do wymiany i że mogę tak jeździć, ale mechanika dostanie i że to jest główny problem u mnie. Zdecydowałem się na wymianie. Nie do końca pomogło... Po wymianie miałem jeszcze raz taki przypadek cykania przy hamowaniu (temperatury jeszcze letnie były wtedy - początek października). W sumie cykania w ostatnich tygodniach nie zaobserwowałem, ale pojawiło się coś nowego Patrz punkt 3. 2. Posłuchajcie tego dźwięku. Mam takie odczucie, że to zjawisko zaczęło się, jak zrobiło się chłodniej i występuje teraz po nocy, po dłuższym postoju. Jak jadę wolno na parkingu, czy później szybko nic nie słychać. Dźwięk następuje chwilę po tym jak nacisnę pedał hamulca i jest już wciśnięty lekko a samochód się już nie porusza. https://vocaroo.com/i/s14z0AVquKpy Macie pomysły czy to wszystko ma związek ze sobą, czy to są różne sprawy? Przeczytałem coś na forum, że może to być łożysko amortyzatora i że ten typ tak ma, ale nie wiem czy z tym to łączyć, bo ten dźwięk z pkt. 3 to raczej jakaś mechanika, która uruchamia się po naciśnięciu hamulca. W serwisie też nie wiedzą o co chodzi. Chcą żeby zostawić samochód na noc i rano sami chcą to usłyszeć...
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dużo za duże spalanie w zimę, zwłaszcza na postoju
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Od.jakiegos czasie zauważyłem zwiększone spalanie w mojej hybrydzie. Teraz w cyklu mieszanym pokazuje 7.3 l/ 100. Km. Dziwnie piszczą czasami hamulce, czy to.moze mieć jakieś powiązanie.. na postoju też jakoś.duzo pali 15-20 l pokazuje. Jakieś wskazówki?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Łożyska skrzyni biegów
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 201 tys. km
Po przekroczeniu 200 000tys. km łożyska mechanizmu różnicowego skrzyni do wymiany. Bez "sportowej" jazdy, bez katowania,pierwszy właściciel. Koszt naprawy ok 3000zł. Niezawodność Toyoty to już przeszłość.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting