Szukaj

Toyota Avensis – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Toyota Avensis

Lata produkcji: 1997 – 2018
Segment: Klasa średnia
Produkowana od roku 1997 Toyota Avensis to limuzyna segmentu D (klasa średnia). Jest jednym z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie, jak również jednym z najchętniej kupowanych modeli Toyoty. Auto w gamie marki zastąpiło model Carina E. Avensis I przeszedł modernizację w roku 2000, w 2003 roku natomiast japoński koncern zaprezentował odmienioną, drugą generację auta. Ten z kolei poddano faceliftingowi w roku 2006, by trzy lata później zastąpić go modelem trzeciej (i najnowszej) generacji. Avensis III po raz pierwszy jest niedostępny w opcji liftback (jedynie sedan i kombi), ale za to od roku 2002 oferowana była odmiana minivan - Avensis Verso.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz

Oceny Toyota Avensis

Liczba ocen: 1 849
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,7
~Przemek
Toyota Avensis II
Kombi 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Mija siedemnasty rok jazdy tym autem. Ferrari jest szybsze, Rolls Royce bardziej prestiżowy, kosiarki z trójcylindrowymi silniczkami mniej palą a widlaste ósemki mają o niebo lepsze brzmienie. W dodatku Avensis jest.. przeciętna. Taki nie rzucający się w oczy samochód, jeden z wielu na drogach, ani ładniejszy, ani brzydszy. Dlaczego więc patrzę z podziwem na Toyotę Avensis T25? Otóż ten wóz jest niczym Wieczyste Ruchadło rodem z Sapkowskiego. Raz puszczone w ruch śmiga bez awarii i przestojów - w moim przypadku już 17 lat i zdążyło najechać prawie 300.000 km. Po prostu niezniszczalne, bezawaryjne, niemal bezobsługowe jeździdło. Mam wrażenie, że gdybym ja żył odpowiednio długo, mógłbym nim jeździć do końca istnienia Wszechświata.
Dodane 3 miesiące temu
4,4
~Staszek70
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 1.6 D-4D 112KM 82kW
Mam moją Toyotę od niedawna bo kupiłem ją w Kwietniu 2025 r , z przebiegiem 163 tyś . km . Autko samo w sobie jest bardzo dobre i mechanicznie śmiga bez zarzutów . Długo chodziło mi po głowie kupno tego właśnie modelu , ale z benzynowym silnikiem 1.8 jednak życie napisało inny scenariusz i mam diesla 1.6 D4D z silnikiem N47 od BMW . Jednak Toyota po zaimplementowaniu tej jednostki napędowej od Niemców dodała własny osprzęt dzięki czemu silnik teraz pracuje bezawaryjnie gdyż łańcuchy rozrządu również Toyota dodała od siebie i jest teraz lepszej jakości . Tak że teraz jest to pojazd godny uwagi i bardzo mało awaryjny z tym silnikiem a do tego w zupełności wystarczająco dynamicznym żeby sprawnie pokonywać kilometry i z niewielkim spalaniem co bardzo obniża koszty eksploatacyjne samochodu co cieszy , Ale ............ Ale też są mankamenty i te największe moim zdaniem to Widoczność , gdzie przednia szyba jest góra zbyt nisko i ucina widoczność , do tego lusterko wsteczne mocno utrudnia i zasłania pole widzenia i te grubaśne słupki . Siedzenia , a zwłaszcza dla kierowcy to mankament uważam osobiście bardzo duży . Samochód ,, Podobno " zaprojektowany na Europę i dla Europejczyka a ma za krótkie siedziska które są za wąskie i to zdecydowanie . Poza tym skrzydełka siedziska są zbyt twarde i wpijają się w uda tak że ja po 200 km trasy mam skurcze ud i boli mnie tyłek ! - Jeszcze nigdy w żadnym samochodzie nie jechało mi się tak Kiepsko ! . Jestem siedzeniami Avensisa Bardzo Rozczarowany bo póki co za mną 3,5 tyś km , a już zaczynam się zastanawiać czy aby tym zakupem nie popełniłem błędu . Przede mną niedługo podróż około 2300 km w jedną stronę i po tej trasie zapadnie ostateczna decyzja czy Toyota zostanie czy pójdzie do sprzedania . Nie jestem jakiś specjalnie duży ( 175 cm ?) czy gruby i np. super do tej pory mi się jeździło Oplem Corsa C z 2006 roku i pomimo że to autko miało 18 lat to siedziało się mi w nim Bardzo wygodnie bo miało rewelacyjne choć proste siedzenia i bardzo wygodne , A w Toyocie Avensis póki co mam poważny dyskomfort na tych siedzeniach . Dużym mankamentem tego siedzenia kierowcy jest jego wysokość a spowodowało to jego mocowanie do podłogi , a raczej jakby takiej poprzecznej belki wysokości 10 -12 cm co spowodowało mocne podwyższenie całego siedziska i tyk samym ograniczenie widoczności . To siedzenie kierowcy z jego mocowaniem uważam za największy defekt tego modelu . Poza tym samochód godny polecenia , ale z wadami żeby nie było za kolorowo do których należy jeszcze dodać plastikową obudowę grodzi która zamiast prostej ścianki ma jakieś wygibasy które może i ładnie wyglądają , Ale przeszkadzają lewej nodze ( Mam Anglika z kierownica po prawej stronie ) i nie pozwalają na jej swobodne wyprostowanie gdyż ten cholerny plastik po prostu uwiera uciążliwie w łydkę i nic z tym zrobić się nie da . Dużo ludzi pisze o tych siedzeniach że przez to samochód nie nadaje się na dalekie trasy bo są niewygodne i ja się pod tym podpisuję że siedzenie kierowcy to jego Męka pańska . Albo to jakoś ogarnę i się w jakimś stopniu przyzwyczaję , Albo wymienię siedzenie lub ostatecznie sprzedam i kupię coś naprawdę z siedziskami dla Europejczyka , a nie dla drobnego Azjaty . Jednak całokształt samochodu jest jak najbardziej OK i godny polecenia . Po powrocie z dalekiej trasy dodam korektę opinii .
Dodane 3 miesiące temu
3,1
~Marcin
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Auto ze słynną niezawodnością Toyoty nie ma już zbyt wiele wspólnego. Wystarczy poczytać na forach posty użytkowników samochodu. Ja się z nimi zapoznałem, oczywiście nie uwierzyłem. Kupiłem auto od pierwszego właściciela, salon PL, serwis ASO do końca przebieg 140.000 km. Bezwypadkowy. Wydawało się ideał. W okresie 6 miesięcy awaria klimy, katalizatora, potem sondy, a teraz wisienka na torcie- Valvematic, nowy z wymianą 5000 zł. Ręce opadają. Teraz się martwię czy opinie o skrzyniach biegów i automatycznym hamulcu ręcznym są prawdziwe.
Dodane ponad rok temu

Raporty spalania Toyota Avensis

Liczba raportów: 2 015
Średnie spalanie dla Toyota Avensis
6,6 – 10,5
l/100 km
5,6 – 9,7
l/100 km
7,7 – 11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Toyota Avensis III
Wagon Facelifting 2015 1.6 D-4D 112KM 82kW
Moja Avensis spala niewielkie ilości paliwa . Sprawdzając , i tankując ponad 20 razy w ciągu 3 miesięcy diesla na tej samej stacji paliw i dystrybutorze mam powtarzalne takie wyniki : Minimalne spalanie w trasie przy spokojnej jeździe do 90 km/h 4.5 l/100km - Przy mieszanej jeździe średnio 5.2 l/100 km , Oraz średnie maksymalne zużycie paliwa przy dynamicznej jeździe mieszanej 6,5 l/100 km . Najwyższe spalanie jakie zanotowałem przy ponad 160 km/h to 7,8 l na 100 km , Ale to przy odcinku kilkunastu kilometrów i wskazaniu z komputera . Natomiast wszystkie inne moje pomiary są obliczane po zużyciu paliwa na danej trasie czy jeździe miejskiej i tankowaniu z dystrybutora do pełna , do pierwszego odbicia pistoletu . Tak na marginesie to mój komputer zawyża spalanie średnio o 1 l na 100 km trasy , A dystrybutor zawsze pokazuje ile tak naprawdę zostało zużyte paliwa faktycznie .
Dodane 3 miesiące temu
9,3
Toyota Avensis III
Wagon 1.8 Valvematic 147KM 108kW
Samochodem przejechałem ok 200 tys km. mogę przyjąć, że średnio zużywa 9,5 litra gazu na 100km (+do 0,7 l benzyny) na trasie predkości do 130 km/h i ok 11-12 litrów po mieście . Najniższe spalanie miałem na trasie Radom- Łódź (trasa jednopasmowa ) 6,8 -7 litrów gazu prędkość ok 70-80 km/h .
Dodane 10 miesięcy temu
6,3
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW
Realne spalanie to 6.9/100km w jeździe 70% trasa 30% miasto. Przy 145 km/h spalanie 6.9. Dynamiczna jazda po mieście 7.4 l/100 km . Oszczędna jazda w trasie (v = 106kmh) spalanie około 5 l/100 km. Komputer pokładowy kłamie. Trzeba dodać sobie 0.5 l na 100km. Moje pomiary wynikają z liczenia po tankowaniu.
Dodane 11 miesięcy temu

Usterki Toyota Avensis

Liczba wpisów: 141
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 9
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Dodane 5 lat temu
2 komentarze
awaria wtryskiwaczy
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ wtryskowy
  • 145 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
Witam Proszę zwrócić uwagę gdzie tankujemy paliwo, w tym przypadku auta z silnikami diesla czeka wymiana wtryskiwaczy przy różnych przebiegach, u mnie 145 000km przebieg autentyczny awaria wtrysków, u sąsiada przebieg 220 000km również wtryski, znajomy ma Toyotę Rav4 również przy 180 000km poszły wtryski. Toyota ma wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje jedynie pozostaje zakup nowych ok. 5000zł lub używane za połowę ceny, które nie wiadomo jak długo pochodzą. W nieautoryzowanym serwisie gdzie wymieniano mi wtryski uzyskałem informację że to już piąte auto na wtryski, które było tankowane na stacji ......., gdzie paliwo było tańsze od innych stacji, a te silniki powinny być tankowane np. na Shelu, BP itp.
Dodane 5 lat temu
Pojawiająca się awaria automatycznego ręcznego
  • Toyota Avensis III Wagon 2.0 D-4D 126KM 93kW 2009-2011
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat "Parking brake inoperable". Zapaliła się kontrolka załączonego hamulca ręcznego (czerwona) + pomarańczowa kontrolka wykrzyknik i kontrolka okładzin Pomimo że kontrolki się paliły ręczny nie był załączony po zgaszeniu silnika słychać jak ręczny załącza się automatycznie i trzyma Po uruchomieniu silnika ręczny dalej trzyma ale nie działa przycisk zwalniania hamulca ręcznego jest to automatyczny przycisk hamulca ręcznego Wrzucam bieg puszczam delikatnie sprzęgło i ruszam ręczny zwalnia ale kontrolki palą się dalej samochodem mogę jechać nic po drodze nie hamuje auta Gaszę silnik przyciskiem start/stop ręczny załącza się automatycznie Usterka wystąpiła jesień/zima jak jest wilgotno, deszcze kałuże, po czym po jakimś czasie znikła sama, ostatnio - końcówka lata znowu jakiś problem z automatycznym hamulcem ręcznego, włączam ręczny przyciskiem słyszę że zaciąga ale nie idzie go zwolnić przyciskiem oraz nie można ruszyć autem żeby go zwolnić trzeba ruszać na dwa/trzy razy wtedy go zwolni - coś go boli, ale ponoć jest to typowa usterka
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 56
4,0
Toyota Avensis II
Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 113 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
O Gazik słyszałem wiele dobrego od znajomych, na forach i po zakupie toyoty sam chciałem u nich zamontować instalacje w silniku z bezpośrednim wtryskiem (toyota avensis 2.0 D4). Niestety ze względu na zbyt odległe terminy nie mogłem i zamontowałem w innym krakowskim autoryzowanym serwisie STAG. Po zainstalowaniu notorycznie był problem, jednak wtedy skontaktowałem się z...
Dodane 7 lat temu
5,0
Toyota Avensis II
Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: VIALLE
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Muszę powiedzieć, że montowałem w tym aucie instalację z duszą na ramieniu. Dużo osób straszyło, że brak hydraulicznej regulacji zaworów powoduje przy LPG szybkie zużycie silnika, że siadają zmienne fazy rozrządu, że na desce wyskakują checki itp. Mogę teraz powiedzieć z czystym sumieniem, że te wszystkie opinie to mity. Zamontowałem instalację Viale - wtrysk w fazie...
Dodane 8 lat temu
4,5
Toyota Avensis II
Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: VIALLE
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Muszę powiedzieć, że montowałem w tym aucie instalację z duszą na ramieniu. Dużo osób straszyło, że brak hydraulicznej regulacji zaworów powoduje przy LPG szybkie zużycie silnika, że siadają zmienne fazy rozrządu, że na desce wyskakują checki itp. Mogę teraz powiedzieć z czystym sumieniem, że te wszystkie opinie to mity. Zamontowałem instalację Viale - wtrysk w fazie...
Dodane 8 lat temu
Toyota Avensis

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów