Szukaj

Informacje o Toyota Avensis I Hatchback 1.8 110KM 81kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w roku 1997, pierwsza generacja Toyoty Avensis w ofercie japońskiej marki zastąpiła udany model Carina E. Auto było pod wieloma aspektami podobne do swego poprzednika (zbliżone, aczkolwiek unowocześnione kształty, elementy stylizacyjne oraz te same silniki) i stało się godnym jego następcą. Toyota Avensis I przeszła obszerną modernizację w roku 2000. W oparciu o ten model w roku 2002 powstał Avensis Verso – minivan, który w ojczyźnie producenta oferowany był pod nazwą Toyota Ipsum. Pierwszą generację Avensisa wycofano z produkcji w roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1762 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność
Średnie spalanie dla Toyota Avensis I Hatchback 1.8 110KM 81kW 1997-2002
7,9
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Toyota Avensis I
Hatchback 1.8 110KM 81kW
Około 9-10l/100 km przy normalnej jeździe. Jeśli bardzo mi się spieszy, albo po prostu chcę mocniej przycisnąć, to spokojnie przekroczy 11l. Jeśli chcę się pobawić w płynną, ekonomiczną jazdę, to można spokojnie zejść w okolice 8-8,5l. Aktualnie trzymam się między 8,5 a 9,5, jak na takiej wielkości samochód jest bardzo dobrze. Spalanie odnotowane w okresie czerwiec-wrzesień 2014, nowe opony Uniroyal Rainexpert 2. Nic się nie psuje, "lej i jedź".
8,5
Toyota Avensis I
Hatchback 1.8 110KM 81kW
mam ,avke1, może nie zachwyca wyglądem jak auta włoskie nie prowadzi się jak niemieckie czy nie jest tak komfortowe jak francuzy ale niezawodnością jest lata świetlne przed nimi zmieniam olej,leję paliwo,zmienię czasem żarówkę i to wszystko a nogę mam ciężkawą toyka ma teraz 270000 przebiegu i czuję że jeszcze długo polata. Mechaników znam z tylko z przypadku jak znajomych na sznurku przyciągałem (ople,fordy,reno,vw,alfy,cytryny,fiaty
7,9
Toyota Avensis I
Hatchback 1.8 110KM 81kW
Przy bardzo delikantej jeżdzie w trasie (80km/h na piątym biegu)spalanie wyniosło 5,6l/100km. Przy trochę wiecej niz autostradowej prędkości z pięcioma osobami i pełnym bagażnikiem nistety mineło 15 litrów. Kilka miesiecy temu zamontowałem instalacje gazową. Przy normalnej jeżdzie pali około 9-10 l/100km

Usterki Toyota Avensis I

Liczba wpisów: 35
podciśnieniowy nastawnik kolektora dolotowego w 7A-FE 1.8 lean burn
  • Toyota Avensis I Sedan 1.8 110KM 81kW 1997-2002
  • silnik
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Każda rurka kolektora dolotowego dzieli się na dwie połówki, a w każdej połówce jest klapka-przepustniczka. Są sterowane podciśnieniowym nastawnikiem (siłownikiem), który jest sterowany elektrozaworem (na zasadzie włącz-wyłącz). Normalnie, 7A-FE jeździ na ubogiej mieszance, ale w specyficznych warunkach silnik dostaje więcej paliwa co powoduje otwarcie nastawnika by to paliwo się spaliło. Niestety, w nastawniku parcieje membrana, co powoduje nieprawidłową pracę silnika - brak "kopa" na wyższych obrotach i przy mocniejszym wciśnięciu gazu oraz zasysanie lewego powietrza (telepanie silnikiem przy pewnych obrotach). Tymczasowym rozwiązaniem jest odkręcenie siłownika i podwieszenie dźwigienki sterującej przepustniczkami za pomocą trytytki oraz zaślepienie wężyka do siłownika, ALE wtedy nie wolno mocniej przyspieszać ani jechać z wysokimi obrotami (warto obserwować kontrolkę ECONO, jeśli działa) bo silnik wyjdzie z Lean Burn, puści więcej paliwa, a to paliwo nie będzie miało się jak spalić. Efekt: zniszczy katalizator, bo dopali się w nim. Uboczny efekt: katalizator nie będzie wyrabiał z reakcją i za samochodem będzie czuć smród siarkowodoru. Nastawnik jest w ASO Toyoty traktowany jako część kolektora dolotowego (nie pamiętam ceny... 2300 albo 3200 zł). Używkę ciężko kupić, bo większość jest sparciała. Może ktoś ma patent na TRWAŁĄ regenerację gumowej membrany? Nastawnik da się rozdłubać, a potem uszczelnić, ale to nie jest trwałe rozwiązanie.
2 komentarze
Po przekręceniu kluczyka nie zapala
  • Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW 1997-2002
  • instalacja elektryczna
Witam mam Ave z 2000r przebieg oryginalny 185tys. W ubiegłym roku rozpoczęły się problemy z uruchomieniem silnika. Po przekręceniu kluczyka słychać jakby lekki trzask i rozrusznik nie kreci. Po ponownym naciśnięciu na kluczyk czasami zakręci a czasami nie. Zauważyłem że większe problemy z uruchomieniem występują w gorące dni gdy nadwozie się znacznie nagrzewa czasami trzeba 3-5 razy przekręcać kluczyk by rozrusznik zadziałał. Byłem u mechanika i wymienił automat przy rozruszniku. Usterka jakby chwilowo ustąpiła ale po 3 miesiącach jest tak samo jak przed wymianą. Nie wiem co może być przyczyna tej usterki. Może miał ktoś z Was podobny kłopot. Prosiłbym o pomoc i informację np na meila tadzikb59@o2.pl Najprawdopodobniej automat rozrusznika ale po wymianie usterka powtarza się. Nie wiem
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Avensis I - awaria*1
  • Toyota Avensis I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.aplussanantonio.com/trouble/check_engine.png&imgrefurl=http://www.aplussanantonio.com/transmission_troubleshooting.html&usg=__PbKg6mMt1PqSRkwLDFdY3oC_EuU=&h=136&w=150&sz=17&hl=pl&start=20&zoom=1&tbnid=tFhTTaWnhz7EjM:&tbnh=108&tbnw=120&prev=/images%3Fq%3Dcheck%2Bengine%26hl%3Dpl%26sa%3DX%26gbv%3D2%26biw%3D1280%26bih%3D841%26tbs%3Disch:10%2C684&itbs=1&iact=hc&vpx=1071&vpy=215&dur=156&hovh=108&hovw=120&tx=92&ty=56&ei=ZoHvTPLmHMegOv_N9bYK&oei=V4HvTKX2EMyBswaArejsCQ&esq=2&page=2&ndsp=20&ved=1t:429,r:4,s:20&biw=1280&bih=841 - oto link do kontroliki ktora czasami sie wlancza Witam! Moj wujek ma problem. Prubuje mu pomuc. Pewnego razu jadac sobie zapalila mu sie oto ta kontrolka co jest w linku wyzej i nagle samochodzik zgaz i nic nawet dodajac gazu. Dopiero przekrecajac kluczyk i prubujac uruchomic samochodzik kontrolka juz sie nie swiecila i autko chodzilo normalnie. Szukalem troche o tym w ksiazce zwiazanej z oto tym problemem ale sie tylko dowiedzialem ze to jakas awaria*1 i zeby oddac auto do serwisu. Czy mozna poradzic sobie z tym dylematem nie oddajac samochodu do serwisu?? Jezeli wktos wie jak poradzic sobie z tym problemem to piszcie!!! Dzieki:)
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 4
5,0
Toyota Avensis I
Hatchback 1.8 110KM 81kW
homologacja: "A.MAX" A. I A. KRZEWSCY SP. J
instalacja: KME BINGO
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Rewelacja, toyotą przejechałem po zainstalowaniu gazu 100 tyś (obecnie na liczniku mam 250 tyś km) i żadnych problemów. Nie odczuwam też obniżenia mocy. Przy dynamicznej jeździe pali średnio 8 - 8,5 l/100 km. Wcześniej miałem instalację gazową zwykłą w Fiacie Uno poj. 1.1 i powiedziałem nigdy więcej gazu. Teraz mogę powiedzieć, że montaż instalacji z sekwencyjnym wtryskiem w...
5,0
Toyota Avensis I
Hatchback 1.8 110KM 81kW
instalacja: KME DIEGO
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
KME Diego sprawuje sie bardzo dobrze. Na trasie przy średniej prędkości 120km/h spalanie gazu nie przekracza 8,5 l. W miescie do 10 litrów na 100km. Przełączanie za gaz niezauważalne, spadek mocy też (za to oszczedności z sekwencji za 1900zł po roku juz tak:)
5,0
Toyota Avensis I
Hatchback 1.8 110KM 81kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 160 tys. km
Auto od 6 lat na gazie (80 000km) - silnik nie odmówił ani razu - świece i przewody oryginalne od nowości. Benzyna jeżdżona sporadycznie. Spalanie oleju 0,3-0,5l/5000km. Bardzo zachwalam tę instalacje. Spalanie LPG: trasa: 7,8L/100km, miasto: 8-8,5L/100km, szaleńcza jazda: 9,5L/100km. Wcześniej Skoda Felicia 1.2 na gazie II generacji - różnica kolosalna.
Toyota Avensis I Hatchback