Szukaj

Informacje o Toyota Avensis I Hatchback 2.0 D-4D 110KM 81kW 1999-2002

Lata produkcji: 1999 – 2002
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w roku 1997, pierwsza generacja Toyoty Avensis w ofercie japońskiej marki zastąpiła udany model Carina E. Auto było pod wieloma aspektami podobne do swego poprzednika (zbliżone, aczkolwiek unowocześnione kształty, elementy stylizacyjne oraz te same silniki) i stało się godnym jego następcą. Toyota Avensis I przeszła obszerną modernizację w roku 2000. W oparciu o ten model w roku 2002 powstał Avensis Verso – minivan, który w ojczyźnie producenta oferowany był pod nazwą Toyota Ipsum. Pierwszą generację Avensisa wycofano z produkcji w roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Marcin Łódź
Toyota Avensis I
Hatchback 2.0 D-4D 110KM 81kW
Avką jeżdżę już od 3 lat, zrobiłem 70000km. Zacznijmy od wad: - koło dwumasowe - wytrzymuje około 150000km, psuje się w wielu egzemplarzach tych samochodów.Jest to tak naprawdę z mojego punktu widzenia jedyna poważna wada tego auta - wnętrze zrobione z dobrych materiałów,ale bez polotu, jest przyzwoicie [ auto po liftingu ] ,ale jednak konkurencja [np. passat] ma wnętrza ładniejsze - niski podłokietnik, który praktycznie dyskwalifikuje go jako przydatny detal w aucie, niby głupota ,ale jednak podłokietnik w długich trasach jak dla mnie bardzo się przydaje W sumie to wszystko z wad,większych niedogodności w ciągu 3 lat nie doświadczyłem. Zalety: - silnik - bardzo ekonomiczny w mieście [Łódź] 7-8 l/100km, w trasie przy przepisowej jeździe 5-5,5 l/100km , jadąc nieco szybciej [do 120km] nie przekracza 6 l/100km. Do tego jest w miarę cicho przynajmniej do 130km/h, potem niestety robi się już dużo głośniej - bagażnik - duży i pojemny, po złożeniu siedzeń robi się naprawdę konkretna przestrzeń - miejsce w środku - dla kierowcy i dla pasażerów jest sporo miejsca, mam 185cm wzrostu i siedzą z przodu czy z tyłu nie narzekam - bezawaryjność - oprócz dwumasy nic się u mnie nie dzieje, nawet zawieszenie daje radę na naszych polnych dróżkach - wygoda - auto naprawdę wygodne, jazda nim nie męczy, wygodne fotele, zdarza mi się jeździć do Monachium i Wiednia, kręgosłup nie boli Generalnie Avensis jest bardzo poprawnym autem, może bez żadnych fajerwerków, ale naprawdę dobrze zrobionym samochodem. Nie ma w sobie zbyt wiele polotu, nie dostarczy wielkich emocji podczas jazdy,ale jeśli ktoś szuka auta, które będzie sprawnie go wozić do pracy, na wakacje itp. to Avka jest świetnym wyborem, jeśli ktoś szuka emocji,albo szpanu, niech sobie daruje Toyotę. Po 3 latach jestem naprawdę zadowolony z Avensisa pierwszej generacji.
4,8
~tas23
Toyota Avensis I
Hatchback 2.0 D-4D 110KM 81kW
Samochód polecam każdemu, kto planuje tanio poruszać się po naszych drogach. Jeżdżę nim codziennie do pracy (około 30km w jedną stronę) a mniej więcej co drugi weekend krótkie trasy do teściów (trochę ponad 100km). Auto jest niezawodne, wygodne i a po zamontowaniu PowerBoxa można nim bezpiecznie wyprzedzać. Do wnętrza wchodzą trzy paczki styropianu:P (ostatnio testowałem) i dwie osoby, więc jest pakowny. A na poważnie, to w cztery dorosłe osoby z boxem na dachu załadowaliśmy się na tydzień na narty tak, że nie trzeba było niczego w kabinie trzymać. Zawieszenie mogłoby być lepsze (porównuję do Mondeo mk3 i Passata B5), ale i tak nie mam problemu, że ktoś mnie dogania na zakrętach. Hamulce hamują całkiem dobrze, chociaż tarcze trochę biją - podobno to przypadłość tego modelu. Jak doczekam do zajechania obecnych to kupię nacinane i nawiercane (w Civicu pomogło). Układ kierowniczy jest neutralny, wspomaganie chodzi dobrze, ale mógłby być trochę precyzyjniejszy, jednak znowu porównuję do wzorów w tej klasie (Ford i VW). Co tu dużo ukrywać mk3 i b5 mają lepsze zawieszenie, ale to chyba tyle z ich przewagi. MK3 jest nowszy, a B5 ma trochę lepiej wykończone wnętrze, ale awaryjnością przegrywają z Avensisem:) Jak tylko zamortyzują mi się części kupię nowszą wersję.
4,3
~starfish
Toyota Avensis I
Hatchback 2.0 D-4D 110KM 81kW
Miałem to auto w latach 2008-12, przejechałem ponad 100000km, ma duży sentyment do niego, nigdy nie zawiodła, aż żal,że dziś już takich aut nie produkują, jeśli ktoś znajdzie dziś taką avkę w naprawdę dobrym stanie to gorąco polecam.
Średnie spalanie dla Toyota Avensis I Hatchback 2.0 D-4D 110KM 81kW 1999-2002
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Toyota Avensis I
Hatchback 2.0 D-4D 110KM 81kW
Jak na tę klasę samochodu jestem bardzo zadowolony. Od ponad 37kkm tankuję od rezerwy pod korek i wszystko sobie zliczam. Najniższe spalanie miałem na dość wolnej trasie (600km drogami między wioskami, max 130km/h, ale z reguły około 100-120km/h) i wyszło mi 6,25l. Na szybszych trasach (120-160km/h np. Warszawa - Wyszków) mam spalanie na poziomie 7l. Najwyższe miałem po mieście jak tylko kupiłem samochód i się jeszcze bawiłem - 8,75l. Jednak na 54 tankowania do tej pory tylko 5 razy przekroczyłem 8,00l. Średnia z całego przebiegu (na tę chwilę od zakupu zrobiłem trochę ponad 37kkm) to 7,40l/100km. Zaznaczę, że jak patrzę na tym portalu na średnie spalanie poprzednich swoich samochodów to zawsze wychodzi mi średnia na poziomie trochę niższym (z reguły 0,5l/100km) niż "średnie maksymalne spalanie". Pewnie spowodowane jest to tym, że zawsze wyprzedzam (chociaż nie redukuję co chwilę do 3 biegu, robię to z rozpędu na 5ce) i raczej ruszam ze świateł w pierwszej trójce - zatem jazda dynamiczna, ale już nie młodzieżowa, że siedzę gościowi na zderzaku i piłuję auto na 3ce czekając na lukę:) Daję sobie odstęp i jak widzę zbliżającą się przerwę, rozpędzam się jeszcze na swoim pasie, a wyprzedzanie trawa wtedy 1,5-2 sekundy.
6,1
Toyota Avensis I
Hatchback 2.0 D-4D 110KM 81kW
Zużycie paliwa - rewelacja!! W mieście nie więcej niż 8,5 (korki, zima). Na trasie jadąc "na emeryta" można spokojnie osiągnąć 5 l/100km. Szybka jazda na długiej trasie (1100km), Polska-Niemcy (400km/700km autostrad) średnie spalanie 6l/100km. Jak dla mnie bomba!! I teraz schody - ceny napraw (wyjątkowo częstych!!) i przeglądów - STRASZNE!! - wszystko potwornie drogie i brak dobrych (podkreślam - DOBRYCH) zamienników w rozsądnych cenach niszczą całą radość z użytkowania. Przeciętna wizyta w serwisie (oczywiście nieautoryzowanym) - 1000PLN!!
6,2
Toyota Avensis I
Hatchback 2.0 D-4D 110KM 81kW
Zużycie paliwa - rewelacja. W trasie do 6l/100km, w mieście do 8.5-9(zima, korki), A teraz najlepsze - KOSZMAR. WSZYSTKO SIE PSUJE! ŁOŻYSKA, POMPA, ZAWIESZENIE, WTRYSKI. STARSZNIE DROGIE CZĘŚCI!! TOTALNA PORAŻKA I TANDETA

Usterki Toyota Avensis I

Liczba wpisów: 35
podciśnieniowy nastawnik kolektora dolotowego w 7A-FE 1.8 lean burn
  • Toyota Avensis I Sedan 1.8 110KM 81kW 1997-2002
  • silnik
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Każda rurka kolektora dolotowego dzieli się na dwie połówki, a w każdej połówce jest klapka-przepustniczka. Są sterowane podciśnieniowym nastawnikiem (siłownikiem), który jest sterowany elektrozaworem (na zasadzie włącz-wyłącz). Normalnie, 7A-FE jeździ na ubogiej mieszance, ale w specyficznych warunkach silnik dostaje więcej paliwa co powoduje otwarcie nastawnika by to paliwo się spaliło. Niestety, w nastawniku parcieje membrana, co powoduje nieprawidłową pracę silnika - brak "kopa" na wyższych obrotach i przy mocniejszym wciśnięciu gazu oraz zasysanie lewego powietrza (telepanie silnikiem przy pewnych obrotach). Tymczasowym rozwiązaniem jest odkręcenie siłownika i podwieszenie dźwigienki sterującej przepustniczkami za pomocą trytytki oraz zaślepienie wężyka do siłownika, ALE wtedy nie wolno mocniej przyspieszać ani jechać z wysokimi obrotami (warto obserwować kontrolkę ECONO, jeśli działa) bo silnik wyjdzie z Lean Burn, puści więcej paliwa, a to paliwo nie będzie miało się jak spalić. Efekt: zniszczy katalizator, bo dopali się w nim. Uboczny efekt: katalizator nie będzie wyrabiał z reakcją i za samochodem będzie czuć smród siarkowodoru. Nastawnik jest w ASO Toyoty traktowany jako część kolektora dolotowego (nie pamiętam ceny... 2300 albo 3200 zł). Używkę ciężko kupić, bo większość jest sparciała. Może ktoś ma patent na TRWAŁĄ regenerację gumowej membrany? Nastawnik da się rozdłubać, a potem uszczelnić, ale to nie jest trwałe rozwiązanie.
2 komentarze
Po przekręceniu kluczyka nie zapala
  • Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW 1997-2002
  • instalacja elektryczna
Witam mam Ave z 2000r przebieg oryginalny 185tys. W ubiegłym roku rozpoczęły się problemy z uruchomieniem silnika. Po przekręceniu kluczyka słychać jakby lekki trzask i rozrusznik nie kreci. Po ponownym naciśnięciu na kluczyk czasami zakręci a czasami nie. Zauważyłem że większe problemy z uruchomieniem występują w gorące dni gdy nadwozie się znacznie nagrzewa czasami trzeba 3-5 razy przekręcać kluczyk by rozrusznik zadziałał. Byłem u mechanika i wymienił automat przy rozruszniku. Usterka jakby chwilowo ustąpiła ale po 3 miesiącach jest tak samo jak przed wymianą. Nie wiem co może być przyczyna tej usterki. Może miał ktoś z Was podobny kłopot. Prosiłbym o pomoc i informację np na meila tadzikb59@o2.pl Najprawdopodobniej automat rozrusznika ale po wymianie usterka powtarza się. Nie wiem
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Avensis I - awaria*1
  • Toyota Avensis I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.aplussanantonio.com/trouble/check_engine.png&imgrefurl=http://www.aplussanantonio.com/transmission_troubleshooting.html&usg=__PbKg6mMt1PqSRkwLDFdY3oC_EuU=&h=136&w=150&sz=17&hl=pl&start=20&zoom=1&tbnid=tFhTTaWnhz7EjM:&tbnh=108&tbnw=120&prev=/images%3Fq%3Dcheck%2Bengine%26hl%3Dpl%26sa%3DX%26gbv%3D2%26biw%3D1280%26bih%3D841%26tbs%3Disch:10%2C684&itbs=1&iact=hc&vpx=1071&vpy=215&dur=156&hovh=108&hovw=120&tx=92&ty=56&ei=ZoHvTPLmHMegOv_N9bYK&oei=V4HvTKX2EMyBswaArejsCQ&esq=2&page=2&ndsp=20&ved=1t:429,r:4,s:20&biw=1280&bih=841 - oto link do kontroliki ktora czasami sie wlancza Witam! Moj wujek ma problem. Prubuje mu pomuc. Pewnego razu jadac sobie zapalila mu sie oto ta kontrolka co jest w linku wyzej i nagle samochodzik zgaz i nic nawet dodajac gazu. Dopiero przekrecajac kluczyk i prubujac uruchomic samochodzik kontrolka juz sie nie swiecila i autko chodzilo normalnie. Szukalem troche o tym w ksiazce zwiazanej z oto tym problemem ale sie tylko dowiedzialem ze to jakas awaria*1 i zeby oddac auto do serwisu. Czy mozna poradzic sobie z tym dylematem nie oddajac samochodu do serwisu?? Jezeli wktos wie jak poradzic sobie z tym problemem to piszcie!!! Dzieki:)
2 komentarze
Toyota Avensis I Hatchback