Szukaj

Informacje o Toyota Avensis II Kombi 2.2 D-4D 150KM 110kW 2005-2009

Lata produkcji: 2005 – 2009
Segment: Klasa średnia
Druga generacja Toyoty Avensis wprowadzona została na rynek w roku 2003. Kształt samochodu, zaprojektowanego przez Japończyka Suguya Fukosato, stał się spójniejszy i bardziej przemyślany i znacząco kontrastował z wyglądem modelu pierwszej generacji. Toyota Avensis II podtrzymała miano jednego z najpopularniejszych samochodów Toyoty oraz jednego z liderów swojej klasy (także w Polsce). Auto w roku 2006 poddano lekkiemu faceliftingowi (odnowione m.in. atrapa chłodnicy, położenie kierunkowskazów, zderzak oraz design wnętrza).
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2009 roku
Pojemność skokowa 2231 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 96 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Silnik + Wyciszenie + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Układ jezdny - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,1
~Luko
Toyota Avensis II
Kombi 2.2 D-4D 150KM 110kW
Duże rodzinne auto, dobrze wyposażone (wersja SOL +) jednak nie pozbawione wad. Mój egzemplarz jest serwisowany w ASO (aktualnie 237k km przebiegu) - z istotnych napraw/wymian zaliczył: 1. wymianę głowicy po 100k km 2. wymianę EGR, wymianę przekładni kierowniczej po 180k km. W najbliższym czasie do zrobienia będą 2 wtryski bo dają już o sobie znać i skrzynia (to wpływ ruchu miejskiego) bo synchronizacja z 1 na 2 nie jest już idealna ale z tym jeszcze czekam na rozwój sytuacji. Najważniejsza cecha to brak korozji :) w porównaniu do mazdy 6 to jest rewelacyjnie - lekki nalot w tylnej części podłogi usunięty i zakonserwowany = spokój na kilka następnych lat. Ogólnie polecam, mój następny samochód na pewno będzie z pod znaku Toyoty (Avensis T27 lub nowa RAV4)
4,0
~Piotrek G
Toyota Avensis II
Kombi 2.2 D-4D 150KM 110kW
Gdyby nie awaryjność silnika i koła dwumasowego to byłoby naprawdę nieźle. Dobrze, że jednak nie zrezygnowałem z przesadnie drogiego serwisu (duży przegląd 1700 pln), bo naprawa silnika bez gwarancji Toyoty byłaby nieopłacalna. Tu trzeba pochwalić Toyotę, że daje 9 lat lub 200tys \"gwarancji\" na silnik. Jednak po Toyocie spodziewałem się lepszej jakości wykończenia wnętrza i lepszej ergonomii. Osobiście ciężko mi zająć dobrą pozycję za kierownicą na dłuższych trasach - nie znalazłem dobrej pozycji do podparcia rąk. Jak na kombi problematyczny jest załadunek większych przedmiotów przez mocno nachyloną tylną szybę.
4,7
~Piotrek
Toyota Avensis II
Kombi 2.2 D-4D 150KM 110kW
Doskonałe auto rodzinne o wystarczającej dynamice i komforcie. A co najważniejsze całkowicie bezawaryjne. Jedyne rzeczy wymienione poza częściami eksploatacyjnymi to gumki stabilizatora (36 PLN) i amortyzatory tylnej klapy (coś koło 100 PLN).
Średnie spalanie dla Toyota Avensis II Kombi 2.2 D-4D 150KM 110kW 2005-2009
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Toyota Avensis II
Kombi 2.2 D-4D 150KM 110kW
Moja opinia: 3 lata jazdy, 55 tys. km (samochód użytkowany rodzinnie). Sprawdzanie spalania komputerem i zawsze na podstawie przeliczania ilości spalonego paliwa do przejechanych km. - zawsze tankuję do pełna co pozwala mi porównywać obliczone spalanie kompa - a tu czasem są drobne różnice średnio od 0.1 nawet do 0.4 l/km. Spalanie miasto: wielkość miasta 300 tys.; do pracy 12 km; garażowany (zimą to ma znaczenie na dogrzewanie silnika); zimą przy normalnej jeździe średnio 8.4 l/km; można zejść do 7.6 ale to już trzeba naprawdę eko i delikatnie przyśpieszać; latem jest dużo lepiej - średnio 7.2 - 7.4 ale i do 6.8 można zejść, a jak zawsze chcesz być pierwszy na światłach (jeżeli nie trafisz na lepszego przeciwnika :)) to 8.5 do 8.8 średnio pali. Natomiast nigdy na zbiorniku paliwa nie wyszło mi w okolicach 9 l. Jak czytam że w mieście pali 10 to chyba samochodem się nie jeździ a cały dzień w korkach stoi (może i tak jest). Jeżeli w mieście są lekko dłuższe proste to jak da się jechać spokojnie na 5 lub 6 biegu i do tego na tempomacie - bajka aż miło popatrzeć jak średnie spalanie spada - na zbiorniku paliwa o 1 l/km. Spalanie trasa: tutaj znaczenie ma jakość drogi. Autostrada tempomat 140 km/h, klima, pełne obciążenie (bagażnik załadowany po dach - Ci co mają rodzinę daleko i jadą z dziećmi wiedzą o co chodzi) to wychodzi 6.7 - 7.0 l/km (różnie od pory roku). Ale jak się wyłączy klimę, radio to spalanie spada o ok. 0.4 do poziomu 6.6 l/km. Natomiast jak się jeździ w trasie np. (400 - 500 km) trochę po drodze nr 7 i po mazurskich drogach :( utrzymując średnią prędkość na całej trasie na poziomie 80-90 km/h co przyczynia się że lepsze proste jeździ się po 120 - 130 km/h, ograniczenia do 60-70 km/h (nie opowiadajmy bajek na trasie prawie nikt nie zwalnia do 50) to 6.2-6.3 l/km, natomiast jak się jeździ wolniej średnio 70-80 km/h to spada do 5.6 l/km. UWAGA - jak mówię że średnio 70-80 km/h to i tak dłuższymi prostymi trzeba gnać 110-120 km/h. Natomiast rekord eko-jazdy na trasie pustym autem to 5.1 km/h (450 km trasy - i tylko raz - frustracja). Krótkimi odcinkami udawało się zejść poniżej 5 l/km ale przeliczając na całą trasę nigdy.
7,4
Toyota Avensis II
Kombi 2.2 D-4D 150KM 110kW
Od czasu zakupu przejechany dystans 8671 km. Proporcje myślę 60:40, w większości jazda po Warszawie, gdzie jednak korki utrudniają jazdę. Paliwo tylko Verva ON. Średnie spalanie: 7,87l/100 km. W trasie prędkość raczej wyższa niż oszczędna. Minimalne spalanie na trasie 5,7 l na odcinku 50 km, przy prędkości 80-90 km, ale to była katorga dla mnie.
6,5
Toyota Avensis II
Kombi 2.2 D-4D 150KM 110kW
Koszty części zamiennych tańsze niż w Maździe np. filtry (choć większość z nich pasuje do obu modeli) za tarcze przód + klocki firmy ATE (wq mnie lepsze niż oryginalne Bosch'e) zapłaciłem 500zł. Nie ma tu żadnych wynalazków ,które w naprawie są bardzo drogie. Po prosty stara dobra konstrukcja w rozsądnych kosztach serwisowania.

Usterki Toyota Avensis II

Liczba wpisów: 65
Samochód słabo odpala przy niskiej temperaturze.
  • Toyota Avensis II Sedan 2.2 D-4D 150KM 110kW 2005-2009
  • silnik
  • 130 tys. km
Gdy jest ciepło samochód pali poprawnie, ale im bardziej spada temperatura tym odpalanie jest bardziej kłopotliwe. Posiadam samochód jeszcze dość krótko i nie przetestowałem go przy ujemnych temperaturach, ale przy 0 stopni C odpalił mi dopiero za trzecim razem! Obawiam się, że gdy temperatura spadnie do -10 *C w ogóle nie uda mi się go odpalić. Dodam, że przy np. 7 *C też ma pewne problemy i odpala za drugim razem. Wymieniłem akumulator na nowy, ale nic nie pomogło. Niedawno wymieniałem olej i zalałem najlepszy 5W/30 Casrol. Sprawdzano mi samochód na diagnostyce na samym początku gdy go kupiłem, ale na komputerze wszystko było w porządku. Wydaje się, że rozrusznik kręci prawidłowo. Proszę o pomoc w możliwych rozwiązaniach na wyeliminowanie usterki.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Oświetlenie lamp tylnych i brak zapalonej kontrolki świateł, przy ich włączeniu?
  • Toyota Avensis II Sedan 2.0 D-4D 116KM 85kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc. Mam problem, ponieważ wymieniłem żarówkę w tylnej lampie lewej i wszystkie światła świeciły, a po chwili przestały świecić wszystkie światła z tyłu oraz kontrolka zapalonych świateł mijania na desce rozdzielczej. Jak zapale światła to tylko z przodu działają , a z tyłu żadne i kontrolka śie też nie pali. Myślę, że było jakieś zwarcie, ale nie wiem który bezpiecznik odpowiada za tylne światła i kontrolkę. Z tego co wyczytałem w instrukcji to te w kabinie samochodu z numerem 43, ale to by mi nie działały też światła z przodu. Jutro ide do mechanika, ale proszę o pomoc jak ktoś miał podobny problem, bo boję się, że mechanik coś wymyśli i skasuje mnie jak za zboże.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
głuchy stuk
  • Toyota Avensis II Sedan 2.0 D-4D 116KM 85kW 2002-2005
  • układ napędowy
* Dzień dobry toyota avensis d4d rok 2004 przeb. 155000 km mój problem polega na tym iż podczas jazdy prędkość 60 km/h bieg 4 przy gwałtownym odpuszczeniu gazu słychać stuk gdzieś w okolicy skrzynia biegów silnik to samo przy gwałtownym dodaniu gazu ten sam stuk podczas jazdy prędkość 140/h gwałtowne odpuszczenie gazu taki sam objaw to samo dzieje się podczas zmiany biegów z 3 na 4 i z 4 na 5 kontrola w serwisie toyoty półosie- brak luzu poduszki- brak luzu układ kierowniczy- brak luzów diagnoza koło dwu masowe wymieniłem koło i sprzęgło i nic to nie pomogło wydałem 3 tysiaki i nie wiem co dalej robić może ktoś miał taki przypadek może jakiś luz w skrzyni biegów proszę o porady co może być przyczyną
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Toyota Avensis II Kombi