Szukaj

Informacje o Toyota Camry

Lata produkcji: 1983 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Oceny Toyota Camry

Liczba ocen: 349
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~marmanki@giamil.com
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Zacznę od tego, że to nie jest "wyścigówka" a jednak bardziej samochód dla księgowego, ale jest jak jest i szcunek dla księgowych. Osobiście jeździłem wieloma autami różnych marek - myślę, że 15-20 różnych z różnymi motorami (z dieslem i benzynowe), a w tym: Renault 5 i Chamade, Peugeot 205, Toyota Corolla i Yaris, VW Golf (mile wspominam Golfa II 1,8i) i Passat, Ford Focus i Mondeo, Opel Astra, Mitsubishi ASX, więc na tej podst. szału z mojego doświadczenia nie ma, i dlatego wydawało mi się, że Camry nim będzie! I ...?! Niestety nie jest! Teoretycznie jest to najwyższy model z tych, które użytkowałem dłużej niż 6 miesięcy, ale pomimo oczywistych zalet ma równie oczywiste i dokuczliwe dla kierowcy wady. Camry mam w wersji podstawowej, czyli Comfort. Zalety: motor - dość dynamiczny z bardzo zadawalającym apetytem na paliwo, przynajmniej w porównaniu do moich wcześniejszych aut, Mam "ciężką nogę" i pomimo tego nie mam problemu, żeby zmieścić się ze spaleniem w mieście 5,5 - 6,5 l/100 km. Wg mnie przy motorze 2,5l to jest bardzo dobry wynik. W trasie przy bardzo szybkiej jeździe (ok. 190 km/godz. na niemieckich autostradach) zużycie było ok. 7,7 l/100 km. A teraz wady: (1) fotel kierowcy - koszmar, po prostu niewygodny, po 150 km ciągłej jazdy można och...jeć z bólu pleców - w serwisie po moim pytaniu, czy można je wymienić, powiedziano mi że nie, i żebym się cieszył, że to nie jest jak w Corolli, ba tam jest dopiero masakra! (2) automat wycieraczek - co to jest (?), ani na czas, ani na wielkość opadu - w Mondeo (też wersja podstawowa - Trend) działa to perfekcyjnie; (3) brak sygnalizacji o zbliżającym się przeglądzie po kolejnych limitowanych przebiegach - dzisiaj (?!), kiedy to w każdym "badziewiastym" pojeździe jest to w standardzie a w tzw. marce premium nie ma - ludzie, o co chodzi, trzeba się przyglądać licznikowi!? (4) brak ergonomicznego schowka na okulary p-słoneczne (w Mondeo jest!); (5) opuszczanie oparć siedzeń w tylnym rzędzie z komory bagażnika ale oczywiście po jego otwarciu - bardzo niewygodne; (6) nawiewy powietrza z przodu kabiny - bardzo ograniczony zakres - najczęściej wieją na twarz kierowcy i pasażera i niekoniecznie jest to komfortowe; (7) spryskiwacze szyby przedniej - noż qwa w maluch tak działały, dno ()! i seriws twierdzi, że ja mi się to niepodobna to trzeba zmienić dysze - nice!; (8) zdarzyło mi się, że auto zamknęło mi się samoistnie (kluczyk był wewnątrz) po jego opuszczeniu - musiałem skorzystać z assistance , żeby je otworzyć; (9) brak oświetlenia pojazdu podczas otwierania i zamykania, szczególnie oczywiście istotne w ciemnościach; W sumie "so so", niestety ale ubolewam nad tym!
Dodane 1 miesiąc temu
3,7
~marmanki@giamil.com
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Zacznę od tego, że to nie jest "wyścigówka" a jednak bardziej samochód dla księgowego, ale jest jak jest i szcunek dla księgowych. Osobiście jeździłem wieloma autami różnych marek - myślę, że 15-20 różnych z różnymi motorami (z dieslem i benzynowe), a w tym: Renault 5 i Chamade, Peugeot 205, Toyota Corolla i Yaris, VW Golf (mile wspominam Golfa II 1,8i) i Passat, Ford Focus i Mondeo, Opel Astra, Mitsubishi ASX, więc na tej podst. szału z mojego doświadczenia nie ma, i dlatego wydawało mi się, że Camry nim będzie! I ...?! Niestety nie jest! Teoretycznie jest to najwyższy model z tych, które użytkowałem dłużej niż 6 miesięcy, ale pomimo oczywistych zalet ma równie oczywiste i dokuczliwe dla kierowcy wady. Camry mam w wersji podstawowej, czyli Comfort. Zalety: motor - dość dynamiczny z bardzo zadawalającym apetytem na paliwo, przynajmniej w porównaniu do moich wcześniejszych aut, Mam "ciężką nogę" i pomimo tego nie mam problemu, żeby zmieścić się ze spaleniem w mieście 5,5 - 6,5 l/100 km. Wg mnie przy motorze 2,5l to jest bardzo dobry wynik. W trasie przy bardzo szybkiej jeździe (ok. 190 km/godz. na niemieckich autostradach) zużycie było ok. 7,7 l/100 km. A teraz wady: (1) fotel kierowcy - koszmar, po prostu niewygodny, po 150 km ciągłej jazdy można och...jeć z bólu pleców - w serwisie po moim pytaniu, czy można je wymienić, powiedziano mi że nie, i żebym się cieszył, że to nie jest jak w Corolli, ba tam jest dopiero masakra! (2) automat wycieraczek - co to jest (?), ani na czas, ani na wielkość opadu - w Mondeo (też wersja podstawowa - Trend) działa to perfekcyjnie; (3) brak sygnalizacji o zbliżającym się przeglądzie po kolejnych limitowanych przebiegach - dzisiaj (?!), kiedy to w każdym "badziewiastym" pojeździe jest to w standardzie a w tzw. marce premium nie ma - ludzie, o co chodzi, trzeba się przyglądać licznikowi!? (4) brak ergonomicznego schowka na okulary p-słoneczne (w Mondeo jest!); (5) opuszczanie oparć siedzeń w tylnym rzędzie z komory bagażnika ale oczywiście po jego otwarciu - bardzo niewygodne; (6) nawiewy powietrza z przodu kabiny - bardzo ograniczony zakres - najczęściej wieją na twarz kierowcy i pasażera i niekoniecznie jest to komfortowe; (7) spryskiwacze szyby przedniej - noż qwa w maluch tak działały, dno ()! i seriws twierdzi, że ja mi się to niepodobna to trzeba zmienić dysze - nice!; (8) zdarzyło mi się, że auto zamknęło mi się samoistnie (kluczyk był wewnątrz) po jego opuszczeniu - musiałem skorzystać z assistance , żeby je otworzyć; (9) brak oświetlenia pojazdu podczas otwierania i zamykania, szczególnie oczywiście istotne w ciemnościach; W sumie "so so", niestety ale ubolewam nad tym!
Dodane 1 miesiąc temu
5,0
~Rom
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Dla mnie samochód MEGA. Bezawaryjny, komfortowy, dający poczucie luksusu (executive w pakiecie Vip w jasnej tapicerce). Czytam ze zdumieniem negatywne opinie niektórych chyba nie użytkowników, i jestem w szoku. Oceniają samochód jakby zapłacili za niego powyżej miliona złotych i mają oczekiwania z kosmosu, a to samochód idealnie skrojony jak na swoją cenę, na pewno posiadający pewne wady ale jego podstawowe ZALETY wybaczają niektóre niedociągnięcia. Nie ma samochodu uniwersalnego, idealnego dla wszystkich ale jeśli ktoś oczekuje samochodu pewnego, ekonomicznego i wygodnego to na pewno w tej cenie będzie camry zachwycony. Jeżdżę nim od czterech lat, a nadal mam fan z jego posiadania jakbym kupił go 2 tygodnie temu i każda jazda krótsza czy dłuższa kończy się pewnym westchnieniem, że już wysiadka. Zmieniam samochody co 4-5 lat i naprawdę mam dylemat co wybrać w tej cenie? Żonie kupiłem Lexusa UX 350h, którym czasami jeżdżę, ale nawet w połowie nie równa się komfortem do camry. W mojej ocenie camry to bardzo udany samochód w segmencie cenowym swoich aut.
Dodane 7 miesięcy temu

Raporty spalania Toyota Camry

Liczba raportów: 331
Średnie spalanie dla Toyota Camry
5,2 – 12,4
l/100 km
5,8 – 6,7
l/100 km
8,0 – 16,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Podane powyżej dane są orientacyjne i niereprezentatywne. Podaję dane na podstawie konkretnych tras: Rok produkcji - 12.2021 model po FL. Przebieg 38.000 km. Samochód używany prawie wyłącznie w dużym mieście - Warszawa, eksploatowany w specyficzny sposób. Podczas największego natężenia ruchu w dzień, trochę w nocy. Sposób jazdy - zrównoważony. Średnie zużycie w trakcie całej eksploatacji - 5,84 l./100 km/. W mieście - lato 5,4 l./100 km. zima ok. 5,9 - 6,0 l./100 km. Najmniejsze zużycie 4,52 l./100 km. Największe 7,72 l./100 km /autostrada - jazda z prędkością licznikową 152 km/.h, wg GPS 140-145 km/h. /momentami 200 km/h. - Niemcy/. Bez większych problemów można osiągnąć zużycie 5,4 - 5,9 l./100 km. w dużym mieście /korki/ jeżdżąc normalnie. W moim przekonaniu to bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę masę, wielkość i moc samochodu.
Dodane 2 lata temu
5,4
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Wzięte na jeden dzień testów. Po płaskim w mieście faktycznie można dojść do 4l/100km ale to bardzo spokojna jazda. Nie znaczy to, że źle się jeździ. Wręcz przeciwnie. Wtedy jest spokojnie i bezpiecznie. W trasie przy 120-140km 6 l/100km wtedy już słychać hałas z zewnątrz ale w normie. Przy 160km/h spalanie potrafi dojść do 8l ale to raczej błąd krótkiej trasy pomiarowej. Przeważnie było 7-7.5l/100km. Ale za to hałas jest już bardzo uciążliwy.
Dodane ponad rok temu
5,0
Toyota Camry IX
Sedan 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Auto bardzo oszczędne a przy tym dynamiczne i proszę nie podpierać się danymi z testów. W rzeczywistości jest dużo lepiej. Przy normalnej jeździe po Poznaniu spalanie od 4,2(spokojna jazda z przewidywaniem sytuacji i obserwacja tego co dzieje się wokół nas) do 5,7(patrzenie 10m przed maskę i brak jakiegokolwiek przewidywania sytuacji na drodze czyli jazda typowego kierowcy.
Dodane ponad rok temu

Usterki Toyota Camry

Liczba wpisów: 12
Temperatura silnika /grzeje się/
  • Toyota Camry III Sedan
  • układ chłodzenia
Witam wszystkich i proszę o pomoc... Moja Toyota Camry rocznik 93 motor 3.0 z LPG przebieg ok. 320 tys km Problem z grzejącym się silnikiem...na wolnych obrotach może chodzić kilka godzin i jest temperatura w normie, w czasie jazdy po przejechaniu ok 10 km. temperatura szybko wzrasta i utrzymuje się przed czerwonym polem. Po zatrzymaniu /np. w korku/ wraca do połowy skali. Uszczelki pod głowicami wymienione, chłodnica nowa, termostat wymieniany trzy krotnie i dalej ten sam problem. W cieplejsze dni próbowałem jazdy bez termostatu i było O.K. oczywiście dłużej się nagrzewała ale to nie był problem. Teraz idzie zima i jazda bez termostatu odpada ponieważ może się rozprogramować komputer i nie będzie ogrzewania kabiny :-( Mechanik walczy z tym od miesiąca i żadnej poprawy...Czy powodem mogą być źle podłączone przewody chłodzące w instalacji LPG ? Zapowietrzenie układu raczej odpada, ponieważ był układ odpowietrzany. Korek jest nowy, zmieniony na 1,1 bar ale to też nie pomogło. Problem ten występował już wcześniej u poprzedniego właściciela ale ktoś mądry podłączył dodatkowy elektryczny wentylator, który miał za zadanie schłodzenie chłodnicy. Nadmieniam, iż wentylator jest na wiskozie i po włączeniu klimy działa na wyższych obrotach. Proszę o sugestie bo jazda bez termostatu nie wchodzi w grę. Dziękuję za info... Pozdrawiam, zby61
Dodane 12 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Falowanie obrotów silnika
  • Toyota Camry III Sedan 3.0 188KM 138kW 1991-1996
  • silnik
Po uruchomieniu silnika muszę trzymać nogę na pedale gazu i utrzymywać ok 1000obr/min wtedy silnik w miarę równo pracuje. Zaczyna się nagrzewać i obroty silnika zaczynają skakać z 1000obr w dół. Nawet silnik gaśnie. Po zgaszeniu ciepłego silnika i próbie odpalenia silnik, zapala i gaśnie. Muszę trzymać pedał gazu żeby silnik pracował. Jest to problem gdy trzeba zatrzymać się na światłach i w codziennej eksploatacji.Proszę o choć drobną radę co dalej robić. Myślę że jest to wina silnika krokowego.
Dodane 15 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Szyba przednia podatna na zarysowania i uszkodzenia
  • Toyota Camry IX Sedan Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW od 2024
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Szyba przednia jest bardzo mięka i bardzo szybko sie rysuje , wystarczy drobny piasek na szybie i juz widac mirkoryski na szybie w świetle słonecznym, również uderzenie małym kamieniem powoduje odprysk a nawet uszkdozenie szyby. Auto z przełomu 2024/2025 , wersja comfort + business
Dodane 9 miesięcy temu
Toyota Camry

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów