Szukaj

Toyota Corolla XII Hatchback – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Toyota Corolla XII Hatchback

Lata produkcji: 2019 – 2022
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa generacja kompaktowej Toyoty zastępuje na rynku model Auris. Zupełnie nowa odsłona Corolli zadebiutuje w salonach w trzech odmianach nadwoziowych jako hatchback, kombi i sedan.

Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4370 mm
Szerokość 1790 mm
Wysokość 1435 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Rozstaw kół - przód 1530 mm
Rozstaw kół - tył 1530 mm
Zwis przedni 935 mm
Zwis tylny 795 mm
Prześwit 135 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 361 l
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Całokształt - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Grzegorz
Toyota Corolla XII
Hatchback 1.2 Turbo D-4T 116KM 85kW
Auto użytkowane przeze mnie 3,5 roku, kupione jako nowe do tej pory przejechałem nim 55 tyś km. Auto użytkowane na codzień 80% trasa 20% cykl miejski. Silnik elastyczny, moc w zupełności wystarczająca do normalnej eksploatacji. Nie jest to auto do szybkiej jazdy, a do standardowego i bezpiecznego przemieszczania z punktu A do B. Jak to Toyota odwdzięcza się bezproblemową i tanią eksploatacją. Spalanie całkiem niskie, przeglądy w ASO wykonywane co 15tys km. Mały przegląd ok. 1000zl, duży (co 30 tyś. km) ok. 1300-1400zł. W aucie przez cały okres eksploatacji nic się nie zepsuło, jedyne co jest irytujące to przy dodatkowym zabezpieczeniu antykradzieżowym montowanym przez salon, trzeba stosunkowo często wymieniać baterię. Oprócz tego samochód raz był na akcji serwisowej wadliwej pompy paliwa, lecz była to wizyta planowana, a auto nie zostało wcześniej "uziemione". Z minusów na pewno trzeba wspomnieć o stosunkowo słabym wyciszeniu, w aucie robi się głośno powyżej 120km/h, lakier też jest raczej z tych delikatnych ale to teraz problem u wszystkich producentów. Jeżeli szukasz auta które odwdzięcza się niskimi kosztami eksploatacji oraz niezawodnością to polecam.
Dodane 1 miesiąc temu
4,2
~Medykant
Toyota Corolla XII
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Po przejechaniu 50k km chciałbym się podzielić wrażeniami z Corolli HB - po przesiadce z VW Golfa, z doświadczeniami z Nissanem Almerą, Mitsubishi Outlanderem. Auto kompaktowe, świetnie spełniające swoją funkcję podczas przejazdów 5-10-20 km w warunkach miejskich lub podmiejskich, a szczególnie zakorkowanych większych miastach (odwdzięcza się niskim spalaniem i ciszą). Po prostu wsiadasz i jedziesz - dla pary, maksymalnie rodziny 2+1, gabarytowo bagażnik wystarczający do krótszych i dłuższych wycieczek (auto daje radę w trasy, 2,5k); jednak wózek dziecięcy czy już większa liczba walizek stanowi problem. W środku interfejs, wykończenie, komfort, intuicyjna obsługa - każdy element na przyzwoitym poziomie. Plus i minusy poszczególnych podzespołów czy wrażeń poniżej.
Dodane ponad rok temu
4,3
~durlik
Toyota Corolla XII
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Trudno ocenić Corollę, to nie jest auto uniwersalne, trzeba wiedzieć po co się je kupuje. Poszukiwałem auta z automatyczną skrzynią biegów, nie dwusprzęgłową, do dojeżdżania do pracy w mieście dla żony. Kupiłem wersję comfort+tech+style. Zamiast ogólnej oceny wymienię jej zalety i wady. Corolla jest urzekająco łatwa w użyciu, włącza się ją naciskając przycisk, ustawia dźwignię skrzyni biegów w pozycji D i można jechać. Łatwy do wyczucia auto-hold pozwala nudzić się na skrzyżowaniach. Sama jazda jest jak tramwajem - rozpędzenie, jazda ze stałą prędkością i zwalnianie. Wskaźniki są czytelne i nawet ładne, miejsca z przodu wygodne, miejsca na nogi jest w sam raz. Widoczność wystarczająca, prześwit też - auto raczej nie haczy o krawężniki. Przyspieszenie dobre - nie potrzeba zmieniać biegów. Jazda Corollą jest niemęcząca. Dodatkowy plus za adaptacyjny tempomat, przy długiej jeździe bardzo się przydaje. Trzeba pochwalić układ kierowniczy, do jazdy w mieście jest najlepszy, jakiego używałem. Auto skręca lekko, na prostej nie myszkuje. O spalaniu nie trzeba myśleć, jeżeli nie przekraczam 120 km/h, więc zawsze jest mało. Po 1,5 roku nadal lubię tym autem dojeżdżać do pracy. Nie jest to jednak auto luksusowe. Na nierównościach lekko trzeszczy. Silnik jest głośny przy przyspieszaniu i nieco wibruje przy ulubionej prędkości 1500 obr/min. Operowanie pedałem przyspieszenia wymaga spokoju i konsekwencji. Auto w ogóle jest głośne, w mieście to nie przeszkadza, ale na autostradzie męczy. Na tylnej kanapie jest mało miejsca na nogi a przede wszystkim klaustrofobicznie z powodu szerokich i wysokich oparć przednich foteli. Bagażnik jest w sam raz, kamera cofania jest prosta, ale swoje pokazuje. Szerokie słupki przednie nieco zasłaniają widoczność, raz nie zauważyłem przez nie pieszego wkraczającego. Do góry widać mało, aby dojrzeć sygnalizator nad drogą trzeba się wychylić. Ogrzewanie jest słabe, pomagają podgrzewane fotele przednie, zaletą jest przełącznik jak z Cariny, można włączyć jesienią i wyłączyć wiosną.
Dodane 2 lata temu
Średnie spalanie dla Toyota Corolla XII Hatchback
5,2 – 6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,4
Toyota Corolla XII
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Mam ten model od 3 miesięcy, trasa warszawa-zielona góra (450km) bez naginania przepisów spalanie 5.7L/100, jednakże dopiero w mieście hybryda pokazała co potrafi, po przejechaniu ok. 8 tys kilometrów średnie spalanie w mieście to 3.8L/100km, skrzynia biegów idealnie spisuje się w miejskich warunkach, Samochód jest dynamiczny oraz bardzo dobrze się prowadzi, minusem jest słaba izolacja akustyczna ale jest ona głównie słyszalna przy wyższych prędkościach, pojazd w pełni spełnia moje oczekiwania, polecam każdemu kto głównie porusza się po mieście.
Dodane ponad rok temu
6,1
Toyota Corolla XII
Hatchback 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Daje radę. Da się oszczędnie jechać, ale da się też mieć "wiry w baku" i kilka przykładów z tras (spisane z aplikacji MyT): 1. Trasa Poznań-Kołobrzeg - droga krajowa, spokojna płynna jazda, 4,9l/100km 2. Trasa Poznań-Szczecin-Dziwnów-Poznań, trasa mieszana, cała trasa na jednym tankowaniu (od 100% baku do 30km zasięgu), jakieś 6-6,5/100 3. Wrocław-Piotrków Trybunalski - prędkość 140-160kmh, 8.5/100 4. Wrocław-Poznań, prędkość 115-125kmh, 6,2/100km 5. Warszawa-Konin, warunki mieszane, 120-145kmh, 8/100 6. Magdeburg-Berlin, głównie autostrada, 160-186kmh (vmax), 8,7/100 7. Trasy górskie (Karpacz-Pec pod Sniezka), 5,2/100 8. Trasa górska - Vrchlabi-Szklarska, 5,1/100 9. Trasa podmiejska: Konin-Kazimierz Biskupi, 3,8/100 Wnioski - ekonomia jazdy kończy się przy 125kmh, do 155 drastycznie rośnie, potem między 155 a prędkością maksymalną nie ma dużych różnic. Na trasach nie ma dużej różnicy w porównaniu ze standardowym "benzyniakiem", bo powyżej 120kmh jedzie się głównie tylko na silniku spalinowym, praktycznie nie ma zalet hybrydy.
Dodane 2 lata temu
3,6
Toyota Corolla XII
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Mam porównanie do Priusa 3 , więc są plusy i minusy - oczywiście zestawiając te dwa samochody Na plus dla corolli : 1 - mniejsze spalanie niż prius 3 o około 0,5 litra 2- Jest znacznie bardziej żwawy mimo mniejszej mocy 122kw (prius 136) 3 - na bateri pojedzie nawet 100-110 km/h (prius 60-70km/h) 4 - na baterii do 5 kilometrów - prius 2-3km 5 - szybcej sie nagrzewa i nie pobiera tyle baterii na początkowe ogrzanie silnika prius potrafi ,,zjeśc całą baterię ,, przez pierwszy kilometr mimo że jedzie na bęzynie Minusy : 1. mniej miejsca w środku niż prius 2 - wysocy pasażerowie z tyłu będą zachaczać o podsufitkę 3 - mniej schowków 4 - brak dodatkowego bagaznika pod podłogą jak w priusie 5 - brak joysticka ( niezwykle wygodny i bezawaryjny w priusie) zamiast tego zwykły automat - niepotrzebnie duża wajcha, 6- co chwilę wszystko pika - niezapięte pasy z tyłu , za blisko pasa ruchu , za blisko poprzedzającego zamochodu , nie to ustawienie biegów i wiele innych - trasa 5km i srednio 5-7 razy przerazliwe wycie w samochodzie . 7 - bezdotykowe otwieranie drzwi - niestety brak . ( a w priusie jest) dla mnie to krok w tył - czasem muszę kłaśc wszystkie zakupy na ziemi i szukać kluczyków.
Dodane 3 lata temu

Usterki Toyota Corolla XII

Liczba wpisów: 24
Klapa bagażnika
  • Toyota Corolla XII Hatchback
  • nadwozie
  • 36 tys. km
To raczej z tych rzeczy, żeby sie przyczepić ale strasznie irytujące. Po każdym deszczu czy myjni, po otwarciu klapy bagażnika woda zaczyna kapać stróżką do bagażnika a czasami jak stane troche bliżej lampy to kapie na głowę. Wyglada jak jakaś wada fabryczna przy projektowaniu albo coś zle złożone w fabryce. Nawet nie wiem gdzie ta cała woda się zbiera. Czy może spowodować jakieś problemy w późniejszym terminie? Czy zacznie coś tam pęcznieć i wypadnie szyba? Nie wiem. Samochód nowy odebrany z przebiegiem 1 kilometr nie bity.
Dodane 2 lata temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Stukanie zawieszenia
  • Toyota Corolla XII Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • zawieszenie
  • 1 tys. km
Witam, od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem nowej hybrydy. Po przejechaniu ok 400 km zacząłem słyszeć stuki dochodzące z przedniego zawieszenia. Po wizycie w serwisie, po sprawdzeniu zawieszenia serwisant stwierdził, że tak po prostu powinno być i nie powinienem się martwić. Niestety szukanie nasila się. Sprawdziłem to na własną rękę i stwierdziłem, że te odgłosy dochodzą z poduszki wahacza. Jest to niestety bardzo niekomfortowe, zważając, iż jest to nowy samochód. Czy istnieje możliwość wymiany na gwarancji, jak należy to załatwić w salonie? Będę wdzięczny za Waszą pomoc.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
10 komentarzy
Odchodząca folia od listew przyokiennych chromowanych
  • Toyota Corolla XII Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 6
Listwy przyokienne cchromowane są pokryte folią pewnie po to aby ten pseudo chrom nie wyblakł. Usterka pojawia się na każdej takiej listwie przynajmniej w moim aucie dotyczy tego że owa folia po jakimś czasie odchodzi , babelkuje i wygląda jakby ktoś zapomniał ja zerwać , ale uwaga po jej zerwaniu ten pseudo chrom zaczyna ścierać się i wygląda to wszystko katastrofalnie . Uwaga Toyota o tym wiedziała i wskazała ASO aby zostały ściągnięte i wymienione na czarne ale niektórzy sprzedawcy tego nie zrobili i ja właśnie męczę się teraz z serwisem , masakra , sprawa trafiła już do Toyoty Poland i czekam co odpiszą. Ocena specjalisty i rada prawnika - wskazuje bezprzecznie na wadę ukryta !!!!!
Dodane 4 lata temu
1 komentarz
Toyota Corolla XII Hatchback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów