Szukaj

Test euroncap Toyota Corolla Hatchback 1.8, LHD

Toyota Corolla Hatchback 1.8, LHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1400 kg
Wynik testu
95%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
86%
Zabezpieczenie przechodnia
77%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.1 pkt | 95 %

Przedział pasażerski Corolli pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. W poduszce powietrznej kierowcy panowało niewystarczające ciśnienie, aby zapobiec zapadaniu się poduszki pod wpływem głowy kierowcy i w efekcie nie udało się uniknąć kontaktu głowy z kołem kierownicy przez materiał poduszki. Mimo, że czujniki nie wykazały zagrożenia, wynik został obniżony i ochrona została oceniona jako wystarczająca. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Toyota pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem autonomiczny system hamowania awaryjnego, będący częścią pakietu Toyota Safety Sense, wykazał się dobrą skutecznością działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.6 pkt | 84 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona manekinów dziecka 6-cio i 10-cio letniego była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, przyznano maksymalną ilość punktów, przy dobrej ochronie wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Corolla jest zaprojektowana, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,6pkt

Uderzenie z przodu
15,6 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
6,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KIDFIX XT SICT
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

41.4 pkt | 86 %

Zabezpieczenia

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,3 pkt
Głowa
18,1 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.1 pkt | 77 %

Ogranicznik prędkości
2,4 pkt
Asystent pasa ruchu
2,3 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Pre-Collision System as part of Toyota Safety Sense
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry