Szukaj

EGR
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16v 150KM 110kW 2006-2010

  • Autor: ~Damian
  • Kategoria: układ wydechowy
W autach ponad 150k km albo do wymiany (ok 400 pln) albo czyszczenia, albo reaktywacja elektromagnesu otwierajacego lub zamykajacego zawór.
Objaw: samochod do ok 2.500 obrotow/min jest wyprzedzany przez srodki kumunikacji miejskiej.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 13
Nie wystąpiła: 8

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Wywalić EGR, wgrać program na ok. 190 km i wtedy ta alfa żyje. DPF niestety zostaje, bo teraz rygorystyczne przeglądy itp.
Odpowiedz
Do ~Raffi: Zawór pierwsza klasa polecam
Odpowiedz
regeneracja zaworu egr 170 zł jest jak nowy 884689903
Odpowiedz
Do RAfI CHORZÓW: mi też naprawiał gwarancja trzy lata mi dał tylko cena trochę wyższa ale nie znacznie tak że oplacalne takie rozwiazanie
Odpowiedz
Do RAfI CHORZÓW: ?
Odpowiedz
Potwierdzam. Po 100 tys km musiałem zaślepić zawór EGR, gdyż auto na pierwszym i drugim biegu ruszało jak z 3-ki i 4-ki. Jak pisał przedmówca - dopiero jak turbo weszło na wysokie obroty (powyżej 2500rpm*) - wracała moc.
Wystarczy zaślepić. Ja od razu wywaliłem DPF bo pomimo wypalania był co raz bardziej zawalony. Efekt jest taki, że auto lepiej przyspiesza a pali tyle samo. Niektórzy po zakupie w salonie życzyli sobie auto z zaślepionym EGR i bez DPF. Nie wiem tylko jak to później wygląda z gwarancją ASO.

* - pomimo iż ogólnie w Alfie 159 turbo ładnie działa i już od 1500-1750 obrotów czuć moment obrotowy.
Odpowiedz
EGR najlepiej zaślepić.
Odpowiedz
Do Skali: Bzdura
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16v 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo 159 Sportwagon