Szukaj

Awaria silnika
Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018

  • Autor: Dominik
  • Kategoria: silnik
  • usterka fabryczna
Przy temperaturze poniżej 10 stopni celsjusza, po całonocnym postoju, falowanie obrotów silnika na biegu jałowym. Ponadto przez pierwsze 5km jazdy hałasujace wtryski przy choćby lekkim przyspieszeniu. Serwis twierdzi że to w tym modelu normalne. Co więcej, podobno nagranie usterki było wysłane do Niemiec i oni nic nie każą z tym robić, bo w wąskim oknie temperaturowym(poniżej 20 stopni cieczy chlodzacej- dla mnie to bardzo duże okno a nie wąskie!!!) Samochod ma prawo to takich zachowań - niewyobrażalne w samochodzie za ponad 300 tyś. zł.!!!
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 19
Nie wystąpiła: 3

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Witam. Podobny problem występuje w moim 50TDI, z przebiegiem 68tys. Szarpanie występuje po tygodniowym postoju i trwa 10sekund. Żadne błędy się nie pojawiaja. Serwis olejowy robie co 10tys. Ktoś spotkał się z taką usterka? Pozdrawiam.
Odpowiedz
Spokojnie w mojej c7 3.0 TDI miałem to nie raz chwilowe to kwestia przyzwyczajenia a autem jeżdżę ponad 5 lat i mam już 340 tys. Km ;) "ten typ tak ma " ;)
Odpowiedz
nie dobrze
Odpowiedz
zimny 40 tdi mHev pracuje niekulturalnie, nie jest to jednak usterka - ten typ tak ma, na zagranicznych forach są podobne wpisy, europejskie ASO Audi też potwierdzają, że ten typ tak ma; mój ma 91 tys km i od nowości, przez kilka min. po uruchumieniu po nocnym postoju, zawsze pracował nierównomiernie i do tego jeszcze syczał i parskał
Odpowiedz
U mnie również występuje na zimnym silniku falowanie (40tdi). Dodatkowo w dniu dzisiejszym przy próbie uruchomienia auta pojawił się komunikat o awarii skrzyni biegów, a silnik nie uruchomił się. Przy 3-ej próbie auto odpaliło. Trochę to niepokojące. Samochód ma niespełna rok i niewiele ponad 14 tyś km. przebiegu. Ponadto plastiki wewnątrz wydają szaloną ilość hałasów.
W poprzednim aucie (BMW f10), hałasy pojawiały się również (niemniej sporadycznie), w tym aucie to niestety standard. Na fotelu miałem też nieco wygniecioną/zmarszczoną (w jednym punkcie), tapicerkę. Szkoda, że zachwycony w pierwszej chwili autem nie poprosiłem o odnotowanie tego w dokumentacji - niestety zgłoszona w tym przedmiocie w okresie późniejszym reklamacja nie została uwzględniona. Rozumiem, że serwis mógł mieć różne doświadczenia z reklamacjami, niemniej mogliby w takich kwestiach reagować w sposób nieco bardziej przyjazny dla klienta. Auto ma minimalny przebieg, nie jeżdżę między przeglądami z byle sprawą. Rozczarowało mnie więc podejście serwisu do zgłoszonej kwestii. Nie chcę być źle odebrany, ale Toyota którą kiedyś jeździłem w tej kwestii (i to lata temu), biła serwis Audi w tej kwestii na głowę.
Podsumowując, auto jest bardzo fajne - ładnie wygląda, dobrze jeździ, niemniej wizerunek psuje ewidentnie słaby montaż jakichś elementów w środku i podejście aso. Jak mawiają, pierwsze auto sprzedaje salon, ale drugie - serwis.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
a6 c8 28tys przebiegu ekrany wymienione,falowanie obrotów na zimnym.Serwis twierdzi,ze tak ma być???
Odpowiedz
Akcja serwisowa jest na wymianę softu w skrzyni ktora powoduje falowanie i szarpanie
Odpowiedz
Ostatnie dobre audi A6 C6 V6 TDI ja mam 470 tyś km na budziku i nie mam takich problemów :)
Odpowiedz
Mam tą samą przypadłość auto nowe 3tys km a napriwili to już komuś?
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A6 C8 Limousine