Szukaj

Informacje o Audi A6 C8 Limousine

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Nowe Audi A6 to ósma już generacja luksusowej limuzyny segmentu premium, generacja o nazwie C8 stanowi ewolucję stylistyki poprzedniego modelu (C7) ze szczególnym uwzględnieniem charakterystycznych elementów, które pojawiły się z nowym A8 i A7. Limuzyna z Ingolstadt mierzy  4939 mm długości, 1886 mm szerokości i 1457 mm wysokości, rozstaw osi wynosi 2924 mm. Bagażnik pomieści tyle, co w poprzedniej generacji (530 l), jest bardziej ustawny, a dostęp do niego ułatwiony.

czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Audi A6 C8 Limousine – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,9 m
Promień skrętu 5,95 m
Długość 4939 mm
Szerokość 1886 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2110 mm
Wysokość 1457 mm
Rozstaw osi 2924 mm
Rozstaw kół - przód 1630 mm
Rozstaw kół - tył 1617 mm
Zwis przedni 920 mm
Zwis tylny 1095 mm
Prześwit 152 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1054 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 973 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1527 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1467 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1501 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1436 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 995 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 530 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1050 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1194 mm
Wysokość progu załadowczego 676 mm
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~M
Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Audi A6 C8
Auto bardzo ładne z wyglądu, wygodne. Nie męczy w podróży. Najdłuższa trasa jaką nim zrobiłem jednego dnia to 900 km. Mimo to nie czułem zmęczenia. Bardzo niskie spalanie. Minusy: 1. Słaby lakier (czarny briliant). Pomimo nałożenia ceramiki auto widać na nim tysiące rys. 2. Kierownica "przekręcona" odrobinę w lewo w czasie jazdy na wprost, niemniej zauważyłem, że w VW i Skodzie kolegów jest podobnie. Mi to osobiście przeszkadza i przy okazji przeglądu planuję to zgłosić. 3. Wygnieciona (w jednym punkcie), tapicerka siedziska. Niestety zgłosiłem to po odbiorze auta i ... reklamacji nie uwzględniono. 4. Słaba jakość montażu plastików wnętrza. Auto po prostu trzeszczy. Planowałem to zgłosić przy najbliższym przeglądzie, niemniej nie wiem czy wytrzymam tyle czasu. Do przeglądu jeszcze 10 tyś. km a czasami chciałoby się przejechać bez włączonego radia. Pod naciskiem trzeszczą wszystkie też wszystkie boczki drzwi.
4,4
~Igor
Limousine 3.0 50 TDI 286KM 210kW
Audi A6 C8
Auto naprawdę ładne ,dobrze się prowadzi ale ma pewne problemy jak reakcja na padał przy ruszaniu strasznie opóźniony . Dopiero po modyfikacji na stage 1 auto zaczęło chodzić rewelacyjnie . Zawieszenie pneumatyczne bajka do tego fajnie przyspiesza na wyższych prędkościach prawdopodobnie zasługa sportowego quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym, do tego tylna oś skrętna robi dobrą robotę . Bardzo wygodne auto ale trochę czasami ma się wrażenie nie dopracowanego z działaniem skrzyni z silnikiem w BMW znacznie lepiej to się zgrywa . Ale mimo wszystko nie ma tragedii i naprawdę fajnie się jeździ gdybym miał kupić jeszcze raz zrobiłbym to . Z dokuczliwych rzeczy zdążają się jakieś błędy ,typu lampa nie działa , błąd czytania znaków itp. ale wystarczy ponownie odpalić i wszystko działa . Zdarza się to naprawdę bardzo rzadko . Spalanie w zależności od trybu jazdy ale jest ok . O kosztach utrzymania trudno rozmawiać , bo na razie oleje itp. więc cenowo jest jak zawsze . Skrzynia tiptronic więc olej dożywotni albo jak ktoś dba co 90 tys. koszt jakieś 2500 zł u dobrego specjalisty w ASO 3300-4500 zł ale nie zalecają .
4,6
~Mario
Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Audi A6 C8
Duży komfort, dużo miejsca z przdu i z tyłu. Ładna sylwetka, ale bez rewolucji. To ewolucja modelu poprzedniego, ale takie było zamierzenie. Standardowe AUDI Sound System poniżej oczekiwań. Do 170km/h cicho, później słychać szumy powietrza, spodziewałem się lepszego efektu, pomimo dokupienia szyb dźwiękoszczelnych. Silnika praktycznie nie słychać, przy 200km/h ma obroty 2300/min. Mulitmedia, pomimo tego, że prezentowane w ekranach wysokich rozdzielczości - wciąż trochę niedoprecowane pod kątem funkcji użytkowych. Standardowo dostarczone opony BRIDGESTONE - w moim odczuciu głośne, tutaj taki samochód dużo traci. Telefon samochodowy LTE - działa bardzo dobrze. Uwaga - systemu MMI nie podłączymy do WiFi, musimy kupić kartę SIM z Internetem, albo podłączyć swój telefon poprzez "kopiowanie karty SIM" - działa to dobrze. System telefonu korzysta z naszej karty SIM, odłączając nasz telefon, wykorzystując telefon w samochodzie. Światłą MATRIX - mocne OK ale bez rewelacji. W wersji klima standard 2 strefy - nie ma schowka chłodzonego. Silnik cichy do prędkości maksymalnej.
Średnie spalanie dla Audi A6 C8 Limousine
8,2 – 10,5
l/100 km
5,2 – 7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Limousine 3.0 50 TDI 286KM 210kW
Audi A6 C8
Bardzo ładne auto o agresywnych liniach nadwozia. Przestronne i komfortowe. Pomimo dużych gabarytów łatwe do jazdy po mieście i parkowania. Prawdziwy charakter pokazuje na trasie. Znakomity silnik i dynamika w połączeniu z przyczepnością dają duża frajdę. Ważne aby uzyskać software update silnika który poprawia reakcje na pedał gazu i zmniejsza jego opóźnienie (dostępne w ASO od marca 2020) Audi ASO powinno zrobić to za darmo. Silnik oznaczony 50tdi (286km) to ten sam silnik co w S6, doskonała baza na remap czy chip tunning. Dwa drobne problemy z sensorami (NOX i chłodzenia skrzyni biegów) Spalanie jak na 2 tonowe V6 ze stałym napędem quattro bardzo dobre. Pewnie ostatnia szansa na V6 w dieslu ze stałym napędem na cztery koła i dyfrem od Audi zanim wszystkie auta wykastrują.
3,7
Limousine 2.0 35 TDI 163KM 120kW
Audi A6 C8
średnie zużycie oleju napędowego przy przebiegu 26 000 km 3,9 l/100 km . Samochód używany dla celów prywatnych dla 2-osób , przy przestrzeganiu obowiązujących przepisów ( jazdy z dopuszczalnymi prędkościami ) i stosowaniu tempomatu . Pełna ekologia .
4,6
Limousine 2.0 35 TDI 163KM 120kW
Audi A6 C8
Spalanie tego auta to rewelacja Autostrada do Niemiec 6.1 przy prędkościach 160 do 180 Żona dojeżdża do pracy 32km drogą krajową Przy małym ruchu schodzi poniżej 4litrow Norma to 4.5 do 4.8 Średnia z ostatnich 5000 km to 5.5

Usterki Audi A6 C8

Liczba wpisów: 14
Traci moc w trakcie jazdy
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Auto po zatrzymaniu na światłach po ponownym uruchomieniu się ze stop-startu nie ma mocy aby zjechać ze skrzyżowania. Jego maksymalna prędkość to ok. 3 km/h, co powoduje bardzo duże zagrożenie w ruchu, gdyż miałem kilka takich sytuacji na dużych skrzyżowaniach z tramwajem. Trzeba silnik uruchomić ponownie co najmniej 3 razy, aby zjechać zjechać ze skrzyżowania, które już niestety całe zablokowałem. Usterka zaczęła występować przy 25tys km. Teraz przy ok. 40tys oprócz tego auto szarpie, traci moc podczas jazdy. 4 wizyty w serwisie, wszyscy rozkładają ręce bo komputer nie wyświetla żadnych błędów. Każą dalej użytkować auto. Jak się ich pytam co w przypadku, gdy dojdzie do tragicznego zdarzenia, nie z mojej, a winy auta - np. Kolizja z tramwajem? Dostałem odpowiedź, że mam wykupione auto casco. Czy ktoś ma podobne usterki? Pozdrawiam Marek
2 komentarze
Ekrany dotykowe
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 35 TDI 163KM 120kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 18
Nie 8
Od 2 tygodni użytkuję ten samochód. I co? Na razie porażka. Samochód kupiłem w salonie Audi w Gliwicach. Odbiór, prezentacja, wszystko OK. Dojazd do domu 180km bez stresu. Następnego dnia od rana zonk!!! nie działają ekrany dotykowe. W praktyce nie działa radio, navi, telefon, oraz brak możliwości regulacji klimatyzacji i wszystkich innych rzeczy sterowanych dotykowymi ekranami.Telefon do dealera (sobota), powiedzieli - postaramy się pomóc. OK, jadę 200 km. W Gliwicach wszystko zaczęło działać. Stwierdzono "chwilowy brak komunikacji między modułami". No dobra, elektronika bywa upierdliwa. Wsiadam i w trasę. Wyjazd do Włoch. Jazda bez stresu, małe zużycie paliwa cieszy. Nocleg Słowenia. Rano co? Nie działają dotykowe ekrany. Jestem wściekły , ale jadę dalej. I tu niespodzianka, po 50km ekrany same się włączają. Nocleg nr 1 Włochy podziemny parking. Rano wszystko gra. Nocleg nr 2 Włochy pod chmurką. Rano ekrany nie działają. Taki stan rzeczy przez kolejne dni. Powrót do Polski. Ekrany rano nie działają ,gdy temperatura spada do 12-14 stopni i mniej. Później "ożywają". Po drodze zapala się kontrolka check engine, a pod koniec podróży przy przebiegu 3800km oślepia mnie komunikat "niskie ciśnienie oleju w silniku, natychmiast wyłącz silnik". Nawet nie chce mi się komentować, bo samochód mam w leasingu , do pracy i perspektywa bujania się po serwisach jest przerażająca. Najchętnie oddałbym to "badziewie".
1 komentarz
Awaria silnika
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 15
Nie 0
Przy temperaturze poniżej 10 stopni celsjusza, po całonocnym postoju, falowanie obrotów silnika na biegu jałowym. Ponadto przez pierwsze 5km jazdy hałasujace wtryski przy choćby lekkim przyspieszeniu. Serwis twierdzi że to w tym modelu normalne. Co więcej, podobno nagranie usterki było wysłane do Niemiec i oni nic nie każą z tym robić, bo w wąskim oknie temperaturowym(poniżej 20 stopni cieczy chlodzacej- dla mnie to bardzo duże okno a nie wąskie!!!) Samochod ma prawo to takich zachowań - niewyobrażalne w samochodzie za ponad 300 tyś. zł.!!!
8 komentarzy
Audi A6 C8 Limousine