Szukaj

Informacje o Audi A6 C8 Limousine

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Nowe Audi A6 to ósma już generacja luksusowej limuzyny segmentu premium, generacja o nazwie C8 stanowi ewolucję stylistyki poprzedniego modelu (C7) ze szczególnym uwzględnieniem charakterystycznych elementów, które pojawiły się z nowym A8 i A7. Limuzyna z Ingolstadt mierzy  4939 mm długości, 1886 mm szerokości i 1457 mm wysokości, rozstaw osi wynosi 2924 mm. Bagażnik pomieści tyle, co w poprzedniej generacji (530 l), jest bardziej ustawny, a dostęp do niego ułatwiony.

czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Audi A6 C8 Limousine – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,9 m
Promień skrętu 5,95 m
Długość 4939 mm
Szerokość 1886 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2110 mm
Wysokość 1457 mm
Rozstaw osi 2924 mm
Rozstaw kół - przód 1630 mm
Rozstaw kół - tył 1617 mm
Zwis przedni 920 mm
Zwis tylny 1095 mm
Prześwit 152 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1054 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 973 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1527 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1467 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1501 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1436 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 995 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 530 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1050 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1194 mm
Wysokość progu załadowczego 676 mm
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,2
~Tomek J
Audi A6 C8
Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Silnik: nie potrafi nagle wystartować. Skrzynia zastanawia się wrzucić jedynkę czy nie. Gaz do dechy, a auto najpierw 2 sekundy mysli czy startować czy nie. Permnentnie trzeszczące wnętrze. Tragedia. Po wakacjach w chorwacji ASO musiało sklejać kokpit od początku bo trzaski odobne do Poloneza. Wiecznie błędy asystentów bezpieczeństwa. Wada wrodzona tego modelu. ASO nie jest w stanie nic z tym zrobić. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy ustepują. Zdarzają się co 30 uruchomień. Samo otwierający się bagażnik w wersji sedan. Ogólnie wygląd ok, ale jakość jak u francuza. Za co sie płaci?
3,6
~M
Audi A6 C8
Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW
To moja druga opinia na temat auta. Pierwszą opublikowałem przy przebiegu 20.000 km. Auto w dalszym ciągu bardzo mi się podoba z wyglądu. Najdłuższa trasa jaką nim zrobiłem jednego dnia to blisko 1500 km. Wszystko byłoby w jak najlepszym porządku gdyby nie trzeszczące non stop wnętrze. Istny szał. Jak można tak beznadziejnie składać w XXI wieku samochód? Zwykły skandal. Pozostałe minusy: 1. Słaby lakier (czarny briliant). Pomimo nałożenia ceramiki auto widać na nim tysiące rys. 2. Kierownica w dalszym ciągu ma tendencję do "uciekania" w lewą stronę. Po akcji przywoławczej dotyczącej nakrętek tylnych wahaczy miałem 3x ustawianą geometrię i ... jest dramat. Lekko przerażające jest to, że wydawany jest samochód po ustawieniu geometrii w sytuacji gdy z wydruku wynikają duże różnice w wartościach dla jednej i drugiej strony (mam na myśli pochylenie sworznia zwrotnicy). Jestem tym rozczarowany. Zamiast cieszyć się autem, denerwuję się gdy do niego wsiadam.
4,4
~M
Audi A6 C8
Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Auto bardzo ładne z wyglądu, wygodne. Nie męczy w podróży. Najdłuższa trasa jaką nim zrobiłem jednego dnia to 900 km. Mimo to nie czułem zmęczenia. Bardzo niskie spalanie. Minusy: 1. Słaby lakier (czarny briliant). Pomimo nałożenia ceramiki auto widać na nim tysiące rys. 2. Kierownica "przekręcona" odrobinę w lewo w czasie jazdy na wprost, niemniej zauważyłem, że w VW i Skodzie kolegów jest podobnie. Mi to osobiście przeszkadza i przy okazji przeglądu planuję to zgłosić. 3. Wygnieciona (w jednym punkcie), tapicerka siedziska. Niestety zgłosiłem to po odbiorze auta i ... reklamacji nie uwzględniono. 4. Słaba jakość montażu plastików wnętrza. Auto po prostu trzeszczy. Planowałem to zgłosić przy najbliższym przeglądzie, niemniej nie wiem czy wytrzymam tyle czasu. Do przeglądu jeszcze 10 tyś. km a czasami chciałoby się przejechać bez włączonego radia. Pod naciskiem trzeszczą wszystkie też wszystkie boczki drzwi.
Średnie spalanie dla Audi A6 C8 Limousine
8,2 – 10,2
l/100 km
5,2 – 7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Audi A6 C8
Limousine 2.0 45 TFSI 265KM 195kW
Auto potrafi spalać przeróżne wartości wszystko zależy od stylu jazdy i od tego czy silnik jest dobrze rozgrzany. Gdy jadę zawieść dziecko do przedszkola (łącznie w obie strony jest 6km) to spalanie mam na poziomie 14l/100, ta sama droga zimą daje wyniki 17-18l/100. Gdy jadę płynnie na rozgrzanym silniku autostradą z prędkościami do 140Km/h spalanie będzie na poziomie 10L/100. Podróż na działkę 50Km drogami krajowymi (z prędkościami ponizej 100km/h) spokojną jazdą daje spalanie na pozimoie 7l/100. Przy prędkościach 220km/h spalanie jest 20l. te wszystkie wartości które podaje są z komputera który moim zdaniem trochę zaniża. Średni wynik jaki pokazuje komputer z 10.000km jest na poziomie 10,9 (70% to warszawa )
6,8
Audi A6 C8
Limousine 3.0 50 TDI 286KM 210kW
Bardzo ładne auto o agresywnych liniach nadwozia. Przestronne i komfortowe. Pomimo dużych gabarytów łatwe do jazdy po mieście i parkowania. Prawdziwy charakter pokazuje na trasie. Znakomity silnik i dynamika w połączeniu z przyczepnością dają duża frajdę. Ważne aby uzyskać software update silnika który poprawia reakcje na pedał gazu i zmniejsza jego opóźnienie (dostępne w ASO od marca 2020) Audi ASO powinno zrobić to za darmo. Silnik oznaczony 50tdi (286km) to ten sam silnik co w S6, doskonała baza na remap czy chip tunning. Dwa drobne problemy z sensorami (NOX i chłodzenia skrzyni biegów) Spalanie jak na 2 tonowe V6 ze stałym napędem quattro bardzo dobre. Pewnie ostatnia szansa na V6 w dieslu ze stałym napędem na cztery koła i dyfrem od Audi zanim wszystkie auta wykastrują.
3,7
Audi A6 C8
Limousine 2.0 35 TDI 163KM 120kW
średnie zużycie oleju napędowego przy przebiegu 26 000 km 3,9 l/100 km . Samochód używany dla celów prywatnych dla 2-osób , przy przestrzeganiu obowiązujących przepisów ( jazdy z dopuszczalnymi prędkościami ) i stosowaniu tempomatu . Pełna ekologia .

Usterki Audi A6 C8

Liczba wpisów: 27
Traci moc w trakcie jazdy
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 7
Auto po zatrzymaniu na światłach po ponownym uruchomieniu się ze stop-startu nie ma mocy aby zjechać ze skrzyżowania. Jego maksymalna prędkość to ok. 3 km/h, co powoduje bardzo duże zagrożenie w ruchu, gdyż miałem kilka takich sytuacji na dużych skrzyżowaniach z tramwajem. Trzeba silnik uruchomić ponownie co najmniej 3 razy, aby zjechać zjechać ze skrzyżowania, które już niestety całe zablokowałem. Usterka zaczęła występować przy 25tys km. Teraz przy ok. 40tys oprócz tego auto szarpie, traci moc podczas jazdy. 4 wizyty w serwisie, wszyscy rozkładają ręce bo komputer nie wyświetla żadnych błędów. Każą dalej użytkować auto. Jak się ich pytam co w przypadku, gdy dojdzie do tragicznego zdarzenia, nie z mojej, a winy auta - np. Kolizja z tramwajem? Dostałem odpowiedź, że mam wykupione auto casco. Czy ktoś ma podobne usterki? Pozdrawiam Marek
4 komentarze
Ekrany dotykowe
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 35 TDI 163KM 120kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 28
Nie 13
Od 2 tygodni użytkuję ten samochód. I co? Na razie porażka. Samochód kupiłem w salonie Audi w Gliwicach. Odbiór, prezentacja, wszystko OK. Dojazd do domu 180km bez stresu. Następnego dnia od rana zonk!!! nie działają ekrany dotykowe. W praktyce nie działa radio, navi, telefon, oraz brak możliwości regulacji klimatyzacji i wszystkich innych rzeczy sterowanych dotykowymi ekranami.Telefon do dealera (sobota), powiedzieli - postaramy się pomóc. OK, jadę 200 km. W Gliwicach wszystko zaczęło działać. Stwierdzono "chwilowy brak komunikacji między modułami". No dobra, elektronika bywa upierdliwa. Wsiadam i w trasę. Wyjazd do Włoch. Jazda bez stresu, małe zużycie paliwa cieszy. Nocleg Słowenia. Rano co? Nie działają dotykowe ekrany. Jestem wściekły , ale jadę dalej. I tu niespodzianka, po 50km ekrany same się włączają. Nocleg nr 1 Włochy podziemny parking. Rano wszystko gra. Nocleg nr 2 Włochy pod chmurką. Rano ekrany nie działają. Taki stan rzeczy przez kolejne dni. Powrót do Polski. Ekrany rano nie działają ,gdy temperatura spada do 12-14 stopni i mniej. Później "ożywają". Po drodze zapala się kontrolka check engine, a pod koniec podróży przy przebiegu 3800km oślepia mnie komunikat "niskie ciśnienie oleju w silniku, natychmiast wyłącz silnik". Nawet nie chce mi się komentować, bo samochód mam w leasingu , do pracy i perspektywa bujania się po serwisach jest przerażająca. Najchętnie oddałbym to "badziewie".
12 komentarzy
Awaria silnika
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 19
Nie 3
Przy temperaturze poniżej 10 stopni celsjusza, po całonocnym postoju, falowanie obrotów silnika na biegu jałowym. Ponadto przez pierwsze 5km jazdy hałasujace wtryski przy choćby lekkim przyspieszeniu. Serwis twierdzi że to w tym modelu normalne. Co więcej, podobno nagranie usterki było wysłane do Niemiec i oni nic nie każą z tym robić, bo w wąskim oknie temperaturowym(poniżej 20 stopni cieczy chlodzacej- dla mnie to bardzo duże okno a nie wąskie!!!) Samochod ma prawo to takich zachowań - niewyobrażalne w samochodzie za ponad 300 tyś. zł.!!!
12 komentarzy
Audi A6 C8 Limousine